14 juli frankrijk

Sirens

VWC lid
Hey,

Even een vraagje mbt 14 juli nationale franse feestdag.

Na een wat minder oud en nieuw willen we de schade een beetje inhalen in frankrijk.

Weet iemand een leuke show, hoeft niet al te groot te zijn waar je zelf ook de gelegenheid hebt om een kofferbakje weg te stoken? Liefst langs de grens met BE.

En, weet iemand een handige website waar je droogtes in de gaten kan houden want dat kan in frankrijk altijd roet in het eten gooien.

Nog andere mensen met deze plannen?

Fijne zomer iedereen!

Hey,

Even een vraagje mbt 14 juli nationale franse feestdag.

Na een wat minder oud en nieuw willen we de schade een beetje inhalen in frankrijk.

Weet iemand een leuke show, hoeft niet al te groot te zijn waar je zelf ook de gelegenheid hebt om een kofferbakje weg te stoken? Liefst langs de grens met BE.

En, weet iemand een handige website waar je droogtes in de gaten kan houden want dat kan in frankrijk altijd roet in het eten gooien.

Nog andere mensen met deze plannen?

Fijne zomer iedereen!

Zelf geen plannen maar ik weet van eerdere vakanties daar dat er op heel veel plekken op 14-07 niet zelf gestookt mag worden m.u.v. CAT.1. Nou is CAT.1 in Frankrijk iets anders dan wat wij gewend zijn: er zijn in Frankrijk zelfs flash knallertjes ingedeeld in CAT.1... :bonk:

Ik heb het een keer meegemaakt dat de meeste supermarkten en speelgoedwinkels behoorlijk wat vuurwerk aanboden maar het officieel in dezelfde plaats niet afgestoken mocht worden. Ons vakantiepark lag wat buiten de plaats en wij stonden op een groot leeg parkeerterrein waar niemand last van ons had. Maar dat was helemaal in de Dordogne dus daar heb je nu als eventuele tip helemaal niets aan... :sad:

Als je een regio op het oog hebt check dan even goed op de website van die stad/gemeente en zoek op feu d'artifice. Vaak krijg je dan een aankondiging van een eventuele show te zien én info over het afsteken door particulieren.

Zuid frankrijk al vaker meegemaakt dat je niet mocht stoken ivm droogte, zelfs een bbq kan je dan al zware boetes voor krijgen. Frankrijk is best absurd op lokaal niveau zoals jij opschrijft klopt.

Ik ben dan op vakantie in het zonnige zuiden. Zelf stoken ga ik niet doen, maar ik hoop nog wel ergens een show te kunnen zien. Vorig jaar was ik er ook op 14 juli, en was er natuurlijk helemaal niks :sad:

Ik ben op 14 juli in Frankrijk bij families niet ver van luxemburg. Het vuurwerk wat ik hier over heb en pas opgehaald ga ik lekker afsteken in Frankrijk. Ben van plan een mooie vuurwerkshow te maken voor de hele wijk aangezien dit jaar alweer geannuleerd is ivm corona.

De compounds die ik ga afsteken:
Volt Momemtum
Funke Cloud Connected
Luypaers Asiatic Cheetah
Triplex TXB921 2 inch 100 shots
Triplex XB4101 3 inch 25 shots
Surex Fall Out Zone
Evolution Fireworks Mega Willows
en nog 10 cakes van Funke/Volt/Luypaers

Voor het eerst heb ik m’n eigen vuurwerkshow georganiseerd in Frankrijk. Locatie was in Nancy op 13 juli om 23.00u. De schietlijst die ik heb gebruikt op volgorde:

Funke Cloud Connected
Funke Bloody Strobe
Funke Blue Blood
Luypaers Eurasian Lynx
Funke Kamuro
Volt Momemtum
Volt The Legend
Funke Nishiki Kamuro
Luypaers Asiatic Cheetah
Evolution Fireworks Mega Willow
Surex Fall Out Zone
Tegelijk Triplex TXB921 2inch 100sh & XB4101 3inch 25sh.

Vuurwerk afsteken en in bezit van vuurwerk is verboden in Frankrijk behalve F1 cat dus hebben me neef en ik een dag van te voren op social media geplaatst dat er een vuurwerkshow is. Om 22u30 gingen we het vuurwerk verplaatsen en naar het locatie. Bij aankomst waren er behoorlijk groep mensen aanwezig dus bij het organiseren en opstellen was ik gestresst en zenuwachtig doordat de politie misschien kwam en of ik goed geconnected had en alles moest snel maar uiteindelijk is het gelukt om een mooie show van te maken. Helaas moest ik 1x opnieuw aansteken bij de cakes tussen Funke Blue Blood en Bloody Strobe maar gelukkig was ik alert en snel. Na afloop mooi applaus en auto toeterend van iedereen. Iedereen was zeer enthousiast wat voor vuurwerk wij afsteken in Nederland en wat voor vuurwerk wij mogen kopen. 5 minuten later kwam de politie met 3 ME busjes en was iedereen snel vandoor! Tot nu toe het beste ervaring wat ik heb meegemaakt! Veel kijkplezier met 4k beeldkwaliteit, gefilmd door me neef met GoPro camera op 7de etage.

Laatst bewerkt:
Snel kijken allemaal voor het filmpje is weggehaald, dit vuurwerk is inderdaad deels niet toegestaan voor consumenten in frankrijk. Maar geniet er niet minder om haha. Leuk gedaan!

Dat was inderdaad een heel mooi showtje! Ook een hele mooie locatie om te schieten op dat veld tussen al die gebouwen! Zal vast een mooi effect vanaf de grond hebben opgeleverd met een lekkere galm van de burstknallen :p.

Diep respect, jij bent de eerste die een Mega Willows volledig op beeld heeft gekregen!

Wat een dikke show! Prachtig! Mooi gedaan, zo'n show geven in Frankijk.

Zeer mooi showtje! Allemaal prachtige producten. Alleen is bezit en afsteken in Frankrijk t/m F3 toch als ik me niet vergis? Geen idee wat de precieze regels zijn verder, ik neem aan dat er in de zomer door droogte bijvoorbeeld meer beperkingen zijn.

Lekkere show man! Leuk om zo ook wat producten te kunnen vergelijken van NL bodem en funke. Berg kwaliteit wat hier afging.

Back
Bovenaan