Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen planning meer maken en lekker beperken tot voornamelijk cakes en fonteinen..

Ik lig even na te dutten en het schoonmaken uit te stellen en ik bedenk me;

van een paar boxen kreeg ik maar de helft mee door de drukte om me heen; mensen en ander vuurwerk. Dat is eigenlijk best jammer, het is moeilijker focussen en genieten. Rond 00u is veel meer de tijd om de chaos te versterken, niet om van schoonheid te genieten.

Dus komende jaarwisseling is het de eerste paar minuten saai langdurig geweld de lucht in schieten, zo goedkoop mogelijk. Dus een 19sh ass Buurtass achtig iets doorgelont laten doorblazen, wat goedkope fluitcakes ertussen ofzo. En als dan het gebeuren wat wegebt en de mensen bezopen weglopen, lekker rustig genieten van m'n eigen schoonheid en geweld :D

wat meer afstand nemen van het vuurwerk, stond er dit jaar eigenlijk iets te dicht op vanwege een kleine stook locatie. verder had ik een leuke mix van pijlen, cakes en boxen dus volgend jaar weer zo!

Dit jaar had ik vrij random en last minute veel producten gekocht. Had met m'n budget uiteindelijk leukere dingen kunnen doen. Hopelijk kriebelt 't volgend jaar weer optijd zodat ik wat betere keuze's kan maken.

Ga me meer op de compoundboxen richten. Vind die dingen zo ideaal dat ik dat helemaal anders aan ga pakken.

Nou, ik ben die compoundcakes spuugzat. Ik heb een fortuin aan dat kreng uitgegeven maar niemand keek ernaar. De overburen hadden dozen uit Polen of Tsjechië en daar vergaapte iedereen zich aan. Wat ik volgend jaar ook anders kan doen is de politie verwittigen dat de overburen illegaal vuurwerk bezitten. :idea:

Ga me meer op de compoundboxen richten. Vind die dingen zo ideaal dat ik dat helemaal anders aan ga pakken.

Hier het zelfde. Dan maar wat pauzes ook al hebben ze dat niet allemaal. De vuurwerktotaal compounds zagen er echt goed uit. Schrijf er meteen wat op het lijstje.

Nou, ik ben die compoundcakes spuugzat. Ik heb een fortuin aan dat kreng uitgegeven maar niemand keek ernaar. De overburen hadden dozen uit Polen of Tsjechië en daar vergaapte iedereen zich aan. Wat ik volgend jaar ook anders kan doen is de politie verwittigen dat de overburen illegaal vuurwerk bezitten. :idea:

Bij mij werden ook een paar Poolse blokken afgestoken maar moet zeggen dat mijn Nederlandse spul er niet voor onder deed. Het enigste wat die blokken bij hun meer deden was roken.

Welke compound had je dann? Lesli meuk,?

Doordat ik de enige in de straat ben met vuurwerk was ik er om 1 uur klaar mee. Heb wel complimenten gekregen voor het vuurwerk. Volgend jaar geen aldi/lidl meuk uit Duitsland.

Overdag het categorie 1 vuurwerk is mij wel bevallen. Had 2 kleine dames die zich uitstekend vermaakten. Zo goed zelfs dat alles op was na 1.5 uur stoken.

Wil om 18.00 iets van een show neerzetten met compound en dan lekker naar scheveningen gaan om daar het vreugdevuur met vuurwerkshow te zien. Zo kan ik dubbel genieten.

Oh, en volgend jaar ga ik spul op grotere afstand afsteken. Door de wind waaide alles over het dak, dus de afsteeklokatie verplaatst naar de achtertuin voor de binnenkijkers. Dat gaf verbetering, echter niet ideaal.

Ook eis ik beter weer volgend jaar. De afgelopen jaren was het knudde met regen (2016), mist (2017) en wind (2018). Ik klaag John Bernhard aan wanneer er volgend jaar weer een spelbreker is. Had het misschien beter dit jaar tussen 21:00-22:00 kunnen afsteken. In die tijd hebben we met de kinderen het kleinere spul gedaan en stond er amper wind. Pijlen gingen recht omhoog en geen verwaaide effecten.

Als ik de aanmelddatum bekijk met deze reactie, dan is mijn inschatting dat je tijdens een van de 3 voorverkoopdagen de dichtstbijzijnde vuurwerkwinkel waar je een krantje van hebt gekregen bent binnengelopen. Hier werd je door een verkoper de 1 na duurste box van het assortiment aangeprezen onder het mom van: "1 keer aansteken, super zware compound" en nog wat superlatieven. Deze superlatieven in combinatie met een superlatieve prijs wekte natuurlijk de verwachting van een schitterend stukje vuurwerk waarvoor de buren naar buiten zouden komen.

Gelukkig heb je voor de jaarwisseling van 2018/2019 net op tijd het forum ontdekt om er zo achter te komen hoe je door minder geld uit te geven, maar wel slimmer te shoppen in de vroege vogelacties/freakacties wél de handen op elkaar krijgt!

Mijn tip, nu je er toch bent, lees je in en enjoy! want zelfs in Nederland zijn er hele mooie dingen te krijgen.

Ik weet niet of ik iets gemist heb maar al mijn blokken waren niet doorgelont.
Dus colorfull city en on the beat van pangu stopte na iedere box.
Mayhem van Evolution stopte na iedere box.
Golden willows van Geisha na iedere box en collision Thunder van Geisha stopte na 3 boxen, toen 2 achter elkaar en vervolgens stopte die bij de laatste box. Daar was het mail lont al wel verdwenen dus toen maar het reservelont aangestoken zodat de laatste box verkeerd om afschoot.
Had ik alles moeten openbreken en zelf doorlonten dan?
Was de afgelopen jaren juist gewend dat het aansteken en genieten maar was.

Afgelopen jaren zou niet gekund hebben daar vorig jaar compound pas beperkt op de markt was en het systeem van rubro ook niet overal op werd toegepast. Misschien had je geluk met de boxen, maar ik heb zelf bijna alles nog wel gecheckt hoe de boxen zouden moeten doorlopen. Dus bij rubro systeem checken of er wel lont zit en of het elkaar overlapt etc.

Meer Pangu producten kopen. Wat een kwaliteitspul is dat! Had niet zoveel van Pangu maar wel een aantal potten en de Garden Party 1 en de colorfull city. Daar moet meer van komen!

De producten van Evolution waren supergoed. Daar heb ik heel veel van gekocht en dat blijf ik lekker doen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan