the cigarman
VWC lid
Wat deze meneer zegt is pure laster.
Het klopt gewoon niet.
Het klopt gewoon niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Goede kans dat het niet echt meer stil wordt, Torr. De anti-vuurwerklobby werkt samen met een communicatiebureau; daar weten ze best hoe je een vuur brandend kunt houden.
Je zou verwachten dat een (hoofd)commissaris van de politie toch wel zou weten hoe de vork in de steel zit?? Ook ik heb de neiging om de mediaberichten niet meer te volgen, maar dat lukt me niet. Grote frustraties omdat het me niet lukt om de juiste argumenten over te brengen op anderen. En het lukt klaarblijkelijk niemand.
Ik zou bijna gaan twijfelen of het misschien aan ons ligt?! Zou ik er anders over hebben gedacht als ik geen groot liefhebber zou zijn geweest? Zou ik van mening veranderen als mijn broer als hulpverlener aangevallen wordt in een situatie waarbij vuurwerk om je heen afgaat? Zou ik het met Bonte & Co eens zijn als mijn dochter door een dronken buurman een pijl in haar oog krijgt, als ze net haar veiligheidsbrilletje schoonveegt? Vast wel.
Maar als ik goed nadenk, zullen de alternatieven het er niet beter op maken. De redenaties van de tegenstanders zijn scheef. Als je als leek het filmpje bekijkt, zul je denken dat de beste man gelijk heeft. Geweld is ook onacceptabel. Die slachtoffers zijn er. De chaos bij de incidenten zijn niet fake. Maar de twist naar consumentenvuurwerk is foutief. Ondoordacht. En net zo onacceptabel in mijn ogen. Zware bommen zijn al verboden, en komen straks met (poolse) vrachtladingen ons land binnen. 90% van de vernielingen komen door brandstichting en illegaal vuurwerk. Maar vooral door de idioten die dit spul misbruiken. Aanpakken.
Laten we eens kijken hoe de draagkracht in de samenleving zal zijn als we het eerlijke verhaal prime-time op televisie kunnen belichten. Laten we eens iemand ongestoord het woord geven met ONZE alternatieven. Ik zou gehakt maken van zo'n Bonte. Geef mij 10 minuten spreektijd, en hij loopt huilend weg met zijn vooraf bedachte onzin. Mannen (en sippie natuurlijk):
HOE GAAN WE DIT FIXEN?
Eigenlijk bedoeld men hier de traditie 'Oud en nieuw vieren' i.p.v. vuurwerk afsteken. Want de agressie gebeurd tijdens deze viering, niet tijdens het afsteken van vuurwerk en staat daar volledig buiten. Immers, was vuurwerk de oorzaak dan had men hier wel het hele jaar last van. De achterlijke vandalen, rotjochies en vieze criminelen van de laagste soort doet dit soort dingen en dat heeft NIKS met vuurwerk te maken maar met de mentaliteit van deze misbaksels.
Pfff. Welk blad/blaadje is dit?