• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Bonbridge Nitrate Thunder 2.0 nieuw 2016 versie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben wel eens vuurwerk in Frankrijk tegen gekomen, maar dat was meer in een soort souveniers winkel. Dan verkopen ze de bekende Tiger rotjes, evenals in een Supermarché. Maar ik heb eigelijk nooit echt een vuurwerk winkel gezien, heb je een paar namen van winkels die de bovengenoemde spullen verkoopt? Lijk me wel leuk als ik daar op vakantie ben!

http://www.lesmagiciensdufeu.fr/bomba-pink-c2x15309131
https://atomik.fr/boite-de-4-bomboms-mega-explosif.shtml
https://atomik.fr/boite-de-20-dragon-boom-effet-lumineux.shtml

Frankrijk wordt / is het nieuwe België; zowel voor knal als ook potten, pijlen, fonteinen, etc. uit Categorie (F)3.
Leuk detail: in Cat. 3 is 200 gram NEM per pijl mogelijk en 40 gram / 2" per tube ('shot tubes' / single shots).
Cakes t/m 2" / 40 gram per tube en in totaal 1.000 gram mogen dus in Categorie 3.

Wat betreft die Nitrate Thunders: die zullen als ze voor Categorie F3 gekeurd zijn in Frankrijk te koop zijn. Geldt ook voor de nitraatmatten, 30.000 klappers, etc (250 gram per mat en max. 5 gram per knaller met flashknallers).

Laatst bewerkt:
De 48 shots versie van de Nitraatmat valt binnen Categorie 2 (de rotjes hadden al 0,5 gram flash aan boord) en 48 stuks x 0,5 gram is <25 gram totaal (de maatstaaf voor flashmatten in categorie 2).

Laatst bewerkt:
triest dat ze mee willen liften op een merk wat hét was jaren geleden.
pyrostar heeft ook exact het zelfde ontwerp van de china thunder gejat.
achja, there can be only 1! ;)

Op zich vind ik dit wel leuk. Je kunt nooit de exacte producten terug halen omdat in de loop van de jaren de regels zijn aangescherpt. De JCWT en Nitrate Thunder bevatten toen veel meer kruit. De Nitrate Thunder van nu bevat maar 1.68gr kruit volgens mij.

Gewoon ff testen!! Leuke knaller op 8 april haha

dat was of in de ochtend heel vroeg of in de avond na 9 uur vanwege het donker.
in beide gevallen vind ik het niet handig en draagt het niet bij aan een positief geluid voor vuurwerk.
Tenzij de datum slaat op het moment van posten en dan zal het minder uitmaken ;-)
greetzzz

Er staat 8 april. Dit draagt inderdaad bij aan negatief beeld voor vuurwerk. Als ik dit soort klootzakjes bij mij in de straat heb zijn ze nog niet jarig

En sorry dat ik het zeg maar ik vind jullie klootzakjes. Er liggen kids op bed etc

Laat iedereen gewoon zijn ding doen, er zijn ergere dingen om je druk over te maken in deze wereld dan iemand die een vuurwerkje afsteekt. Dus als hij nu een big cracling ball de straat op gooide was het wel Ok. Want ook deze maakt deze tijd in het jaar meer geluid(als je me begrijpt)

Na het plaatsen van een youtubefilm van de Nitrate Thunder 2.0 van Bonbridge is er een discussie ontstaan in dit topic. Het gaat nu niet meer over het product, maar steeds meer over het afsteken van vuurwerk buiten de daarvoor aangewezen dag en bijhorend tijdvak. Ik denk dat eenieders mening nu wel duidelijk is en bij deze komt er ook een einde aan die discussie. Nu weer verder over de Nitrate Thunder 2.0 van Bonbrigde, waar dit producttopic dan ook voor bedoeld is.

Leuke klap maar is het niet net als hetzelfde snoepje maar met een ander jasje? Of is het echt vernieuwend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan