14-jarige jongen met illegaal vuurwerk blijkt hardleers.

ylke

VWC lid
Afgelopen weekend werd hij gepakt met tachtig nitraatbommen, softdrugs en een mes. Gisteren was het opnieuw raak. De jongen rende weg toen hij de politie zag rijden, waarna de agenten achter hem aan gingen. Hij gooide onderweg een rugtas met 160 nitraatbommen weg en bij de jongen thuis lagen nog eens veertig stuks.

Bron

Tja nitraten mogen nu eenmaal niet maar wat ik het zorgwekkendste vind is het mes en de wiet, waarom loop je in hemelsnaam met een mes op zak ?

Tja nitraten mogen nu eenmaal niet maar wat ik het zorgwekkendste vind is het mes en de wiet, waarom loop je in hemelsnaam met een mes op zak ?

Vooral het geval hij jou tegenkomt:cry:

Laatst bewerkt door een moderator:
Vooral het geval hij jou tegenkomt:cry:

Hahaha maar ik ben juist onwijs rustig geworden sinds ik kinderen heb, juist om het goede voorbeeld te geven en ze goed op te voeden en hopelijk slaag ik daar in en komen zij nooit in een nieuwsbericht voor vergelijkbaar als in de openingspost oid. Dan ben ik een zeer tevreden pappa.

wat is een nitraatbom?
dat ken ik niet.

Dat zijn bommen met de kracht van een handgranaat. Zeker wanneer je ze vervoert in bijvoorbeeld een auto kunnen ze onverwacht exploderen door de wrijving, het poeder gemaakt van TNT poeder samen met elvenstof creeërt een bijna nucleaire exlposie.
Één zo'n ding is al gevaarlijk, laat staan 40 in een huis! Ben je zo de halve wijk kwijt als dat afgaat

Aldus Arno Bonte en vrijwel alle media die alles kunnen verzinnen.

Dat zijn bommen met de kracht van een handgranaat. Zeker wanneer je ze vervoert in bijvoorbeeld een auto kunnen ze onverwacht exploderen door de wrijving, het poeder gemaakt van TNT poeder samen met elvenstof creeërt een bijna nucleaire exlposie.
Één zo'n ding is al gevaarlijk, laat staan 40 in een huis! Ben je zo de halve wijk kwijt als dat afgaat

Aldus Arno Bonte en vrijwel alle media die alles kunnen verzinnen.

oja klopt ook, met 1 nitraatbom kun je een hele muur ontzetten, en heeft niet de kracht van een handgranaat hoor, maar van 2 handgranaten!

Die moet is flink met de broekriem krijgen en onder de koude douche. Maar mogelijk zijn de ouders ook een stelletje asociale i.biecelen. Die alles maar toelaten en doen wat god verboden is :P

14 jaar met vuurwerk spelen moet niet gekker worden gewoon misdadig??, toch zie ik overeenkomsten met mensen als bv chappie:wink:die in de jaren 80 hetzelde deed en met mij vele anderen.gelukkig nooit gepakt anders kon ik jaren de cel in, nou speelden wij met vergelijkbare spullen als djf en golden dragon en gaat het hier om NITRAATBOMGRANATEN:D

Hoog tijd dat die faal-media (wel op n veilige manier) eens t verschil aangeleerd krijgen tot wat "bommen" en "nitraat (of wat dan ook voor vuurwerk bommen" zijn. (Moet zeggen, anno 2014 is de nieuws-berichtgeving zo slecht dat je je afvraagt hoe die mensen uberhaupt ooit aan t werk zijn gekomen:S)

Wel zorgwekkend dat t weer een minderjarige is. Maar goed krijg je met de hedendaagse slechte opvoeding, associale maatschappij en rechtstaat die zijn bestaan niet waardig is.

ik zie hier een hele hoop mensen commentaar hebben op deze jongen...... wat deden jullie toen je 14 jaar oud was?
Ik denk dat de meesten hier hand in eigen boezem mogen steken, zoniet........ waren jullie maar nerds en/of saaie gasten vroeger.

Ik blijf het toch ongelooflijk vinden dat een jongen van 14 aan nitraten kan komen. Er moet dus een 'volwassene' zijn die het aan een minderjarige heeft verkocht... Mensen doen echt alles voor geld, zonder de consequenties daarvan in te zien zeg, ongelooflijk!

ik zie hier een hele hoop mensen commentaar hebben op deze jongen...... wat deden jullie toen je 14 jaar oud was?
Ik denk dat de meesten hier hand in eigen boezem mogen steken, zoniet........ waren jullie maar nerds en/of saaie gasten vroeger.

ik denk dat je nu zo ongeveer de omgekeerde wereld benoemt. Dus als je als 14jarige niet met nitraten aan het spelen was dan was je een nerd of saai? Misschien moet je nu eens gaan doorrekenen wat de consequenties zijn van de logica die je nu gebruikt.
Ik had op 14jarige leeftijd geen nitraten in mijn bezit in ieder geval en wat mij betreft zou niemand dat moeten hebben. Guess I'm a nerd then...

Ik was verre van saai en om eerlijk te zijn liep ik op die leeftijd met strikers op zak maar ook met legale knallers aangezien ik het geluk had dat de knallers in die tijd nog keihard waren, alleen combineerde ik die strikers niet met een mes....... Ja ik was dus best een saai persoon :angel:

ik denk dat je nu zo ongeveer de omgekeerde wereld benoemt. Dus als je als 14jarige niet met nitraten aan het spelen was dan was je een nerd of saai? Misschien moet je nu eens gaan doorrekenen wat de consequenties zijn van de logica die je nu gebruikt.
Ik had op 14jarige leeftijd geen nitraten in mijn bezit in ieder geval en wat mij betreft zou niemand dat moeten hebben. Guess I'm a nerd then...

wil alleen maar zeggen dat iedereen nu doet of die jongen van 14 de boeman is. een jongen van 14 hebben we het over he.
er word gereageerd of er een terrorist met semtex is aangehouden ofzo.
toen ik 14 was inderdaad toen kocht ik nitraten, toen kocht ik strijkers, toen stak ik het af toen het nog niet mocht (moet wel zeggen dat er minder geklaagd werd toen) dit alles gewoon bij leeftijdsgenootjes gekocht op school.
op die leeftijd zoek je grenzen op toch? een draai om zijn oren en een waarschuwing zou genoeg moeten wezen van een agent.
dat gebeurde 20 jaar geleden ook.
heb zelfs weleens een trap onder mn hol gehad van een agent omdat ik vervelend deed.
toendertijd was ik verontwaardigd maar achteraf had die agent gelijk snap ik en respect voor de man dat hij het op deze manier heeft opgelost in plaats van meteen naar het bureau meegenomen te worden, boete etc etc.

wil alleen maar zeggen dat iedereen nu doet of die jongen van 14 de boeman is. een jongen van 14 hebben we het over he.
er word gereageerd of er een terrorist met semtex is aangehouden ofzo.
toen ik 14 was inderdaad toen kocht ik nitraten, toen kocht ik strijkers, toen stak ik het af toen het nog niet mocht (moet wel zeggen dat er minder geklaagd werd toen) dit alles gewoon bij leeftijdsgenootjes gekocht op school.
op die leeftijd zoek je grenzen op toch? een draai om zijn oren en een waarschuwing zou genoeg moeten wezen van een agent.
dat gebeurde 20 jaar geleden ook.
heb zelfs weleens een trap onder mn hol gehad van een agent omdat ik vervelend deed.
toendertijd was ik verontwaardigd maar achteraf had die agent gelijk snap ik en respect voor de man dat hij het op deze manier heeft opgelost in plaats van meteen naar het bureau meegenomen te worden, boete etc etc.

Je hebt helemaal gelijk elgielo,toen ik 14 was waren het ook strijkers en nitraten enz enz en sterker nog ook een mes op zak,maar dat was een andere tijd,nu steken ze je neer voor een pakje sigaretten dat was toen niet. Ik deed veel vissen en in de bossen spelen en dan was een mes soms handig,het kwam niet in je op om er andere dingen mee te doen. Het zelfde ging het met vuurwerk, de bossen of de hei in en stiekem stoken en als je oom agent tegen kwam was je de l*l want dan kon je verwachten dat hij s avonds voor de deur stond bij je ouders en kreeg je daar ook nog eens de wind van voren van je ouders, ik weet niet wat het is met de ouders van nu,misschien zijn ze wel bang om der eigen kinderen straf te geven,ben benieuwd hoe het over 10 jaar is met onze jeugd,al moet ik wel zeggen dat als ik het vergeleken met mijn tijd hebben de kinderen van nu ook niks meer geen speel velden meer alles word vol gebouwd, bossen om te spelen,regel op regel niks mag meer,spelen op straat is gewoon gevaarlijk auto's rijden als gekken door de Straaten, mensen zijn veranderd Nederland is veranderd,maar niet ten goeden.

Back
Bovenaan