180 uur werkstraf voor internetbestelling vuurwerk

gizmo75

VWC lid
Man uit Oisterwijk moet 180 uur werken voor internetbestelling vuurwerk

BREDA/OISTERWIJK - Kilo's gevaarlijk vuurwerk voor 350 euro. De 24-jarige inwoner van Oisterwijk wist dat het verboden was, maar bestelde in september 2012 toch illegale knallers bij een Tsjechisch bedrijf dat hij gevonden had via internet.

Helaas voor hem werd zijn bestelling onderschept in Utrecht bij een pakketdienst en moest hij maandag voor de economische politierechter in Breda verschijnen. "Normaal gesproken staat hier een gevangenisstraf op van 4 maanden", waarschuwde het Openbaar Ministerie. Omdat de Oisterwijker een gezin en een fulltimebaan heeft, hield ze het bij een eis van 240 uur werkstraf en 3 maanden voorwaardelijke werkstraf.

"Ik ben stom bezig geweest", erkende de verdachte. Hij zei zelfs blij te zijn dat hij het gevaarlijke vuurwerk nooit in handen heeft gekregen. De rechter veroordeeld hem tot 240 uur werkstraf waarvan 60 uur voorwaardelijk.

Bron: http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-o...en-voor-internetbestelling-vuurwerk-1.4356515

Met dank aan Fred/Moontan

"Ik ben stom bezig geweest", erkende de verdachte. Hij zei zelfs blij te zijn dat hij het gevaarlijke vuurwerk nooit in handen heeft gekregen. De rechter veroordeeld hem tot 240 uur werkstraf waarvan 60 uur voorwaardelijk

Lol deze opmerking is echt belachelijk.Maar goed mensen maken wel meer belachelijke opmerkingen in de rechtbank voor een lagere straf.Ik vind de straf overigens ook weer belachelijk hoog. Voor opelijke geweldpleging of mishandeling kom je er beter vanaf.
Maar goed weer een duidelijk bewijs dat een economisch delict zwaarder word gestraft

Laatst bewerkt:
Hij zei zelfs blij te zijn dat hij het gevaarlijke vuurwerk nooit in handen heeft gekregen.
Waarom bestel je dit dan???:shocked:

Dit ging dus over mij...
180 is voor mij toch nog genoeg.
Dit ging over 2012!
Had het hier al vermeldt.
Ze wouden me 4 maanden geven...nog even waar gaat dit heen..
Maar heb het zelf gedaan maar nooit meer :-))

Inderdaad daarom zei ik dit...maar 180 is voor mij toch nog genoeg.
Dit ging over 2012!
Had het hier al vermeldt.
Ze wouden me 4 maanden geven...nog even waar gaat dit heen..
Maar heb het zelf gedaan maar nooit meer :-))

Officier van justitie eist altijd het hoogste wat je kan krijgen, maar dat krijg je toch nooit. in ieder geval succes met het uitvoeren van de straf.
Ik vondt het ook zonde van me tijd, 4 weken vrij moeten nemen, en geen zomer vakantie dus gehad. Is het toch niet waard.

belachelijke eisen, zware ''bommen'' kan ik me dan wel iets bij voorstellen, maar 4 maand voor een beetje vuurwerk??? kunnen beter met ze allen mensen voor de lol in elkaar trappen, veel lichtere straffen. of zeggen dat je een hersentumor hebt. dan krijg je helemaal geen straf. (zag ik vandaag ook ergens op het net voorbij komen...)

rechtsysteem in NL is zo krom als een spiraal...

Nee daarom!
Heb er in ieder geval nu al van geleerd.

Mooi, laat je hobby er niet door verzieken en hou het voortaan in nederland lekker bij legaal vuurwerk.
Voor het zwaardere spul ga je gewoon op vakantie naar spanje bijvoorbeeld om wat zwaarders af te steken. :)

Ach veel mensen die het via internet nu te gevaarlijk vinden gaan nu naar hollandse dealers in het land, hiermee kan ik wel met een gerust hart zeggen dat de harde aanpak niet zorgt voor minder illegaal vuurwerk in het land.met een kanon op een mug schieten vind ik dit.

Back
Bovenaan