14 juli parijs

14 Juli is de toch de nationale feestdag van de Fransen? Dus dan is er waarschijnlijk dit jaar weer zo'n vuurwerkshow? En bedankt voor het filmpje!

Rutger

14 Juli is de toch de nationale feestdag van de Fransen? Dus dan is er waarschijnlijk dit jaar weer zo'n vuurwerkshow? En bedankt voor het filmpje!

Rutger

14 juli heb je door heel frankrijk vuurwerk. Elke "burgemeester" heeft zijn pakketje. En dit zijn paketjes tot wel 4".

het vuurwerk bij de Eifeltoren voor de 14e Juli werd vorigjaar geschoten door de firma Prestatech. Dit is wel een firma waar je dat soort vuurwerken wel aan kunt overlaten.

Groupe-f heeft zich ook al eens gewaagd aan vuurwerken bij de Eifeltoren.. Toen hadden ze de hele eifeltoren er ook bij gebruikt. spektakel gegarandeerd in Parijs dusop de 14e Juli.. maar het is er erg druk. En pas op voor zakkenrollers en andere dieven

Overigens kun je ook nog eens overwegen om naar bv Carcassonne te gaan.. Dit dorpje omwalt door een echte oude kasteel muur staat ieder jaar garant voor een immens vuurwerk vannaf de kasteel muren daar!

Laatst bewerkt:
het vuurwerk bij de Eifeltoren voor de 14e Juli werd vorigjaar geschoten door de firma Prestatech. Dit is wel een firma waar je dat soort vuurwerken wel aan kunt overlaten.

Groupe-f heeft zich ook al eens gewaagd aan vuurwerken bij de Eifeltoren.. Toen hadden ze de hele eifeltoren er ook bij gebruikt. spektakel gegarandeerd in Parijs dusop de 14e Juli.. maar het is er erg druk. En pas op voor zakkenrollers en andere dieven

Overigens kun je ook nog eens overwegen om naar bv Carcassonne te gaan.. Dit dorpje omwalt door een echte oude kasteel muur staat ieder jaar garant voor een immens vuurwerk vannaf de kasteel muren daar!

Heey Redbaron

Bedankt voor de nodige info. Lijkt mij mooi om zoiets groots eens mee te maken!:D Helaas hebben mijn ouders het niet zo op Frankrijk en is mijn zus op die dag jarig:bonk:

nou hier vanuit frankrijk, wel wat zuidelijker als parijs. veel vuurwerken worden al de 13e aangestoken. er werd een vuurwerk in Romans aangekondigt, maar ook hier in het dorp Barbieres. vorig jaar door het dorp zelf, nu gingen geruchten over proff.

nou niet dus. er werd 1 showboxje het veld op gesleept wat opzich wel grappig was, maar meer voor in de straat!
op de achtergrond zag je achter de bergen flink wat flitsen vanuit Romans, voor een flinke tijd. daar zal dus wel leuk vuurwerk gestookt zijn geweest.
beetje balen dus!
je kan dus beter naar wat grotere steden gaan, en opletten of het vuurwerk de 13e of de 14e is.

overigens was hier ook niets te vinden in de supermarkten :(

Ik zat in de buurt van blois en ben hier de 13de naar een prima show wezen kijken, vooral bij de finale werden kalibers gebruikt waarvan ze hier in nederland mogen dromen..

De 14de zat ik in een ander plaatsje waar volgens de campingbaas die dag het grootste vuurwerk in de buurt zou worden geschoten.

Het vuurwerk was opzich wel aardig (werd denk ik 3" 4" geschoten) maar in de verte zag ik echt net als vincmeister veel mooiere shows, waarschijnlijk in bordeaux...

Ook nog een shellkitje en een handje rommel gekocht in de plaatselijke feestwinkel..

Foto's en filmpjes van de shows volgen snel..

Back
Bovenaan