Boa's en politie balen van 'licht' vuurwerk van de Aldi

Anderzijds is het ook wel heel slim en doortrapt van het anti vuurwerkkamp. Lekker de schappen van de supermarkten vullen. De jongeren (vaak onbezonnen) kopen dit spul en gaan er lekker mee klooien en dat levert weer irritatie op in de buurt. Dit komt weer in de media. Levert mooie reclame op voor de anti vuurwerkcampagne en je wint er zieltjes mee voor een landelijk verbod. Tel uit je winst

Ik hoor hier in de buurt wel eens een cracklingballetje of een fluitje maar het positive eraan vind ik dat ik een stuk minder knallen hoor.

Die kntterlinten gaan best al hard, had net zo goed een f2 ratelbandje kunne zijn dus ik snap de overlast wel vooral als ze net als die YouTube kanalen dozen vol van die knetterlinten in de fik steken.

Anderzijds is het ook wel heel slim en doortrapt van het anti vuurwerkkamp. Lekker de schappen van de supermarkten vullen. De jongeren (vaak onbezonnen) kopen dit spul en gaan er lekker mee klooien en dat levert weer irritatie op in de buurt. Dit komt weer in de media. Levert mooie reclame op voor de anti vuurwerkcampagne en je wint er zieltjes mee voor een landelijk verbod. Tel uit je winst

Tuurlijk.
Ieder zn eigen mening hoor...
Maar ook naar mijn mening is dat cat1 vuurwerk in NL juist geintroduceerd (lees: toegestaan)om een vuurwerkverbod af te dwingen.Het anti kamp heeft nu voer om de strijd tegen vw in het algemeen aan te gaan.
Dat kamp hoopt juist op heksenkringen cat1 want dan zijn hun klachten nml "terecht".

Aan de andere kant is cat1 gloof ik europees geregeld, dus ik weet niet of NL dit via haar eigen ract kan verbieden. Dacht van niet.
Maar daar zijn ze in den haag zeker weer niet van op de hoogte...
Dus wanneer cat1 verbieden niet kan, dan maar het zwaartepunt leggen op cat2...

Vroeger hoorde je al vanaf eind oktober tot aan januari bijna iedere dag wel een paar dikke knallen. De laatste twee drie jaar is dit echt zo erg verminderd dat je denkt dat de mentaliteit gewoon is veranderd. Overlast is duidelijk minder geworden maar het gezeik blijft maar doorgaan..

Ik spreek dan namens regio Eindhoven.

Vroeger hoorde je al vanaf eind oktober tot aan januari bijna iedere dag wel een paar dikke knallen. De laatste twee drie jaar is dit echt zo erg verminderd dat je denkt dat de mentaliteit gewoon is veranderd. Overlast is duidelijk minder geworden maar het gezeik blijft maar doorgaan..

Hier kan ik mij wel in vinden, vind persoonlijk ook dat het geknal heel erg meevalt, maar doordat de media zo blijft pijp zeiken gaat de menigte of in ieder geval een deel hiervan erin mee.

Het is hier op het dorp ook opvallend rustig. De laatste dagen helemaal niks gehoord. Normaal gesproken ging het hier vanaf de herfstvakantie al beginnen maar ik hoor bijna niks. Ik snap ook niet waar de groeiende overlast vandaan komt want hier wordt het elk jaar minder :bonk:

Ik vind het aan de ene kant kinderachtig dit. Maar aan de andere kant als je op youtube kijkt dan zie je volwassen kleuters voor 300 euro kopen bij de aldi en dan hele dozen knetterlinten in 1x afsteken en dan huppelen ze helemaal blij rond. Tsja dan vraag je der ook wel om dat mensen gaan lopen zeiken als je al niet normaal met cat1 vuurwerk kan omgaan als volwasenen.

Laatst bewerkt:
Het is hier op het dorp ook opvallend rustig. De laatste dagen helemaal niks gehoord. Normaal gesproken ging het hier vanaf de herfstvakantie al beginnen maar ik hoor bijna niks. Ik snap ook niet waar de groeiende overlast vandaan komt want hier wordt het elk jaar minder :bonk:

Hier ook nog weinig knallen te horen (regio Alkmaar) De enige overlast die toeneemt is de overlast die aangewakkerd word door de media. Zolang ze maar vaak genoeg roepen dat de overlast toeneemt, zal men dit vanzelf ook gaan roepen.

Trouwens iedereen voelt zich wel veilig als het om cat1 gaat omdat dat Europees is geregeld, maar als ze voor een totaal verbod gaan wat weer wel mag is het tegen kamp in een keer klaar(en op dat gebied zijn ze goed onderweg):shocked:

Man man man, nou is die wet er blijkbaar al sinds 2012, krijgen die gasten van zoal de politie en afgekeurde politie ( BOA ) geen voorlichting omtrent wat er veranderd qua vuurwerk?

Man man man, nou is die wet er blijkbaar al sinds 2012, krijgen die gasten van zoal de politie en afgekeurde politie ( BOA ) geen voorlichting omtrent wat er veranderd qua vuurwerk?

Ehhh.....nee.

Toen ik een aantal jaar geleden gepakt werd kwam ik tegenover een "vuurwerkexpert" van de recherche te zitten. Man man man wat wist die man onwaarschijnlijk weinig van vuurwerk. Ik heb hem toen maar een beetje uitgelegd hoe alles zat. Uitkomst: ik kreeg 32 uur taakstraf omdat meneer gewoon incapabel was en er tijdens de rechtszaak zeg maar niets van zijn bewijs heel bleef.

Ehhh dan heb je het gelukkig niet goed uitgelegd want anders was zijn bewijs wel goed geweest toch? En er is toch wel iets overgebleven van het bewijs want anders was er geen taakstraf gegeven toch?

Ehhh dan heb je het gelukkig niet goed uitgelegd want anders was zijn bewijs wel goed geweest toch? En er is toch wel iets overgebleven van het bewijs want anders was er geen taakstraf gegeven toch?

Jij denkt dat ik simpel ben en mezelf een oor aan ga naaien ofzo?

Het enige bewijs wat overbleef was dat men had gezien dat ik een illegale knaller af had gestoken. Ik heb de rechercheur wijs gemaakt dat dit ZEKER geen C6 was maar iets wat niet bij de big 5 hoort :D

Back
Bovenaan