150.000 bezoekers bij vuurwerk Scheveningen

kwintos

VWC lid
SCHEVENINGEN - Het Internationaal Vuurwerkfestival in Scheveningen heeft donderdag, vrijdag en zaterdag ongeveer 150.000 bezoekers getrokken. Op de slotdag waren ruim 80.000 bezoekers naar de badplaats gekomen om de vuurwerkstrijd tussen Nederland en Spanje te bekijken. Dat meldde de organisatie zaterdag. De boulevard stond helemaal vol. Het verkeer in Scheveningen stond al uren voor het vuurwerk zaterdag losbarstte helemaal vast.Door het heldere weer was op alle dagen het vuurwerk vanaf de boulevard goed te zien. Vorig jaar was het festival over twee weekeinden verdeeld, maar daar had de stichting die het evenement organiseert geen geld meer voor.

volgens mij was het er ook erg druk, het vuurwerk in Scheveningen was zelfs even trending op twitter en de drukte in Scheveningen zelf ook..

Het is echt heel bijzonder om mee te maken. Voor de show begon werden er de nodige wensbalonnen opgelaten door het publiek. Als de shows beginnen zitten/staan er zo bizar veel mensen op het strand en promenade, niet normaal meer. Op de pier staan van begin tot het eind 1000den mensen zij aan zij. Na afloop werd er nog wat vuurwerk door het publiek afgestoken. De sfeer is er ook altijd erg relaxt zelfs bij de parkeergarage waar we ruim een uur moesten wachten heb ik niemand horen klagen.
Dit is voor mij de 3de keer dat ik ben geweest en heb het altijd enorm naar mijn zin gehad. Voor mij is het (net als geel en emmerich) een must om elk jaar te bezoeken.

Back
Bovenaan