Plan voor Olympisch vuurwerk Peking onthuld

moontan

VWC lid
Plan voor Olympisch vuurwerk Peking onthuld

PEKING - Details van het vuurwerk dat de openings- en sluitingsceremonie van de Spelen in Peking glans zal geven, zijn deze week vrijgegeven. De organisatie van de 29ste zomerspelen heeft het spektakel drie jaar voorbereid en zal gebruik maken van de nieuwste lanceertechnieken en computergestuurde ontsteking.

ANP Video © Infostrada Sports

http://www.sportwereld.nl/algemeen/...ch_vuurwerk_Peking_onthuld.html?service=video

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm, had gehoopt op een schietschema of specs over de gebruikte schietsystemen.
Als de info is vrijgegeven, zal die genoemde info dan niet ook ergens te vinden zijn? :devil:

Vuurwerk China Bejing 2008 informatie.

Vuurwerk China Bejing 2008 informatie.

Ik heb via de site van Bejing 2008.
http://en.beijing2008.cn/live/pressconference/mpc/n214469220.shtml
Geprobeert de belangrijkste info eraf te halen en vertalen.
Deze tekst is gegeven door Cai Guoqiang.
Hij zegt dat het hem 2 tot 3 jaar heeft gekost voor de voorbereidingen.

Nederlands:
1.Bijvoorbeeld langs het draakvormige landschap water systeem van het Olympische Groen. Het vuurwerk zal doormiddel van een computergestuurd afschietsysteem worden bestuurd. Dus binnen een paar seconden heeft het vuurwerk een spanwijdte van 3,5 kilometer dat zal zijn direct nadat de vlag is gehesen.
Ook nadat het Olympische vuur boven het Bird’s Nest ontstoken is zullen we het ‘’shan’’ vuurwerk ontsteken dit moet het verleden en het heden symboliseren

2.Als voor de details en andere shows, wil ik graag een paar basis ideeën geven wat het vuurwerk word. Het zal een erg opvallend moment worden van de Openings Ceremonie wat enkele seconden zal duren. Ook zal er vuurwerk worden ontstoken vanaf de Olympische ringen.
Voor de details van alle vuurwerkshows dat zal bekend worden gemaakt worden op de dag van de Ceremonie

3.Het vuurwerk zal minder als 1% van het Openings Ceremonie budget zijn.
We hebben 29 artistiek vuurwerk dat zal worden geschoten Vanaf ‘’Yongdingmen’’ tot het ‘’Tian’anmen Plein’’ tot het ‘’Bird’s Nest’’ en tot het ‘’Forest Parks’’. In deze belangrijke plaatsten zullen wij vuurwerk hebben dat 10 minuten zal duren en aanloopt tot de climax van de Openings Ceremonie.

4.Het totaal zal het aantal shells 35,000 zijn. Uiteraard is dit een groot aantal, maar het is niet te veel. We proberen ze te gebruiken op de belangrijkste plaatsen en locaties. Voor het 10seconde durende show en het drakenvormige landschap vuurwerk proberen wij niet te veel vuurwerk te gebruiken maar de beste effecten te behalen. Vanuit technologisch oogpunt, zullen wij ook de traditionele shells gebruiken die ook te zien zijn bij andere evenementen
We zijn ook bezig om een groot aantal shows die speciaal en verschillend moeten zijn.
We werken aan de helderheid van al het vuurwerk zodat het goed kan worden gezien op de foto’s en de camera’s positie.
We hebben een lucht compressie systeem (!!) en met kruit.
Met deze systemen kunnen wij de druk van de systemen bepalen om de hoogte beter te bepalen.
Dus dit is wat wij technisch hebben gedaan.

Als je het niet goed kan volgen of het niet snapt geef ik ook het Engels:

1.For example, along the dragon-shaped landscape water system of the Olympic Green, the fireworks will be fired up into yellow dragon and red peonies. The computer ignition system will control the fireworks. So within seconds, the fireworks will span 3.5 kilometers, so that it will be right after the flag raising.
Also, after the Olympic Flame is lighted above the Bird's Nest, we are going to fire the "shan" fireworks to symbolize the historical connection between the past and the present.

2. As for the details and other displays, I would like to give you some very basic ideas of what the fireworks are going to be. This will be a very glamorous moment of the Opening Ceremony which will only take several seconds. We are going to release the display of the Olympic Rings as well. For the details of all the displays, we will release that on the day of the Opening Ceremony.

3. Fireworks will take less than 1% of the total cost of the Opening Ceremony
From Yongdingmen to the Tian'anmen Square to the Bird's Nest, we have 29 artistic fireworks which will be displayed. That is from Tiananmen to Yongdingmen to the Bird's Nest to the Forest Parks. In those key areas, we will have fireworks which will last for 10 minutes, leading up to the climax of the Opening Ceremony

4.The total amount will be 35,000 shells. Obviously it's a big number; however it is not too much. We are trying to use them in all the key points and key locations. For the 10-second display and the dragon-shaped fireworks, the fact is we are not using too much fireworks. But we are trying to achieve the best effects. From the technological point of view, we are using some of the traditional display shells as seen in other events.
we are also preparing a vast variety of displays to be special and to be different. Also, we are working on the brightness of all the fireworks so that it can be seen really well on the pictures and on the broadcaster's point of view. We have the air compression lauch system and also the gun pressure release system. With this system, we can better adjust the pressure before lauching so that we can control the height of the fireworks, so this is what we have done technically.

Ik hoop dat ik genoeg heb geinformeerd en voor meer info moet je dus naar die site.

-Stijglading:bye:

Laatst bewerkt:
schieten ze met luchtdruk shells de lucht in?! bizar

en maar 1% van de totale kosten van de ceremonie naar vuurwerk....35.000shells.....wat een bizar duur spektakel is zo'n openingsceremonie. Zonde van 't geld, als je 't mij vraagt. Ze hadden 't gewoon bij de 1% voor vuurwerk kunnen houden :D

Deze manier van schieten word al enige tijd gebruikt door Disney world in Florida waar ze zoals verteld is zelfs de shells door middel van een computer chip laten knallen. Het mag wat kosten daar!

Van der Geest schrikt van vuurwerk

onze speciale verslaggevers

PEKING -

Terwijl Cor van der Geest in het olympisch dorp aan het bijkomen was van zijn vermoeiende reis naar Peking, werd zijn rust plotsklaps verstoord door een paar enorme dreunen. Toen de teammanager van de Nederlandse judoploeg voorzichtig poolshoogte ging nemen, was hij direct klaarwakker. De uitgesproken judocoach was onverwacht getuige van de repetitie van de grootschalige vuurwerkshow die vrijdag tijdens de openingsceremonie een onuitwisbare indruk moet achterlaten.

Ik dacht eerst dat de Chinezen de wolken boven Peking aan het verjagen waren. Zulk vuurwerk heb ik nog nooit van mijn leven gezien en gehoord. Dat belooft heel wat voor de opening”, aldus Van der Geest, die de openingsceremonie via de televisie gaat volgen. ,,Alleen als ik rustig op de tribune had kunnen plaatsnemen, was ik naar het stadion gegaan.” Het indrukwekkende voorproefje pakt niemand ‘Ome Cor’ echter meer af.

http://www.telegraaf.nl/telesport/p...der_Geest_schrikt_van_vuurwerk__.html?cid=rss

Nounou, ik weet nu wel waarom ik de openingsceremonie ga bekijken. Vond het vuurwerk in Athene in 2004 best tegenvallen. Maargoed, nu de Chinezen het gaan aanpakken krijgen we vuurwerk van een ander formaat.
Ben benieuwd!

en maar 1% van de totale kosten van de ceremonie naar vuurwerk....35.000shells.....wat een bizar duur spektakel is zo'n openingsceremonie. Zonde van 't geld, als je 't mij vraagt. Ze hadden 't gewoon bij de 1% voor vuurwerk kunnen houden :D

Wat een shell in china kost is niks vergleken met nederland in china word het ook nog is gemaakt dus (bijna) geen vervoers kosten om het naar het stadion te vervoeren

Heeft iemand enig idee hoelaat de opning begint, en dan voornamelijk hoelaat het vuurwerk begint?

en het duurt 3enhalf uur, dus weet je ongeveer wanneer 't vuurwerk is :wink:

de uitzending op NL1 gaat tot 17.40...dus als t vuurwerk onderdeel is van de 3enhalf uur krijgen we 't mee :cool:

het smiliegedeelte is al geweest, en ook ff'tjes wat na het showgedeelte. Kijken wat er over 2 uurtjes aan t eind van de parade nog gebeurt

Back
Bovenaan