2000 kg illegaal vuurwerk aangetroffen

Lev-he

VWC lid
2000 kg illegaal vuurwerk aangetroffen
Enschede, 05-10-2011

Bureau Milieu van Politie Twente heeft na aanleiding van een tip op woensdag 5 oktober om 09.00 uur in een garagebox aan de Lipperkerkstraat ruim 2000 kg illegaal vuurwerk aangetroffen. De 40-jarige Enschedeër, huurder van de garagebox is overgebracht naar het politiebureau voor verhoor. Het vuurwerk is in beslag genomen en zal door de Dienst Domeinen worden afgevoerd ter vernietiging.

Bron

5000 kilo zwaar vuurwerk gevonden
De politie heeft woensdag op twee locaties meer dan 5000 kilo vuurwerk in beslag genomen. In een garagebox in Enschede 2000 kilo illegaal vuurwerk gevonden. In Dokkum werd meer dan 3000 kilo aangetroffen. In totaal zijn 4 verdachten aangehouden.

De politie kwam het grotendeels zware, professionele vuurwerk op het spoor door meerdere tips. Het in beslag genomen vuurwerk wordt door de dienst Domeinen vernietigd, zo maakte de politie woensdag bekend. In met name Enschede reageerde de buurt geschrokken op de vondst.

Bron

Ik heb het filmpjes even zitten kijken Bastiaan... Het moet niet gekker worden hoor met die uitspraken en dingen die ze tegenwoordig allemaal verzinnen om illegaal vuurwerk in het negatieve daglicht te zetten: 'bellen en filmen in de garagebox is verboden. De kleinste straling van onder meer mobiele telefoons kan al een ontploffing veroorzaken.'

Mogen ze mij eens uit gaan leggen dan...

Ik heb het filmpjes even zitten kijken Bastiaan... Het moet niet gekker worden hoor met die uitspraken en dingen die ze tegenwoordig allemaal verzinnen om illegaal vuurwerk in het negatieve daglicht te zetten: 'bellen en filmen in de garagebox is verboden. De kleinste straling van onder meer mobiele telefoons kan al een ontploffing veroorzaken.'

Mogen ze mij eens uit gaan leggen dan...

Jomanda geeft ook straling af. Die kan dus nooit een show bijwonen hahahaha. :p

Het gaat nu ineens wel weer erg hard met de vangsten.
Tja, over de uitlatingen van de journalist zal ik het maar niet hebben:bonk:.

Dat spul in Dokkum ziet er ook wel heftig uit volgens de foto in de Spits... 3, 4 en 6 inch shells, 901 en 902 en ik zie ook nog een dikke cylinder shell. Meeste spul is van Original...

Blijkbaar had dat niet zoveel last van de straling e.d. want daar zijn de foto's gewoon in de opslag gemaakt zo te zien :p :bonk:

Dat spul in Dokkum ziet er ook wel heftig uit volgens de foto in de Spits... 3, 4 en 6 inch shells, 901 en 902 en ik zie ook nog een dikke cylinder shell. Meeste spul is van Original...

Blijkbaar had dat niet zoveel last van de straling e.d. want daar zijn de foto's gewoon in de opslag gemaakt zo te zien :p :bonk:

Die foto heb ik 200% zeker vorig jaar gezien in dezelfde krant!!! is dus echt van vorig jaar. :wink:

Back
Bovenaan