Crone: "Geef burgemeester meer bevoegdheid met oud en nieuw"

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Burgemeesters moeten meer bevoegdheid krijgen om vuurwerkvrije-zônes aan te wijzen. Dat zegt burgemeester Ferd Crone van Leeuwarden. Hij reageert daarmee op de uitkomsten van een rapport van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid. In dat concept-rapport staat dat de risico's met oud en nieuw onacceptabel groot zijn. Volgens Crone mogen gemeenten nu bijna geen gebieden aanwijzen waar het verboden is om met oud en nieuw vuurwerk af te steken. Crone zou graag willen ingrijpen in wijken waar de overlast groot is. De gemeente zou dan een plein kunnen aanwijzen waar het vuurwerk mag worden afgestoken en het toezicht daar concentreren.

Daarnaast moet de politie meer inzetten op de opsporing van illegaal vuurwerk. Volgens Crone wordt het vuurwerk steeds gevaarlijker en zorgt het voor meer schade en verwondingen.

Bron

Dat is nou eens een super goed idee! 1 centrale plek aanwijzen waar men vuurwerk af mag steken, daar het toezicht op concentreren, en dan maar hopen dat de rest van je stad niet het toneel wordt waar wetteloze onverlaten vogelvrij zijn. Ik zeg doen!

Dat is nou eens een super goed idee! 1 centrale plek aanwijzen waar men vuurwerk af mag steken, daar het toezicht op concentreren, en dan maar hopen dat de rest van je stad niet het toneel wordt waar wetteloze onverlaten vogelvrij zijn. Ik zeg doen!

Nee vind ik niks. Dan moet je op al die mensen letten of ze genoeg afstand houden.En ik blijf liever rond mn huis met familie en buren ipv op een plein vol stomdronken mensen.

mag toch echt hopen dat je sarcastisch bent...

Duidelijk toch jongens.

Dat kun je als freak/liefhebber zijnde niet zeggen vind ik......

Er gaat niks boven de sfeer met familie/vrienden in je eigen straat en ik zit niet te wachten op allerlei dronkenlappen die cobra's in mijn nek gaan gooien.....

Je moet gewoon niet willen meebewegen me dit soort voorstellen. Gewoon tegengas geven vanuit de branche, net zolang tot het idee dat een totaalverbod de oplossing is gaat ophouden!

Wat een achterlijk narcistisch gedoe. Lekker meer macht naar je toe trekken zal hij bedoelen.. dat moeten we niet willen. Burgemeesters moeten niets anders dan een symbool zijn van een stad. De rechtelijke macht moet over meerdere partijen verdeeld worden om ons te behoeden van dit soort ideeen en praktijken.

Back
Bovenaan