Met dozen vol explosiegevaar over straat

moontan

VWC lid
Met dozen vol explosiegevaar over straat

MAASSLUIS - Drie jongeren uit Maassluis en Maasdijk zijn overeenkomstig de eis van de officier van justitie veroordeeld tot een werkstraf van 240 uur omdat ze een flinke hoeveelheid verboden lawinepijlen in bezit hadden.
Agenten kwamen vorig jaar juni direct in actie toen ze in Maassluis de drie met enorme dozen zagen lopen met de tekst ‘Explosiegevaar’. Daar zaten maar liefst driehonderd lawinepijlen in.

,,Ik had ze van een kennis gekocht om door te verkopen,’’ zei de 20-jarige Maassluise student bij de politierechter. ,,En wij wilden ze afsteken met oud en nieuw,’’ vulde de Maasdijker aan.

,,Deze lawinepijlen,’’ stelde officier van justitie mr. J. Eijkelboom, ,,zijn zo verschrikkelijk gevaarlijk door de enorme explosieve kracht, dat er draconische straffen op staan om het bezit tegen te gaan. Twintig stuks leidt al tot een celstraf. En u had er driehonderd. Dat zou jaren zitten worden.’’

Politierechter mr. S.J. van Klaveren: ,,Dit vuurwerk is net een vuurwapen. Heel vaak gaat het afsteken mis en de raketten veroorzaken dan enorme schade aan mensen en goederen. U kocht ze al in juli en wilde ze bewaren tot oud en nieuw. In uw slaapkamer of in een schuurtje? Was ook voor de buren zeer levensbedreigend geweest zo’n enorme hoeveelheid.’’

Dat het illegale vuurwerk zo gevaarlijk is, hadden de drie zich niet gerealiseerd. Omdat de verdachten studeren en niet eerder met justitie in aanraking kwamen, was de aanklager mild met de eis.

http://www.ad.nl/rotterdam/waterweg/2387817/Met_dozen_vol_explosiegevaar_over_straat.html

Huhm, net een vuurwapen? Tekst explosiegevaar? Jaren zitten? Staat weer lekkere informatie in dit stukje

mild met de eis?! :shocked: Daar kan ik nou zoooo furieus :angry: om worden! als voor 20 al een celstraf is moeten ze 15x die duur vastzitten! Basta! Ze zijn zelf zo dom als het achterend van een geslachte koe, laat ze ook maar de verantwoordelijkheid nemen. Dom leven, noem ik dat. Je leven verpesten is beter uitgedrukt. Sjongejonge :mad: :bonk:

Back
Bovenaan