Jaarwisseling in Woudenberg zonder nieuwjaarsfeest

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
WOUDENBERG Het jaar 2017 loopt ten einde, maar de jaarwisseling zal dit jaar plaatsvinden zonder nieuwjaarsfeest. Er is bij de gemeente geen plan ingediend voor een feest tijdens oud en nieuw.

De partijen die het feest de afgelopen jaren organiseerden wilden het stokje overdragen aan een nieuwe organisator. Echter is er geen nieuwe organisator voor het feest gekomen.

SAMEN VERANTWOORDELIJK Burgemeester Cnossen: ,,We tellen gezamenlijk af naar 2018. De jaarwisseling zorgt elk jaar voor veel gezelligheid in ons dorp. Met elkaar als buurt of straat het nieuwe jaar inluiden vind ik altijd een mooi moment. Het glas heffen en naar het vuurwerk kijken hoort bij de start van het nieuwe jaar. Helaas hoort ook overlast bij Oud en Nieuw. Ik vraag inwoners om elkaar aan te spreken op ongewenst gedrag en het te melden als u vernielingen ziet of last hebt van vuurwerk dat te vroeg wordt afgestoken. Ik wens alle Woudenbergers een hele prettige jaarwisseling en hoop dat iedereen een steentje bijdraagt om er samen een gezellige jaarwisseling van te maken."

INCIDENTEN Als Woudenbergers de politie of andere hulpdiensten snel nodig hebben tijdens de jaarwisseling moeten ze 112 bellen, zo meldt de gemeente in een persbericht. Hier kan het bijvoorbeeld gaan om situaties waarin iemand gewond raakt of vernielingen van verkeersborden of prullenbakken. Inwoners die overlast ervaren van vuurwerk kunnen dit melden bij de politie via 0900-8844. Ook zijn de nooddienst en toezichthouders van de gemeente actief tijdens de jaarwisseling. Inwoners die bijvoorbeeld zien dat er voorbereidingen getroffen worden voor een vreugdevuur kunnen dit melden via het telefoonnummer (033) 286 77 77.

Bron

Back
Bovenaan