HAOKAN Fireworks te Pijnacker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is zeker een leuke vervanger, die tribal lijn cakeboxen zijn best leuk.
Ik zou alleen wel iedereen in de buurt goed afstand laten houden, want bij mij ontplofte een van de tubes. Op de grond zijn de boeketten behoorlijk groot kan ik je vertellen :wink:

Bij mij is deze 2 jaar terug ook ontploft op de grond, evenals de raging courage! Kijk dus uit hiermee.

Bovenstaande verhalen zijn precies de reden waarom ik een jaar of drie geleden al afscheid heb genomen van deze zaak. Toen was het ook één grote ellende in Pijnacker.

Er zijn genoeg andere zaken met goed(koop) vuurwerk en leuke acties.

Laatst bewerkt:
Hier ook geweest de eerste dag, kwam aan rond 09:00 uur zag wat mensen buiten staan dacht zullen wel ff een peukie roken ofzo. Kwam dichterbij zag de hele wachtruimte vol staan, met vol goede moed toch maar naar binnen gegaan en de bon ingeleverd. Heb toen afgesproken kom rond 2 uur wel terug, nou om 2 uur terug gekomen en het stond gelukkig allemaal klaar.

Volgend jaar kom ik wel op de 2e dag langs als het wat rustiger is want dit ging mij toch wel wat te ver ondanks dat het vuurwerk later wel klaar stond.

Prijzen zijn goed, service ook, wachtijden in pijnacker drama!! Daar moeten ze echt iets aan doen

even gewoon even een economische rekensom, lage consumentprijzen betekent minder marge, dus meer verkopen om kosten dekkend te blijven, dat risico neem jezelf en bewust en de winkelier ook trouwens.. en als alle freaks kiezen voor 29-12 ophalen dan loop je dit risico.. de gemiddelde freak gaat toch wel met min 50 a 75 kgs weg.. dan is 20 bestellingen al 1500 kgs en als je dan een kleine bunker heb.. plus dat je niet kan verwachten dat iedereen om bijv 07:00 gelijk weet hoe alles werkt, dat duurt ook min 2 a 3 uur voordat helemaal soepel draait

Als het dan ook tegen zit met de leveringen dan kan je in de problemen raken.
Maar ik zie wel dat de ervaringen wisselend zijn.. mijn advies gewoon 30-12 ophalen is meestal stukken rustiger.

Kom al elk jaar hier sinds ze er zitten en 2 jaar geleden lang moeten wachte, 1-2 uur op m'n bestelling. Sindsdien bestel ik op de 2e dag. Na de verhalen van jullie op het forum van dit jaar ben ik mijn bestelling de 30e om 0800 gaan ophalen ipv 1100 uur en ik was de enige, ging gewoon goed dus ik ben hier weer te vinden. Personeel is erg gezellig, vriendelijk en verdient een dikke pluim. Had ook de Junk besteld, was niet binnen dus mocht wat anders uitzoeken, weg gegaan met 3 pro rockets. Netjes gedaan en bedankt! (Maar fix de problemen met ophalen wel:wink:)

Na het drama van de eerste dag, mijn bestelling maar laat de 31e opgehaald. Er was echt helemaal niemand in de winkel. Nog even nagevraagd of hun het ook erg rustig vonden, maar de dame achter de balie vond het wel prima geloof ik want "alleen een wanhopige freak die bang was om te weinig vuurwerk te hebben kwam rond dit tijdstip nog vuurwerk halen", en bedankt...:bye:
Secret cake 1 (scar/meteor rain) was er blijkbaar niet meer terwijl mij verzekerd was dat deze ruim op voorraad was. Werd ook niet gecommuniceerd dat ik een andere kreeg, maar achteraf bleek dit de secret box 2 te zijn dus al met al zeker geen slechte deal (al had ik mij eigenlijk best verheugd op de fish mine).

Mijn bestelling samen met mijn vade ( Torrr ) op de 31e opgehaald en deze was helemaal in orde en geen wachttijd. Wel nog even met Albert gesproken omdat wij de verhalen over de eerste dag had gelezen en Albert ons ook het één of ander vertelde en hebben hem nog wat tips gegeven over het ophalen van de voorbestellingen en hoe wij het bij Rowy vuurwerk aanpakken. Even in de bunker rond gekelen en enkele tips gegeven wat in onze ogen de druk wua voorbestellingen behoorlijk zou weg nemen. Albert had hier zeker oren naar en zou het met Jo gaan opnemen. Ik vind het in ieder geval een goede winkel en van deze kans de beste wensen Heren van Haokan :)

Haokan

Haokan

Ten eerste wil ik iedereen een goed nieuwjaar wensen.
Voor wat er op de eerste dag in Pijnacker is gebeurd mijn excuses het kan natuurlijk niet dat de wachttijden zo ver zijn uitgelopen, ik kom hier snel op terug.
Morgen heb ik een afspraak met Albert om alles goed te evalueren.
Wat ik nu wel kan zeggen is dat het niet aan Albert of aan het personeel heeft gelegen want die hebben zich compleet uit de naad gewerkt.
Ik ben nu bezig om alle mails te beantwoorden.
Deze week nog een uitgebreide uitleg.

Met lood in mn schoenen richting Pijnacker vertrokken de 29ste. Lange rit vanuit Almere. Had 2 doosjes vuurwerkmania cakes besteld en mijn afhaalblok was om 20:45. Om 20:30 mij gemeld en tot mijn verbazing 10 minuten later klaar. Op dat tijdstip stonden er nog steeds mensen met bestellingen van het middaguur die later terug zijn gekomen. Misschien de mazzel dat ik geen al te ingewikkelde bestelling had.

Respect voor het personeel. Die zagen er om 9 uur inmiddels uit alsof er een paar tanks over ze heen waren gerold.

Een aantal jaren geleden heb ik daar zelf eens een jaartje gewerkt toen het nog Zena was. Ook toen was het 1 grote klere bende. Naar mijn idee leent deze locatie zich totaal niet voor massale voorbestellingen en grote freakacties. De afhaal ruimte is veels te krap. Als er nieuwe voorraad aangeleverd wordt dan moet dit dwars door deze ruimte heen en officieel mogen er zich op dat moment ook geen klanten bevinden. Veels te smalle trap om een goede doorstroming naar boven en terug beneden mogelijk te maken. De bunkers zijn ook niet echt heel ruim.

Ik hoop dat de eigenaren er serieus iets aan weten te doen, want dit kost alleen maar klanten zo. Als je dit soort acties wilt doen kun je volgens mij beter op zoek gaan naar een andere locatie of gooi je tent al middernacht open zoals Rowy dit deed. Dat werkt prima voor grote bestellingen en freaks hebben er geen moeite mee om de wekker op een raar tijdstip te zetten in ruil voor scherpe prijzen.

Zoals veel mensen opperen doe iets aan de service als het misgaat. Een drankje, versnapering doet al een hoop of een extraatje en zeker niet moeilijk doen als een gelijkwaardig vervanger misschien een paar euro meer kost. En het belangrijkste communiceer. Per mail, social media of hier op het forum.

Respect ook tenslotte voor alle volhouders hier.

Ik wil toch ook nog even een positief bericht plaatsen. Natuurlijk, het is niet helemaal gelopen zoals het had moeten lopen maar wij zijn alsnog keurig geholpen. Nadat wij zonder vuurwerk op de 29e waren vertrokken moesten wij op de 30 om 9 uur weer bij haokan zijn. Wij hadden van te voren al gebeld dat we eraan kwamen aangezien wij uit Utrecht moesten komen. Een half uur later werden wij gebeld met het bericht dat alles klaar stond behalve de flash of the god's. Die was te weinig aangekomen. Wij konden boven een vervanger uitkiezen. Hiervoor wouden wij de rebelious rocker box en de transbomber. De 30 euro extra hebben we als cadeau gekregen omdat wij 2 keer heen en weer hebben moeten rijden. Kortom, keurig opgelost!!! Al het vuurwerk was dik in orde!

Laatst bewerkt:
even gewoon even een economische rekensom, lage consumentprijzen betekent minder marge, dus meer verkopen om kosten dekkend te blijven, dat risico neem jezelf en bewust en de winkelier ook trouwens.. en als alle freaks kiezen voor 29-12 ophalen dan loop je dit risico.. de gemiddelde freak gaat toch wel met min 50 a 75 kgs weg.. dan is 20 bestellingen al 1500 kgs en als je dan een kleine bunker heb.. plus dat je niet kan verwachten dat iedereen om bijv 07:00 gelijk weet hoe alles werkt, dat duurt ook min 2 a 3 uur voordat helemaal soepel draait

Als het dan ook tegen zit met de leveringen dan kan je in de problemen raken.
Maar ik zie wel dat de ervaringen wisselend zijn.. mijn advies gewoon 30-12 ophalen is meestal stukken rustiger.

Heb het hele verhaal in dit draadje doorgelezen en in jouw reactie geef je een perfecte illustratie van een van de problemen:

Het is vuurwerkverkopers VERBODEN bestellingen uit te leveren groter dan 25kg pp. Er wordt op dit forum veelvuldig gehamerd op het respecteren van de regels, berichten die zelfs maar raken aan mogelijke illegale activiteiten worden verwijderd en leden verbannen. Echter vrijwel iedereen blijkt het normaal te vinden om met 3,4,5 of weet ik hoeveel keer de toegestane hoeveelheid vuurwerk in de auto te stappen. Wat iedereen ook vindt van de 25kg regel, zolang deze regel bestaat hebben kopers en zeker verkopers zich hieraan te houden.

@Jo: er zijn in dit draadje al meerdere suggesties gedaan om eea gestructureerder te laten verlopen. Graag zou ik daaraan toe willen voegen dat het respecteren van de regelgeving in het belang is van iedereen die de vuurwerktraditie wil behouden. Het is aan verkopers om hier het voortouw in te nemen en het goede voorbeeld te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan