Het hengelsport topic

Twee sessies gedraaid tot nu toe, helaas zelf nog geen karper kunnen foppen.
Vandaag wel genoten van een heerlijk fluitconcert boven mijn koppie. Mooi om te zien hoe de natuur weer tot leven komt...
SNC19961.jpg
zoek de fluiter :D

Ben ook regelmatig aan de waterkant te vinden karpervissen is een mooie hobby.
Het weer wordt beter dus zullen de vangsten ook wel toenemen succes iedereen

Inmiddels ook weer een aantal keer geweest.

1e keer half maart, straffe N-O wind kracht 4 met felle zon en koooouddddd, dubbel run :idea:

13-03-2016 (5).jpg

2e keer eind maart, bewolkt en kouuuuuuuuuudddd maatje had zijne net teruggezet, toen ging mijne, bijna dubbel run dus :wink:

23-03-2016.jpg

3e keer in april ouderwets brasem slepen....

Mooi om te zien hoe alles weer steeds meer ontwaakt in de natuur.

Mooie visjes mannen :cool:

Vandaag ook weer even achter de stokken gezeten, de 3e sessie van dit jaar.

Tegen 09.15 begonnen en om 12.30 kreeg ik een brute aanbeet op mijn rechterstok, die lag onderaan een taluud op 4 meter diepte.

Helaas schoot deze na twee harde klappen los, baal er nu stiekum nog een beetje van :p
Maar goed, karpervissen blijft avontuur en zo zat de spanning er weer lekker in.

SNC10004.jpg
De run kwam weer op mijn zelfgemaakte aasje, blijkbaar lagen ze er toch goed op te snoepen.

SNC10009.jpg

In de middag helaas geen aanbeten meer gehad.

Mooie vis! Met dit mooie weer helemaal genieten! Deze dagen zelf helaas nog geen tijd gehad om te vissen... Volgende week maar weer is achter de stokken zitten :) En zo te zien ligt er al weer behoorlijk wat zooi in het water... Sommige sloten en plassen liggen helemaal vol met die zooi waardoor het niet te bevissen is... Helaas doet de gemeente er ook maar weinig aan...

heerlijke sessie ff
2pyt92e.jpg

6 kruiskarpertjes en 3 gewone schubs van 6 7.5 en 9 KG :D

ennnn een voorn :')
deze vond het nogal spannend :')
dzed4y.jpg

Hier nog eentje met een bolle buik van vorig weekend. Vocht ondanks zijn lichaamsbouw lekker, dus trok de hengel lekker krom.:DDSC_0040.jpgDSC_0037.jpg

Vandaag voor de derde keer wezen pennen. Geen karpers dit keer wel grote brasems en een mooie zeelt die mijn 2 en een kwarter lekker krom trok:wink:
DSC_0079.jpg

Gister ook weer ff gezeten, leuke serie van 5 vissies :)

1e
IMG-20160521-WA0003 (2).jpg

2e

IMG-20160521-WA0015 (2).jpg

3e

IMG-20160521-WA0005 (2).jpg

4e
21-05-2016 (4).jpg

en de laatste..

IMG-20160521-WA0017 (2).jpg

Belichting is niet helemaal lekker bij sommige..

Donderdag nog even een korte sessie gedraaid.
De eerste aanbeet van de dag kwam op mijn linkerhengel, een keiharde run maar helaas een losser.
Later op de dag de tweede aanbeet, ook weer een prachtige run deze keer op de linkerstok van mn vismaat.

SNC10048.jpg
Ook de Boa's kwamen bij ons kijken. Vispas, vergunning, legitimatie, uiteraard alles netjes bij. Tijdens de controle begon er een pieper te loeien waar een vieze brasem aan zat, vol met paaiwonden. Toch wilde de Boa-blondine op de foto met de brasem, dus heb haar nog even geholpen met de vis optillen terwijl haar collega foto's van ons maakte. :D
Ach ja,hebben hun ook weer een leuke werkdag. Na een twintig minuten gingen ze lachend weer richting hun combootje.

SNC10044.jpg
Een toffe spiegel voor mn vismaat maakte de dag weer helemaal goed.

Fijn Weekend
:wink:

Back
Bovenaan