Voor 124.345 euro schade door vuurwerk in Zeeland

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
VLISSINGEN - Vuurwerkschade aan met name vuilnisbakken en verkeersborden heeft de dertien gemeenten in Zeeland*rond de jaarwisseling ruim 124.345 euro gekost.*

Duidelijk is wel dat preventieve maatregelen nut hebben. Forse investeringen daarin, zoals Schouwen-Duiveland deed, betaalden zich terug. Elk jaar weer blijken vooral vuilnisbakken en verkeersborden het te moeten ontgelden. Een vuilnisbak kost ruim 600 euro, verkeersborden ruim 400. Favoriete doelen zijn daarnaast parkeerautomaten, afvalcontainers, bushokjes en hondenpoepdispensers. Ook putdeksels, speeltoestellen en openbare verlichting moesten het ontgelden.*

Bron

VLISSINGEN - Vuurwerkschade aan met name vuilnisbakken en verkeersborden heeft de dertien gemeenten in Zeeland*rond de jaarwisseling ruim 124.345 euro gekost.*

Duidelijk is wel dat preventieve maatregelen nut hebben. Forse investeringen daarin, zoals Schouwen-Duiveland deed, betaalden zich terug. Elk jaar weer blijken vooral vuilnisbakken en verkeersborden het te moeten ontgelden. Een vuilnisbak kost ruim 600 euro, verkeersborden ruim 400. Favoriete doelen zijn daarnaast parkeerautomaten, afvalcontainers, bushokjes en hondenpoepdispensers. Ook putdeksels, speeltoestellen en openbare verlichting moesten het ontgelden.*

Bron

Wat betreft de prijs van verkeersborden worden we dus flink een poot uitgedraaid!

https://www.verkeersborden.com/verkeersborden/officiele-verkeersborden

Niet om goed te praten dat slopen okay is maar een verkeersbord kost dus niet ruim 400,-, zelfs niet met salaris van de monteur meegerekend.

Jullie vergeten o.a. de volgende kosten in zo'n situatie:
- kosten voor iemand die de schade inventariseert
- iemand die de inkoop regelt
- iemand voor de betaling
- iemand voor de administratie
- iemand die de reparatie doet (en zijn voertuig etc)
- kosten voor logistiek
- en zo zullen er vast nog wel een heel aantal posten zijn die ik vergeet.

Iedere cent die uitgegeven moet worden naar aanleiding van zo'n zinloze actie is er één te veel overigens...

Al hadden ze er neergezet dat een verkeersbord een miljoen kost: KAP NOU EENS MET DAT SLOPEN!!!

Of het bedrag voor het vervangen van een verkeersbord nu wel of niet klopt is toch hopelijk niet de eerste gedachte van veel Forum-leden? Natuurlijk betrappen we de media en de overheid er regelmatig op dat ze dingen aandikken. Maar het valt mij op dat steeds meer liefhebbers zich vooral daar druk over maken terwijl de kern van de zaak is dat juist het sloopgedrag de kop in moet worden gedrukt. Zolang er gesloopt wordt, blijft dit de media en de overheid de gelegenheid bieden om iets negatiefs over vuurwerk te melden.

Zoals gezegd wilde ik slopen niet goedpraten maar was ik gewoon benieuwd en heb ik gezocht naar een leverancier van verkeersborden.

De bedragen per gemeente lopen nogal uiteen, zo kosten in Alblasserdam: 5 prullenbakken, 2 verkeersborden, 1 verkeerszuil en 2 ruiten van bushokjes in totaal: 2250,-.
Op basis van de prijzen in Vlissingen zou dit het dubbele moeten zijn.

Nogmaals: slopen is niet stoer! :idea:

Belachelijk hoeveel er gesloopt wordt. Gelukkig zie je wel in veel berichten dat het minder wordt. Maar iedere euro is er 1 te veel. Keihard aanpakken die gasten.

Wat ik niet snap is dat gemeente ieder jaar met veel kosten zitten van de slopers en achteraf praten over maatregelen voor komend jaar, voor dit bedrach kan je op 31 dec op elke hoek van de straat waar de problemen zich iedere keer voor doen beveiliging neer zetten. Zo kunnen de daders opgepakt worden en de schaden verhalen op de slopers weet ik zeker dat ze het nooit meer doen.

Is misschien makkelijk praten maar ik denk als ze vooraf investeren om het te voorkomen het zich op de lange termijn terug zal betalen.

Back
Bovenaan