Daders vuurwerkaanslag staan op beeld

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
EDE De daders van een aanslag met vuurwerk op een woning in de wijk Rietkampen staan op beeld. Dat meldt de politie vandaag. De beelden worden deze week publiekelijk gedeeld, tenzij de daders zich voor woensdagavond melden bij de politie.

n een huis op de Trumandreef werd in de nacht van 3 op 4 januari zwaar vuurwerk naar binnen gegooid. Uit onderzoek blijkt nu dat er beelden zijn van de daders. Als de daders zich niet gemeld hebben, worden de beelden aanstaande woensdag 24 januari vertoond op Omroep Gelderland in het programma Dossier GLD.

Bron

Meestal zijn dit geen trucs. De privacy van elke Nederlander, ook crimineel, dient te worden beschermd. Het openbaar maken van de beelden is een uiterst middel dat alleen ingezet wordt bij direct gevaar voor de samenleving, of als alle onderzoeken nergens op uit lopen.

Wat mij betreft is dit een prima werkwijze waarbij deze gasten hun laatste kans krijgen om zichzelf aan te geven.

Laatst bewerkt:
De politie mag ook tijdens verhoor etc niet tegen je liegen (uitzonderingen daargelaten) dus ik neem aan dat dit geen truc is.

Leuk om te lezen dat het tuig is en dat die gasten hun verdiende loon moeten krijgen. Maar ik wil wel even kwijt ( ook al keur ik deze actie van hun niet goed ), dat wij hier helemaal niet weten wat de reden of redenen zijn geweest om tot deze daad over te gaan. Voor het zelfde geld hadden de bewoners van het bewuste huis wel de gooier(s) wel iets verschrikkelijks aan gedaan.

Maar ik zal wel de enige zijn die het zo ziet, dus kom maar moraal ridders :wink:

Leuk om te lezen dat het tuig is en dat die gasten hun verdiende loon moeten krijgen. Maar ik wil wel even kwijt ( ook al keur ik deze actie van hun niet goed ), dat wij hier helemaal niet weten wat de reden of redenen zijn geweest om tot deze daad over te gaan. Voor het zelfde geld hadden de bewoners van het bewuste huis wel de gooier(s) wel iets verschrikkelijks aan gedaan.

Maar ik zal wel de enige zijn die het zo ziet, dus kom maar moraal ridders :wink:

Ik ben verbaasd over deze reactie..
Misschien wordt het tijd voor je om dit forum te verlaten.
Vuurwerk gebruiken waarvoor het niet bedoeld is is altijd fout. Wat de reden ook is. (Zeker als er mensen bewust in gevaar gebracht worden)

Maar dat is mijn mening.

Vuurwerk gebruiken waarvoor het niet bedoeld is is altijd fout. Wat de reden ook is. (Zeker als er mensen bewust in gevaar gebracht worden)

Maar dat is mijn mening.

Ik geloof niet dat Torr iets anders schrijft. Hij geeft alleen maar aan dat men niet het hele verhaal kent en aannames snel zijn gemaakt. Tenminste dat neem ik aan.

Dat ze nog een kans krijgen vind ik wel jammer,we weten allemaal de negatieve uitwerking van ons knuffel land,ik hou meer van de schandpaal techniek dit tuig dient zwaar zwaar te worden gestraft.

Maar dat is mijn mening.

1) iemand met een andere mening hoeft niet meteen afscheid te nemen van het forum

2) hij geeft duidelijk aan dat het gedrag niet wordt goedgekeurd, maar dat hij wel het hele verhaal wil horen. Niets mis mee toch?

Ik geloof niet dat Torr iets anders schrijft. Hij geeft alleen maar aan dat men niet het hele verhaal kent en aannames snel zijn gemaakt. Tenminste dat neem ik aan.

Ik heb het bericht van Torr een paar keer doorgelezen en ik denk dat hij het eigenlijk sarcastisch bedoelde.
Als dit zo is dan neem ik uiteraard al mijn woorden terug en bied ik mijn excuses aan.
Soms komt een bericht heel anders over..

hij geeft duidelijk aan dat het gedrag niet wordt goedgekeurd, maar dat hij wel het hele verhaal wil horen. Niets mis mee toch?

Hij keurt het af en daarna staat er voor hetzelfde geld hadden de bewoners wel iets verschrikkelijks gedaan. (dus dan is het wel goed om zwaar vuurwerk naar binnen te gooien?)

:bonk:

Maar zie mn bericht hierboven.. :wink:

Hij keurt het af en daarna staat er voor hetzelfde geld hadden de bewoners wel iets verschrikkelijks gedaan. (dus dan is het wel goed om zwaar vuurwerk naar binnen te gooien?)

Het was wat onduidelijk geschreven, dus ik snap je punt. Maar dan geldt mijn punt 1 nog. Gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde hier.

Onder welke omstandigheden ook, dit doe je simpel weg niet, iets met normen en waarden. Hoop dat deze lui keihard gestraft worden.

Dat ze nog een kans krijgen vind ik wel jammer,we weten allemaal de negatieve uitwerking van ons knuffel land,ik hou meer van de schandpaal techniek dit tuig dient zwaar zwaar te worden gestraft.

Het probleem met de schandpaaltechniek is dat het averechts werkt. In Nederland proberen we mensen die de fout ingaan te rehabiliteren zodat ze weer positief kunnen deelnemen aan de maatschappij.
Door mensen aan de schandpaal te nagelen wordt het veel moeilijker om te reintegreren, banen krijgen etc. Hierdoor zullen ze sneller weer de fout ingaan.
Ze moeten natuurlijk wel hard gestraft worden, maar niet publiekelijk.

1) iemand met een andere mening hoeft niet meteen afscheid te nemen van het forum

2) hij geeft duidelijk aan dat het gedrag niet wordt goedgekeurd, maar dat hij wel het hele verhaal wil horen. Niets mis mee toch?

We lezen inderdaad hier 1 kant, en nogmaals die keur ik niet goed. Maar gefrustreerde mensen kunnen rare sprongen maken.

Nee ik keur het dus absoluut niet goed, maar ik kan me best voor stellen dat er misschien iets speelt en dat je ten einde raad bent en mensen die je heel lang dwars zitten terug te pakken. Dat dit geen goede manier is staat natuurlijk als een paal boven water. maar mensen die gefrustreerd zijn, kunnen rare dingen doen. Misschien was dit zo iets ?

Het probleem met de schandpaaltechniek is dat het averechts werkt. In Nederland proberen we mensen die de fout ingaan te rehabiliteren zodat ze weer positief kunnen deelnemen aan de maatschappij.
Door mensen aan de schandpaal te nagelen wordt het veel moeilijker om te reintegreren, banen krijgen etc. Hierdoor zullen ze sneller weer de fout ingaan.
Ze moeten natuurlijk wel hard gestraft worden, maar niet publiekelijk.
zijn ze al jaren mee bezig resultaat is wat we nu zien.nee ik blijf bij mijn mening balk vrije foto's en heel hard straffen bv vuurwerk Door brieven bus gelijk stellen aan aanslagen en niet aan een dagje papier prikken.

Als ik Torrr goed begrijp kan ik misschien met een ander voorbeeld t een en ander verduidelijken.

Stel je hebt een dochter, die wordt verkracht door een of andere man.
Vervolgens vermoord jij die man. De moord komt in het nieuws en jij wordt daarvoor gezocht.

Natuurlijk is het slecht dat je iemand vermoord hebt, maar er zit een reden achter.

Je moet ten alle tijden jezelf kunnen beheersen. Al weten we niet alles, het lijkt me sterk dat deze idioten hier een "goede" reden voor hadden.

Back
Bovenaan