130 kilo vuurwerk in Haarlemse kelderbox

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Een 27-jarige man uit Haarlem is zaterdag in zijn woning aan de Amsterdamsevaart aangehouden omdat hij een grote partij illegaal vuurwerk in zijn kelderbox had liggen. Het ging in totaal om 130 kilo, bestaande uit 300 nitraten en een aantal cobra’s en flowerbeds.

De politie had informatie gekregen over de activiteiten van de man. De Haarlemmer is voor verhoor meegenomen naar het bureau. Het vuurwerk is in beslag genomen en zal worden vernietigd.

bron

Als ik de tekst lees denk ik persoonlijk, opgeruimd staat netjes. Ik ben zelf ook nog een jonge kerel maar ik snap echt niets van die cobra`s. Kan mij voorstellen dat je een harde knal een keer leuk vind. Maar om met oud en nieuw 300 nitraten en cobra`s af te steken.. Wel zonde van de flowerbeds overigens.

Als ik de tekst lees denk ik persoonlijk, opgeruimd staat netjes. Ik ben zelf ook nog een jonge kerel maar ik snap echt niets van die cobra`s. Kan mij voorstellen dat je een harde knal een keer leuk vind. Maar om met oud en nieuw 300 nitraten en cobra`s af te steken.. Wel zonde van de flowerbeds overigens.

Dat ik jong was heb ik op oud&nieuw wel eens 800 nitraten afgestoken :wink:
Dat een maatje van mij gepakt werd met 2 sloffen DJF thunders werd er in de media op gesproken over nitraten terwijl die dingen maar 0,5 gram bevatten.

Omdat jij er niks van snapt betekent niet dat het niet leuk is voor andere :p
Niet dat ik het zelf gebruik, maar vind het wel heerlijk.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan