Duurste vuurwerk: twee minuten knallen voor 300 euro.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
ANP-VUURWERKVERKOOP.jpg

De meeste vuurwerkliefhebbers besteden gemiddeld zo'n 50 euro aan wat pijlen en ander vuurwerk. Maar echte liefhebbers geven gerust duizenden euro's uit.

En dat kan ook makkelijk, want voor een beetje kleurig en luidruchtig spektakel tik je al gauw honderden euro's neer. Het gaat dan vooral om een nieuw soort vuurwerk, de zogeheten compound. Dat zijn meerdere dozen vol vuurwerk die met elkaar verbonden zijn, waardoor je het hele pakket in een keer kan aansteken.

Dit jaar mag dit type vuurwerk voor het eerst verkocht worden in Nederland. Wie er een kwartier lang onafgebroken mee het nieuwe jaar wil inluiden, begint datzelfde jaar 1500 euro armer. Het duurste pakket kost maar liefst 299,99 euro*.

Compoundvuurwerk
Dat is de Extreme Warrior. Dit compoundpakket bevat 3,7 kilo kruit dat in zo'n drie minuten tijd 200 kleur- en knaleffecten oplevert, kortom een zeer efficiënte manier om zo veel mogelijk geld zo snel mogelijk te verknallen.

Wie liever wat korter bezig is, gaat voor de Four Horseman. Voor 279 euro krijg je een pakket met maar liefst 400 shots in allerlei kleuren die in ongeveer twee minuten de lucht ingaan.

Wie op de kleintjes wil blijven letten, gaat voor de 'Select A-B-C'. Die kost twee tientjes minder, heeft 432 schoten en duurt bovendien bijna vijf minuten. De slogan? 'Go big, or go home!'

Wie toch wil knallen maar liever minder geld uitgeeft, kan voor 1,19 euro de Ratelband met 100 knallen kopen. Het matje rotjes is goed voor 26 seconden aan geknal.

Burj Khalifa
Wie wel geld wil uitgeven, maar niet aan het afsteken van vuurwerk, kan ook besluiten om de jaarwisseling ergens anders te vieren. Tot vorig jaar was Dubai een goede bestemming, met de Burj Khalifa als stralend middelpunt. De oliestaat heeft zelfs het Guinness World Record voor grootste vuurwerk ooit in handen.

Maar het hoogste gebouw ter wereld dient komende jaarwisseling slechts als decor voor een lasershow, meldt Gulf News.

Voor wie echt vuurwerk wil zien zijn er genoeg alternatieven: zoals in Sydney of iets dichter bij huis op vuurwerkshows in onder meer Rotterdam en Den Haag.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/duurste-vuurwerk-twee-minuten-knallen-voor-300-euro

Dit is zo iemand die verplicht een objectief stukje moet schrijven en het niet kan laten om het compleet onder te sauzen met zijn eigen mening. Ik kan het weten want ik deed het op de middelbare school ook nog weleens als ik weer eens zo'n schurftopstel moest schrijven over een onderwerp waar ik niet blij van werd. Helaas tekenend voor het niveau van dit stukje.:D

Best leuk artikel om te laten zien hoe relatief geldwaarde is. De een koopt voor honderden/duizenden vw en is er het hele jaar mee bezig (niet enkel dat ene moment, dat vliegt zo om), de ander een auto (bah) en zeikt dan nog dat ie dat jaar niet weer een nieuwe keuken kan komen. En een ander (ik ken zo eentje) krijgt een schenking die wij zo wegknallen en heeft geen idee wat ze d'r mee moet doen bij gebrek aan hobby's. Tja. Ik zou ook kunnen sparen van mn vw geld, maar het leven zou leger worden (hoewel genoeg andere hobby's) en wat doet geld wat stilstaat? Niks! Geniet van je rijkdom!

Best leuk artikel om te laten zien hoe relatief geldwaarde is. De een koopt voor honderden/duizenden vw en is er het hele jaar mee bezig (niet enkel dat ene moment, dat vliegt zo om), de ander een auto (bah) en zeikt dan nog dat ie dat jaar niet weer een nieuwe keuken kan komen. En een ander (ik ken zo eentje) krijgt een schenking die wij zo wegknallen en heeft geen idee wat ze d'r mee moet doen bij gebrek aan hobby's. Tja. Ik zou ook kunnen sparen van mn vw geld, maar het leven zou leger worden (hoewel genoeg andere hobby's) en wat doet geld wat stilstaat? Niks! Geniet van je rijkdom!

Precies! Krijg zo vaak te horen: 'Zonde van je geld, je geld gaat in rook op, het is in een paar seconden weg 'etc etc. Maar voor mij, en voor velen hier, is het niet alleen het plezier van het afsteken maar het ook uitzoeken van vuurwerk, naar demo's gaan etc.

Ik reageer al niet meer als mensen zeggen dat het 'zone van het geld' is. Een kort ja, dat klopt volstaat.

Ach handelaren vinden het nooit zonde om te verkopen...liefhebbers vinden het nooit zonde om het af te steken.... en de verdomde klagende tegenstander vind het nooit zonde om te kijken.

Mensen die zich niet aangetrokken voelen tot de magie vam het afsteken snappen het gewoon niet. Sommige reacties zijn ook: was dat het? Daar ging weer 50 euro. Ipv van dat ze ervan kunnen genieten. Ik heb medelijden met mensen die er niks aan vinden

Kan er ook echt boos om worden als ze weer voor de zoveelste keer beginnen met ja zonde, en ja gevaarlijk , ik kijk wel lekker hoe iemand anders het afsteekt, of ja vroeger toen in jong was vond ik het ook leuk, verstand komt met de jaren.. Als je niet met het vuurwerkgen geboren bent, zal je nooit het gevoel en beleving krijgen die wij hebben. Vuurwerkfreak ben je niet voor even maar voor heel je leven.

Wat een gezeik zeg. Mijn motto: je leeft maar 1 keer en dan moet je eruit halen wat je interessant vind.
Laat dat nou net vuurwerk zijn:D

Precies! Krijg zo vaak te horen: 'Zonde van je geld, je geld gaat in rook op, het is in een paar seconden weg 'etc etc. Maar voor mij, en voor velen hier, is het niet alleen het plezier van het afsteken maar het ook uitzoeken van vuurwerk, naar demo's gaan etc.

Je kunt bijv ook duur gaan dineren, 8 gangen.
Op het moment is het eten lekker, maar om daar zoveel geld aan uit te geven?
Dat vind ik nu zonde van het geld...
En dat geld gaat ook in rook op , de volgende dag op de wc :-)
Ieder zn eigen meuk, en mekaars manier van leven respecteren aub.

Och, ik heb eens een jaarwisseling voor €700,- kwantiteitsvuurwerk gekocht, en het jaar daarop voor ruim het dubbele aan kwaliteitsvuurwerk. En voor mijn gevoel was het veel minder 'zonde van het geld' om die €1500,- er in te steken. :D

Back
Bovenaan