[FOTOS & VIDEO]RiF St Goar 20-9-2008

the cigarman

VWC lid
De nacht van de Loreley: 20/09/2008 (steeds derde zaterdag van september).

Pure Rijnromantiek is het thema van deze avond. De tegenover elkaar liggende zustersteden St.-Goar en St.-Goarshausen vieren aan de voet van de Loreley en de romantische burchten Rheinfels, Katz en Maus, een prachtig feest met maar liefst vier vuurwerken. Wie dit vanaf de Rijn wil meebeleven, reserveert een plaats op één van de 70 schepen van de witte vloot. Om 20u.30 is er verlichting van alle huisgevels en voorwerpen in de Rijn, Bengaalse verlichting van de burchten, de steden en de hoge oevers. Om 20u.45 is er vuurwerk vanaf de burchten Katz (St.-Goarshausen) en Rheinfels (St.-Goar); een sprankelend slotakkoord vanaf het midden van de Rijn.

Bron: www.euroreizen.be

Edit RedBaron: fotos en een video vannaf post nr 13

Laatst bewerkt door een moderator:
nog meer mensen die hier heen gaan?

Wij zitten er weer vanaf donderdag op de camping in St Goarshausen, super gezellig.

Egt een aanrader deze show, en je hebt bijna overal goed zicht op de show.

groeten Roel.

wij gaan er misschien weer heen, dit vuurwerk vannaf 2 kastelen, en op de rijn zelf heb ik in 2003 al eens mogen zien. 45 minuten lang top spektakel. Wat ik begrepen heb was het maximum kaliber 250MM.

Deze show wordt geschoten door Steffes & Ollig. Bekend van onder andere het geweldige vuurwerk in Duren!

ik wil er ook wel heen maar is het bijna 4 uur rijden waard?
ik twijffel 2 uur rijden vind ik lang genoeg....

Hey Masterblaster, hoe kom je aan die info?
7'' het grootste? lijkt me raar, andere jaren was het 250mm.

Achja we zullen wel zien, maken er een mooi weekend van.

Laatst bewerkt:
ik wil er ook wel heen maar is het bijna 4 uur rijden waard?
ik twijffel 2 uur rijden vind ik lang genoeg....

ik ben dit jaar naar duren gereden, naar de anna kirmes.
deze show werd ook door steffes ollig geschoten.
het was zeker een mooie show, maar om daar 2,5 uur heen en 2,5 uur terug in de auto te zitten... nehhh.
leuk voor 1 keer, maar ik kijk de filmpjes wel :D
ik weet natuurlijk niet hoe deze show zich verhoudt tot die van duren.

het is een show van liefst 45 minuten lengte. Het is ook totaal niet te vergelijken wat hier in Nederland geschoten en gedaan wordt. Dat het 7inch is lijkt me sterk. Aangezien het al jaren lang 10 inch is.

Ik heb wel begrepen (met dank aan Roel) dat de show meer geconcentreerd zal zijn op de Rijn, en minder op de burchten aan weerszijde op de heuvels van het dorp, Voor het filmen van de show zal dit het dan minder complex maken. Verder begreep ik van Roel dat de show krachtiger zal zijn dan andere jaren. Deze had dit gehoord van Steffes Ollig zelf.

ola

Ik kom al zeker 10 jaar in st goar en ze schieten gewoon kwaliteit in de lucht en ben div malen wezen kijken bij de opbouw .
Op het ponton schieten ze niet groter dan 6 inch wel vette cilinders en wat ze schieten op de berg is max 7 inch want dat is het grootste wat ze zelf hebben of ze moeten ergens anders grotere shells halen dat weet ik niet maar 10 inch nee die heb ik daar nog nooit gezien en jullie weten dat een 7 inch wel een super shell is en als het kwaliteit is kan het wel een uitwerking hebben van een 10 inch van chinese makelerij

greetings the masterblaster

Oke Michael :p

in 2003 , toen ik voor t laatst geweest was. was het igg een super show. zoals ik nu begreep was het nu minder op de burchten, en meer geconcentreerd op de Rijn. zoals eerder gezegd . Is dat voor het filmen alleen maar beter.

ola

Ik ben er geweest en het was superrrrrrr... het max. Kal was 150 mm en er was een exstra ponton bij gezet dus het was wat groter.
Ook werden de kastelen gebruikt met vuurwerk en ik heb weer genoten van de weise bier maar dat is een ander verhaal heheheheh

greetings the masterblaster

Ook weer terug van een gezellig weekend St Goar.

3 prachtige dagen gehad, we zijn zaterdagmiddag alvast bij de opouw wezen kijken dat was recht tegenover onze camping dus lekker dichtbij.

Er stond al flink wat opgebouwd tot max 6'', ook stonden er veel salute blokken tot 2'' op de kade dus dat zag er al heel goed uit.

S'avonds een uurtje voor het begon bij de kroeg weggegaan om een mooie plek te zoeken, aan de kant van St Goarshausen iets langs de pont stonden we mooi rustig.

Show was goed, hele mooie en apparte bommen gezien, veel Italiaans spul.
In totaal heeft het volgens mij 50 minuten geduurt inclusief het vuurwerk op de burchten.

Wat alleen jammer was dat net voor de finale ze weer overgingen op de burchten en toen liepen er al heel wat mensen weg terwijl de grote finale op de rijn nog moest komen.

Maar al met al een super show, volgend jaar weer

Groeten Roel.

Dat was me weer een vuurwerk zeg. :D het was de rit dan ook wederom weer waard. In 2003 voor het laatst in St Goar geweest. En dat was toen ook al een erg goed (ik zal hem eens uit mijn video archief plukken een keer, en weer online zetten) vuurwerk.

In 2003 hebben we hem vannaf St Goar bekeken. Dit keer echter hebben we hem vannaf de St Goarhousen kant bekeken. Hier konden we nu dan ook alle 3 de locaties waar het vuurwerk vannaf werd afgeschoten goed zien.

Het was een 45 minuten durende show. waar we heel wat mooi vuurwerk voorbij hebben zien komen, met zo nu en dan flink wat Italiaans vuurwerk van Parente. De finale was zeer spektakulair en zat propvol salutes :D

Wat fotos van de show

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_008.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_003.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_005.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_011.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_012.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_013.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_022.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_029.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_037.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_040.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_041.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_045.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_049.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_053.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_059.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_068.jpg

RIF_ST_GOAR_STEFFES_OLLIG_20-9-2008_073.jpg

Meer fotos kun je *HIER* natuurlijk bekijken. De video is een samenvatting van 32 minuten van de totale show van 45 minuten. Dit heb ik gedaan omdat hij anders wel heel erg groot zou worden. De video kun je *HIER* downloaden. De video is nog steeds vrij fors van omvang, 650MB. Maar ik denk dat ie de moeite waard is om te downloaden :D

Veel kijk plezier.

Film ziet er goed uit Jack, en mooie foto's gerdo;)

Was weer een gezellig avondje zo met een paar man bij elkaar.

Het was zeker heel erg gezellig. Volgend jaar nog maar wat eerder naar St Goar vertrekken.. Want nu moest ik je aanbod voor een lekkere BBQ laten schieten omdat we relatief laat aankwamen in St Goar.

De film en foto,s zijn erg mooi geworden erg leuk om weer terug te zien.
Ik ben hier volgend jaar zeker weer van de partij,het is gewoon een compleet feest om daar te zijn met een prachtig vuurwerk.

Het was zeker heel erg gezellig. Volgend jaar nog maar wat eerder naar St Goar vertrekken.. Want nu moest ik je aanbod voor een lekkere BBQ laten schieten omdat we relatief laat aankwamen in St Goar.

Hehe, dat komt volgend jaar zeker goed, gewoon 1 of 2 nachtjes op de camping er aan plakken daar, hoef je ook dat eind niet meer terug te rijden na de show.

Mooi rustig aan haha:)

Back
Bovenaan