Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb genoten van het afsteken van categorie 1 vuurwerk met mijn kleine vriendinnen van 9 en 10. Waar ze eerst bang waren kregen ze de smaak te pakken. Binnen 3 uur was het allemaal op. Dus dat is voor herhaling vatbaar.

Verder zit ik met de gedachten om een keer naar Scheveningen te gaan voor het vreugdevuur, dus om 18.00 even volgas om daarna door te gaan naar het strand. Maar dat zien we nog wel.

Same. Maar ik lees dat Pangu en Evolution ook goed zijn. 'k Ga daar ook maar eens naar kijken.

Ik schreef zelf: "Funke kopen". Maar dat is nu wat anders geworden. Voor 2018/19 evo en pangu, en een rubro transbomber.

En ik ga alle lonten verlengen uit veiligheid.

Laatst bewerkt:
Wat ga ik voor 2019/20 anders doen? Misschien wel in Duitsland halen, Aldi Lidl dat soort spul. Kijken of ik het eens met een paar euro minder kan? En misschien 1 Funke erbij dan...... als dat legaal kan, als finale. En alle lonten verlengen voor de veiligheid.

Laatst bewerkt:
Heb nu al een paar dagen het idee om volgend jaar eens een tripje te maken naar röder feuerwerk eindje rijden maar lijkt mij wel leuk en het heeft voordelen. Nou snap ik wel als je familie net over de grens hebt dat hun aanbod ook kan laten opsturen alleen ontbreekt mij die optie.

Ik had dit jaar teveel over rond 00:00. Aangekomende O&N koop ik wat losse cakes voor de kids voor rond 18:00/20:00 en een paar mooie cakeboxen voor 00:00.

En dit jaar bestel ik geen regen en wind meer. Viel toch een beetje tegen.....

Wat ga ik voor 2019/20 anders doen? Misschien wel heel veel in Duitsland halen, Aldi Lidl dat soort spul. Kijken of ik ook eens met 2 of 3 honderd euro leuk kan stoken. En misschien 1 Funke erbij dan...... als finale. En alle lonten verlengen.

waarom wil je dan in elk topic weten wat de nederlandse cakeboxen wegen?

Lekker lidl karren vol beetje aldi voor 2a 300 euri aangevuld met fireevent 1960 funke böller etc dan wordt het weer een geweldig 2019.

waarom wil je dan in elk topic weten wat de nederlandse cakeboxen wegen?

Voor komende jaarwisseling wil ik een paar evo en pangu boxen, daarom. Die zijn toevallig NL. En wil niet echt over de max grens qua gewicht komen. Ken van heel dichtbij iemand die zijn (ons) vuurwerk kwijt was op oudjaarsdag. Leek makkelijk alles in 1 busje. Oud en Nieuw een feest...? Hadden ze niks mee te maken. Alles kwijt en een boete. En dat is een heel lullig oud en nieuw geworden. Ofwel zwaar k...

Dat van Duitsland is voor 2019/20 :D

Laatst bewerkt:
Niet meer stoken als je beste fontein van de avond dit effect geeft...

24vt9qw.jpg

1 meter hoog en 10 meter breed... Had het liever andersom gezien.

Daarnaast toch een transportkar voor achter de fiets bouwen. De kinderkar die ik nu had is voor de langwerperige boxen niet toegediend. Dat wordt dus klussen.
Check! Gekocht voor 30e gheghe, 110x47x57 groot, 80km voor gefietst dn nu ff een tijdje pimpen haha

Leuk hier te lezen dat velen meer fonteinen willen! Niet in de dure Broekhoff/GBV val trappen hè! Katans silver Volcano is top, Caff x30/color moon en craclinkg crystal en showtime wfountain. Wittes Kleurentopper die nu anders heet, Vulcan Firefly en hun silver volcanos, en Broekhoff heeft wel de Mystic Fountain btw en Lesli heeft ook een paar aardige, en Zena's Bardarbunga

Check! Gekocht voor 30e gheghe, 110x47x57 groot, 80km voor gefietst dn nu ff een tijdje pimpen haha

Leuk hier te lezen dat velen meer fonteinen willen! Niet in de dure Broekhoff/GBV val trappen hè! Katans silver Volcano is top, Caff x30/color moon en craclinkg crystal en showtime wfountain. Wittes Kleurentopper die nu anders heet, Vulcan Firefly en hun silver volcanos, en Broekhoff heeft wel de Mystic Fountain btw en Lesli heeft ook een paar aardige, en Zena's Bardarbunga

en de crackling Sky van vwtotaal!!! meesterlijk ding is dat!

Mijn streven is om wat minder tijd te besteden door het jaar heen met vuurwerk.
Showtje of 5 a 6 per jaar is voldoende.
Merk gewoon dat ik soms hierdoor minder tijd besteed aan belangrijkere dingen.
Uiteraard blijf ik wel kekker bezig met Orthen Vuurwerk.

Verder ga ik mijn oudjaars collectie wijzigen.
Afgelopen jaar voor veel kleine producten gegaan zoals losse cakes enzv.
Hier door heb ik veel kunnen stoken.. maar toch miste ik iets.. dus aankomend oudjaar ga ik echt voor boxen compounds en projecten.

Wat ik wel blijf doen...
Nou afgelopen jaar wederom geen illegaal vuurwerk meer gehad!
En kan je vertellen dat slaapt verdomde lekker in December!!
Dit jaar ga ik wederom voor een aantal goede en stressloze nachten:wink:

Mijn streven is om wat minder tijd te besteden door het jaar heen met vuurwerk.
Showtje of 5 a 6 per jaar is voldoende.
Merk gewoon dat ik soms hierdoor minder tijd besteed aan belangrijkere dingen.
Uiteraard blijf ik wel kekker bezig met Orthen Vuurwerk.

Verder ga ik mijn oudjaars collectie wijzigen.
Afgelopen jaar voor veel kleine producten gegaan zoals losse cakes enzv.
Hier door heb ik veel kunnen stoken.. maar toch miste ik iets.. dus aankomend oudjaar ga ik echt voor boxen compounds en projecten.

Wat ik wel blijf doen...
Nou afgelopen jaar wederom geen illegaal vuurwerk meer gehad!
En kan je vertellen dat slaapt verdomde lekker in December!!
Dit jaar ga ik wederom voor een aantal goede en stressloze nachten:wink:

alsof ik mezelf hoor praten :)

alleen... 1 zin stoot me tegen de borst...: 'Merk gewoon dat ik soms hierdoor minder tijd besteed aan belangrijkere dingen.'
belangrijkere dingen zijn er namelijk niet :p

nee voor mij geldt hetzelfde... ik ben er dagelijks mee bezig. ook onder werktijd, dit moet echt anders

vuurwerktechnisch heb ik besloten dat ik geen kleine kalibers meer neem. alleen een enkele rambox als de Rumble in the Jungle. Verder alleen nog 30mm

Afgelopen jaar ook minder tijd besteed aan vuurwerk, door een zeer vervelende gebeurtenis in het begin van 2017 was ik er bijna ff helemaal klaar mee.

Verdrietig, maar toch ook trots op mezelf heb ik de hobby weer terug opgepakt.
Ben er goed vanaf gekomen, omdat ook ik de keuze had gemaakt om illegaal niet meer aan te schaffen. Maar wel alles kwijt omdat er 5,8 kg consumentenvuurwerk teveel aanwezig was.

Ondanks alles toch nog gelukt om weer wat mooie spullen bij elkaar te sprokkelen en gelukkig weer een keigave jaarwisseling gehad. Niet al teveel, gewoon lekker genieten van wat je hebt.

Wat ik dit jaar anders ga doen is mijn nachtlocatie aanpassen. Heb toch gemerkt dat stoken in zo'n smalle straat niks voor mij is. Gelukkig is alles goed gegaan, maar er waren toch ook momenten waarvan ik zoiets had, dit had beter/veiliger gekunnen.
De gezelligheid en intensiteit is dan wel weer kikke, je staat er dicht op waardoor je weer op een andere manier geniet.

Heb gemerkt dat ik het filmen nog steeds leuk vind om te doen, ondanks dat de kwaliteit niet zo goed is en het maar een mobieltje is, staat het ding toch constant op het statiefje te draaien. Misschien toch maar weer eens kijken voor een videocameraatje zodat ik van dat "drumstelgeluid" af ben :devil:

Morgen staat de eerste show van 2018 al geplanned, wil zeker weer proberen om dit jaar weer wat meer showtjes en demo's mee te pakken. Afgelopen jaar alleen Duren en de Trophy gezien en dat was wel erg weinig.

Verder hoop ik op wat meer geluk dit jaar, op alle fronten. Dat kan ik wel gebruiken.

dit jaar :
eerder bestellen !!
eerder beginnen met ons 00:00 project neer te zetten.
minder pijlen kopen.
meer compound kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan