Grote drukte in Rotterdam in aanloop naar bekerfinale, fans lopen naar stadion

Grote drukte in Rotterdam in aanloop naar bekerfinale, fans lopen naar stadion

In het centrum is het al enorm druk in aanloop naar de bekerfinale, die om 18.00 uur wordt gemeld. Vanuit het centrum wordt een gezellige sfeer gemeld onder de vele al aanwezige fans. Bij afsteken van vuurwerk en fakkels is wel een fan gewond geraakt.

Inmiddels is een groep fans begonnen aan een mars van het Stadhuisplein naar het stadion, enkele honderden fans lopen mee onder begeleiding van politie.

Maak je borst maar nat vanavond Danny.
Zal me een feest geven daar.
Ziet er naar uit dat Feyenoord de beker gaat pakken.
Staat nu 2-0 met nog 20 minuten geloof ik

:bye:

Maak je borst maar nat vanavond Danny.
Zal me een feest geven daar.
Ziet er naar uit dat Feyenoord de beker gaat pakken.
Staat nu 2-0 met nog 20 minuten geloof ik

Klopt Fred, en ow ik had zo gehoopt dat ze hadden verloren:sad::devil:
Morgen wordt het ook weer een drukte, bekerhuldiging op de Coolsingel.
Laat het maar flink regenen morgen (dat doet het toch al):devil:

Ook al ben ik min of meer Ajax fan.
Ik gun Feyenoord van harte die prijs.
Een club met een rijke historie en in mijn ogen de meest trouwe supporters.

Ook al ben ik min of meer Ajax fan.
Ik gun Feyenoord van harte die prijs.
Een club met een rijke historie en in mijn ogen de meest trouwe supporters.

Ik ben in ieder gevel erg blij.
De beker is de kroon op het 100 jarige jubileum van Feyenoord.

Alleen zeer knake dat ik morgen moet werken.

en wat voor feest.. het moest eens een keer gewoon goed gaan zonder rellen...

Sfeer Rotterdam niet louter feestelijk

27 april 2008, 22:12

ROTTERDAM (ANP) - De aanhang van Feyenoord viert zondagavond feest rond de Hofpleinvijver. Nadat de Rotterdamse ploeg in de eigen Kuip de KNVB-beker had veroverd door een zege op Roda JC, trokken de fans massaal naar het centrum van de stad.

Niet overal bleef het even feestelijk. Op het Stadhuisplein moest de ME een charge uitvoeren en brak een rel uit tussen twee groepen. De winkelstraten zijn afgezet met hekken en plastic nadat de politie die had 'schoongeveegd'.

Traditiegetrouw vieren tal van Feyenoord-fans het behalen van de beker door te water te gaan in de vijver op het Hofplein.

Rond 22.00 uur had de politie op diverse plaatsen in de stad in totaal elf mensen aangehouden. Omdat de politie opnamen met camera's heeft gemaakt, onder meer vanuit een

Altijd rellen he:frusty:

Nou het ging er in de avond even hard aan toe zeg, ik hoorde in de verte matten en rollen.
En Zag af en toe proffesionele vuurwerk de lucht in gaan.
Wel mooi sier en kort maar toch ging het er even hard aan toen.
Het waren dan ook maar stukjes van 20 seconde met vol gevulde lucht vuurwerk.
Ik was net te laat anders had ik even wat gefilmd:sad:
je hoort ook een stukje verder telkens harde knallen het is nu dan wel over maar rond 10 uur ging het er aardig aan toe.

Rustige aanloop naar de finale
Geplaatst op: 27-04-08 | Bron: RTV Rijnmond | Auteur: Cies

-
De aanloop zondagmiddag naar de bekerfinale in de Kuip tussen Feyenoord en Roda JC is rustig verlopen. De politie heeft 4 arrestaties verricht. Twee supporters zijn opgepakt voor het afsteken van vuurwerk en 2 voor vernielingen in een tram.

Zondagmiddag zijn vele honderden Feyenoordsupporters vanuit het centrum van Rotterdam lopend naar de Kuip gegaan. De politie heeft de stoet begeleid. In de stad en bij het stadion zijn veel agenten op de been om de situatie in de gaten te houden.

Als Feyenoord zondagavond in de Kuip de beker wint, volgt er maandag op het bordes van het stadhuis aan de Coolsingel de huldiging.

Dat snap ik dus niet dat was bij Ajax ook ze vernielen hun eigen stad na een goede overwinning:frusty:

Die zogenaamde "rellen" waren gewoon de altijd aanwezige criminele hangjongeren uit het centrum. Om het even specifiek te benoemen: een groep Antilianen en een groep Marokkanen die op de vuist gingen.

Wangedrag van Feyenoordsupporters niet te bekennen. Ja 1 imbeciel gooide een ruit in en kreeg een paar klappen van andere Feyenoordfans alvorens ze hem overdroegen aan de ME.

Verder wel een en ander aan vuurwerk geweest. Politie heeft inderdaad mensen opgepakt die vuurwerk afstaken.
Men zat er scherp op, gelukkig geen grote incidenten geweest.

Back
Bovenaan