100 euro boete geëist voor bezit illegaal vuurwerk

Torrr

VWC lid
100 euro boete geëist voor bezit illegaal vuurwerk

DEN BOSCH - Tegen twee mannen van 35 en 72 uit Rosmalen is voor de rechtbank in Den Bosch donderdag honderd euro boete geëist. Ze hadden 600 kilo illegaal vuurwerk opgeslagen in twee schuurtjes.

De politie vond de partij eind oktober bij een huis aan de Pastoor Hordijkstraat in Rosmalen.Volgens de bewoner van het huis was het vuurwerk van zijn zoon en die was niet thuis toen de politie er was. De politie heeft het vuurwerk in beslag genomen en later vernietigd.

Bron

100 euro.
Heel het jaar bloedserieus, Task Force erbij, bommendienst, een robot om het te "ontmantelen", hele teams erop.
En nu moeten kinderen sorry zeggen en deze mannen krijgen 100 euro boete.
:rolleyes:

hahaha er zijn mensen die voor een pakje pirats al meer kwijt zijn. Hoezo wordt er zovaak met verschillende maten gemeten. Op zich een vreemd verhaal maar vaak wel in het voordeel van "daders" die gepakt worden met vuurwerk.

Ik vermoed dat het alleen om Belgisch consumenten sier vuurwerk is gegaan.
Knalvuurwerk en proffesioneel word veel strenger gestrafd.
Vind het een mooie straf. Belgisch siervuurwerk is minstens net zo veilig

Ik denk dat deze mensen zich eigen dood lachen om die boete maar ,aan de andere kant,voor hoeveel hadden ze ingekocht!
Was het consumenten vuurwerk uit andere landen of professional!
Zo kan ik nog wel ff doorgaan maar,600 kilo vind ik behoorlijk wat.

100 euro is inderdaad een schijntje voor die hoeveelheid. Normaal zie je bij veel minder kg al een veel grote boete. Geluk hebben deze mannen.

In de bron staat er 500 euro boete, op de website.
Anders vond ik het al beetje raar... 100 euro is echt niets.
met 15km uur te hard rijden in een 30km zone is al duurder...

DEN BOSCH - Twee mannen van 35 en 72 jaar uit Rosmalen hebben voor de rechtbank in Den Bosch straffen gekregen. Ze hadden 600 kilo illegaal vuurwerk opgeslagen in twee schuurtjes.

De 35-jarige kreeg een werkstraf van 200 uur, waarvan 100 voorwaardelijk. De 72-jarige man kreeg een voorwaardelijke geldboete van 500 euro.

De politie vond de partij eind oktober bij een huis aan de Pastoor Hordijkstraat in Rosmalen.Volgens de bewoner van het huis was het vuurwerk van zijn zoon en die was niet thuis toen de politie er was. De politie heeft het vuurwerk in beslag genomen en later vernietigd.

Boven het artikel staat op de website van de bron:
Laatst gewijzigd: donderdag 26 januari 2012 - 17:04

Iemand heeft zitten slapen daar op de zaak geloof ik. In ieder geval klinkt dit wel een stuk realistischer zo, ik kon het me al niet voorstellen, €100 boete.

En als je nu een klein beetje ervaring hebt van strafrecht. Zul je hieruit op kunnen maken dat de 35 jarige maar 100 uur taakstraf hoeft uit te voeren.

En de 72jarige man eigenlijk nog geen eens € 100,- hoeft te betalen. Laat staan dat die uberhaupt iets hoeft te betalen. Want die gehele € 500,- is voorwaardelijk. Dwz. Als hij binnen 2 jaar tijd weer in de fout gaat hij sowieso die € 500,- moet betalen + de straf die de rechter dan nog is op zou gaan leggen voor het nieuwe delict. En tja zeg eerlijk hoevaak wil je de fout nog in gaan na je 72e jaar :p

En dan vind de G4 in ons land dat ons knalvuurwerk te zwaar is en verboden moet worden slimmerts Als ze die straffen nou eens wat zwaarder maken dan word er minder illegaal vuurwerk naar nederland gehaald. Ze moeten gewoon een hoge straf op import leggen , en iedereen die dan gepakt word die straf opleggen. Als je niet kan aantonen van wie je het hebt krijg je bvb 50.000 euro boete. Of je verteld waar het verdaan komt. Zo kom je het makkelijkst bij de bron

Back
Bovenaan