17-jarige Briellenaar gepakt met levensgevaarlijk vuurwerk

Gygabyte

VWC lid
De politie heeft bij een 17-jarige jongen uit Brielle levensgevaarlijk vuurwerk op zijn slaapkamer gevonden. Vlakbij zijn bed lagen lawinepijlen, een mortierbom, vlinders en nitraten.

De jongen handelde in het illegale vuurwerk. Hij liep tegen de lamp toen een klant van hem werd betrapt op het afsteken van vuurwerk. De Briellenaar hangt een straf van 910 euro en twee weken cel boven het hoofd.

De jongen is nog niet aangehouden. Hij ligt met griep op bed. In overleg met justitie heeft de politie besloten de jongen later te verhoren. Het vuurwerk is in beslag genomen voor vernietiging.

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nie...arige+Briellenaar+gepakt+met+illegaal+vuurwek

Doelde daarmee op de titel.
En vaak is een slaapkamer één van de veiligere plekken in huis (mits je er niet rookt) om vuurwerk op te slaan.
En een ander voordeel is dat indien er wat gebeurt je gelijk wakker bent. :D :bonk:

Ik vind shells in bezit van een particulier een celstraf waard. Althans, afhankelijk van het kaliber. (4" of groter is gewoon te link om in huis te hebben)

Hmmm okee, nouja het is en blijft overdrijven in de media. Dat het niet slim is snap ik, maar dat is zijn eigen keuze.

Toen politie hier kwam en het vuurwerk zag onder mijn bed zijden ze ook dat ik het beter kon verplaatsen. Maar blijft me eigen keuze.

Njah 17 jaar is nog wel erg jong. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren na het afleggen van zijn verklaring. Wordt vervolgd denk ik ;) Eerst maar beter worden!

Knap dat je verhaal effe wilde opschrijven,
Waarschinlijk is dit een goede leer voor de volgende keer.
Niemand is te vertrouwen, zelfs je buurman niet die elke morgen "goeden morgen" roept.
Ik hoop voor dat je "straf" mee zal vallen.

succes ermee en hopelijk word je straf niet zo zwaar als in het bericht vermeld staat. zo kom je er wel achter wie je vrienden zijn. Maar goed, uiteindelijk is niemand te vertrouwen als het er op aan komt.

bedankt mensen voor jullie steun :).

Ja ik had dit ook totaal niet van hem verwacht, want 3 dagen ervoor was ik nog op ze verjaardag toen die die pakjes van me kreeg, ik zou ook ditjaar weer met hem en ze broer oud en nieuw vieren, wat nu dus effe niet meer doorgaat.....

hij heeft nu al gewoon alles voor me verziekt, want hier thuis zijn ze ook allerminst blij met wat er is gebeurd....

Ik heb een gezond verstand en weet dat ik dit spul normaal niet op me kamer had laten liggen, maar toen ik met 39graden koorts en een keelontsteking op bed lag dacht ik daar nou niet echt aan nee.

een wijze les voor in de toekomst zal ik het dan maar noemen.

Lekkere vriend is het dan Illlegaal vwfan, succes gewenst,

zo zie je maar weer hoe erg media ook kan overdrijven..

Bedankt voor het plaatsen van je verhaal, enorm erg de je bent veraden door je eigen vriend ookal zegt hij dat hij alleen je voornaam heeft genoemd. Ze hebben je gewoon in de gaten gehouden nadat je naam was genoemd en daarom pas een tijd later zijn binnengevallen.

Ik zou duidelijk vermelden dat je het vuurwerk aan hem hebt gegeven voor zijn verjaardag en het dus niet verkocht hebt dus geen handel hebt gedaan. Dat hij het dan gaat verkopen is zijn probleem dan is hij de handelaar.

We horen graag hoe het af gaat lopen.

Sterkte ermee, en hopelijk val de straf hard mee. ***lig dat je op zo'n manier verraden wordt, door een vriend nog wel.
Nogmaals sterkte.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan