Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Nog even en dan moeten de ouders volgens sommigen de kinderen maar de baas laten spelen in huis hahaha de omgekeerde wereld. Met dit soort onzin moeten bij mij vrouw niet aankomen die zou daar wel ingrijpen.
Waarom NSB? Je maakt meteen een soort onderdrukt slachtoffer van die jongeman. Hij is 15 en heeft het vertrouwen van zijn ouders te grabbel gegooid door achter hun rug om het vuurwerk te kopen waar zij tegen zijn. Hij is dus net zo goed een verrader. En waarom je door de ene straf je ouders haten en door de andere niet? Nu is hij zijn vuurwerk kwijt en verder gaat het artikel niet. Natuurlijk kan je als ouder ook alles in het water gooien en de jongeman zijn oud en nieuw en smartphone en computer tot februari afnemen. In alle gevallen komt de beslissing toe aan zijn ouders. Die weten wel wat hun zoon verdient. En of het nu wel of niet via de politie is gegaan als het goed is dan accepteert de jongeman zijn straf gewoon zonder dat zijn relatie met zijn ouders er onder lijd. Of in ieder geval niet lang.
Ik vind het oprecht wel bijzonder dat de nsb zovaak bij dit soort verhalen word gehaald. Ik denk juist wie speelt met vuur en zijn billen brand, moet op de blaren zitten. En eigenlijk vind ik de NSB er bij halen ook heel ongepast. Kunnen we op het forum niet iets afspreken dat we er een andere vergelijking voor gebruiken? Want een 15 jarige jongeman met wat illegaal vuurwerk die een strafje krijgt is iets anders dan een joodse familie of iemand van het verzet die door verraad naar een concentratiekamp gestuurd word om daar vermoord of doodgewerkt te worden.
Ik haal de NSB erbij omdat de verklikcultuur hier in Nederland met de dag stijgt.
Het is triest dat je als ouders je kind van 15 aangeeft bij te politie vanwege een overtreding die hij maakt. Het laatste wat ouders van hun kind willen is dat hij een strafblad krijgt. Bij deze werken de ouders maar al te graag mee dat hun zoon de komende jaren met een strafblad rond moet gaan lopen. Lekker mooi als hij later of zelfs nu op sollicitatiegesprek wil gaan. Straffen hoort bij de opvoeding, maar je kind als potentiele crimineel beschouwen en vervolgens daarmee naar de politie gaan slaat gewoon alles door. Er is geen vertrouwen als er sprake is van verklikken. Die jongen vertrouwde kennelijk genoeg zijn ouders wel anders had hij zijn vuurwerk wel onder de grond verstopt. Hoe zal een kind na zo een situatie zijn ouders nog kunnen vertrouwen? Je doet alsof jij zelf nooit jong bent geweest. Pubers overtreden dingen nou eenmaal maar om elke overtreding af te straffen met de politie? Kom op man.. Zelfs op basisscholen worden kinderen door leraren aangeleerd om geen verklikker te zijn. Ouders laten hierbij het goede voorbeeld zien. Lekker een maatschappij waar geen sprake is van tolerantie en dat mensen elkaar continu verklikken.. Hey de zoon van de buurman heeft een snelle scooter, hup politie inschakelen. Hey die buurman heeft twee drie plantjes op de zolder, hup bellen. Hey die heeft een dikke auto voor zo n lage baan, hup naar de politie en ga zo maar door..
De idiote anti-vuurwerk propaganda gaat zelfs zo ver dat ze ermee gezinsbanden kapot krijgen.. Ze kunnen het niet op wettelijke manier aanpakken, dan maar allerlei leugens vertellen en hopen dat ouders hun kinderen met illegaal vuurwerk aangeven bij de politie. Schandalig.
Bezit van illegaal vuurwerk is een misdrijf, geen overtreding. Gezien de leeftijd van deze jongen zal hij geen strafblad krijgen, maar een Halt-straf.
Maar ondanks dat sta ik niet achter de actie van deze ouders. Vuurwerk in een emmer water en een paar weken huisarrest zal de boodschap ook wel overbrengen.
Als ouders zijnde moet je wel heel sterk in je schoenen staan. Tevens ook goed onderzoek gedaan hebben wat je kind te wachten kan gaan staan. Shells en Cobra's doen ze niet lichtzinnig over bij justitie. Als er maar een kleine kans bestaat dat je kind hier de rest van zijn leven last van kan krijgen dmv een strafblad ben je als ouder natuurlijk niet goed bezig naar mijn mening. Je eigen kinderen moet je toekomstperspectief geven, niet afnemen.
Met kruit zelf dingen fabriceren is een misdrijf en niet in het bezit zijn van ''illegaal'' vuurwerk. Bij misdrijven moet je voor het rechter komen en krijg je een strafblad mee. Dat zal zijn cv'tje nog wel beter staan volgens zijn ouders.. Goh wat een eerlijke en oprechte burgertjes zijn het toch die ouders...Doen nooit iets verkeerds. Schouderklopje waard natuurlijk.
Wagelijk dit..
Deze knallers hebben de kracht van een kleine handgranaat.
kleine handgranaat
Dan heb je het toch echt mis. Het bezit van illegaal vuurwerk wordt al heel niet meer als overtreding gezien, maar als misdrijf. Bij overtredingen moet je denken aan bijv. het afsteken van legaal consumenten vuurwerk buiten de toegestane tijden.
Onder de 18 jaar kom je er vaak nog af met een Halt-straf, maar ben je ouder dan kun je hiervoor een strafblad krijgen.
Zie:
‘U riskeert een boete of zelfs gevangenisstraf als u illegaal vuurwerk bezit, afsteekt of verhandelt. Het is niet zomaar een overtreding, maar een misdrijf. U kunt hiervoor een strafblad krijgen.’
https://www.politie.nl/nieuws/2013/december/5/00-vuurwerk-houd-je-aan-de-regels.html
Door rood rijden is ook een misdrijf.
Door rood rijden is ook een misdrijf. Til er maar niet te zwaar aan. Bij first offender paar honderd kilo prof krijg je gewoon een taakstraf.