1100 dienders met oud & nieuw

ylke

VWC lid
REGIO - De Politie Eenheid Rotterdam zet op Oudejaarsavond 1100 dienders in om de orde te bewaren. Dat maakte politiechef Frank Paauw bekend tijdens de presentatie van de jaarcijfers. “We gaan uit van een feestelijke gebeurtenis.”
De 1100 politieagenten van de voormalige politiekorpsen Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland Zuid die nu de Eenheid Rotterdam (vormen krijgen assistentie van betrokken bewoners die zullen patrouilleren. Verlaten (overheids) gebouwen worden beveiligd en er wordt geschouwd bij bouwplaatsen. De politie heeft raddraaiers aangeschreven dat ze extra in de gaten worden gehouden.
Paauw, die vanwege de grote politieomvang samen met burgemeester Aboutaleb aanwezig zal zijn: “De Oudejaarsnacht is tot mijn verbazing altijd een kortstondig moment van totale gekte met alle gevolgen van dien. Het vuurwerk wordt zwaarder. Bovendien verschuift de traditionele manier van aanschaf. De busjes uit België zijn ingeruild voor de gewone pakketdienst.”
Voor kerst was er al meer dan 2000 kilo vuurwerk in beslag genomen en 25 rechtszaken behandeld, mede door de oproep om bij signalering van illegaal vuurwerk aangifte te doen. Bij de 2000 kilo vuurwerk zaten niet de honderden kilo’s uit Heenvliet. De explosieven van de 63-jarige verdachte zijn door de Explosieven Opruimingsdienst van Defensie tot ontploffing gebracht, daarbij sneuvelden in de omgeving enkele ruiten. Een 22-jarige man uit Rotterdam raakte de zondag voor kerst zwaargewond bij een vuurwerkongeluk.

Bron

Ik wens de politie die dag een fijne werkdag.
ik vind het wel jammer voor de kinderen van die agenten omdat hun vader graag bij de blauwe ***len brigade werkt en niet als gezin oud en nieuw vieren

1100 dienders en ze gaan uit van een feestelijke gebeurtenis. Met zo veel blauw op straat gaan mensen vanzelf wel rellen.:rolleyes:

Daarvan lopen/rijden er 300 bij ons in de buurt met oud en nieuw en dan ook nog in burger, nou weet je helemaal niet wanneer je je rotje kan gooien bah.

Ik wens de politie die dag een fijne werkdag.
ik vind het wel jammer voor de kinderen van die agenten omdat hun vader graag bij de blauwe ***len brigade werkt en niet als gezin oud en nieuw vieren

Waar slaat deze reactie nou weer op? Hoe weet jij dat ze liever werken dan O&N thuis vieren? Maar goed aan je handtekening te zien kan de politie toch niks goeds doen in jouw ogen. Deze mensen zetten zich in voor een zo veilig mogelijke O&N viering, maar jij ziet dat dus liever niet:rolleyes:

Teveel politie op straat zorgt alleen maar dat mensen de wet willen gaan overtreden omdat ze stoer willen doen. Maar goed, 1100 man die hun jaarwisseling opofferen omdat er teveel randdebielen in Nederland rondlopen die weigeren de wetten te gehoorzamen, das pas frustrerend.

Teveel blauw roept geweld op onder dronken groepen jongeren uit eigen ervaring. Begint baldadig met dingen roepen en dan wordt het steeds erger...

Nekschot...enige wat werkt...zodra de eerste 20bloedend op de grond liggen druipt de rest wel af. En zo niet dan kijken we wat er gebeurd als er nog 20 neergaan...

Werkelijk zo'n ge*** teveel blauw roept geweld uit... nee dat tuig zijn gang laten gaan schiet lekker op... wat dat betreft mag de nederlandse politie wel eens bij de guardia of de russische politie in training... harde lat en bikkelharde repressie....geweldsmonopolie ligt bij de staat..dus heroveren en afdwingen die hap

Back
Bovenaan