Politie neemt vuurwerk in beslag bij jongens

moontan

VWC lid
Politie neemt vuurwerk in beslag bij jongens

Enschede, 01-11-2007

Twee 19-jarige Enschedeërs zijn op woensdag 31 oktober betrapt op het afsteken van vuurwerk aan de Lasondersingel in Enschede.

Op woensdag 31 oktober kreeg de politie omstreeks 23.00 uur een melding dat er door jongens vuurwerk werd afgestoken aan de Lasondersingel in Enschede. Ter plaatse trof de politie twee 19-jarige Enschedeërs aan. De twee hadden samen 12 rotjes, 8 knalpatronen en een zelfgemaakt bommetje bij zich. Zij werden meegenomen naar het politiebureau en tegen hen wordt proces-verbaal opgemaakt. Het vuurwerk is ter vernietiging in beslag genomen.

Bron:
http://www.politie.nl:80/twente/nieuws/071101_405_politie_neemt_vuurwerk_in_beslag_bij_jongens.asp

Wat boeit 10km per uur te hard,
na een tijdje
Wat boeit 20km per uur te hard,

Ik wil hier mee duidelijk maken, regels zijn ooit opgesteld om na te moeten leven. Je kunt ze bullshit vinden en ze daarom maar overtreden maar accepteer het dan ook gewoon. Buiten dat is het afsteken van vuurwerk gewoon niet geoorloofd op dit tijdstip.

En jij bent zo'n heilig boontje dat jij je aan alle regels houdt?
Dat concludeer jij blijkbaar. Je hebt mijn post niet goed gelezen.

"Ik wil hier mee duidelijk maken, regels zijn ooit opgesteld om na te moeten leven. Je kunt ze bullshit vinden en ze daarom maar overtreden maar accepteer het dan ook gewoon."

Als ik door een afgesloten straat fiets en ik krijg een bekeuring kun je zeggen: ach de situatie was helemaal niet onveilig. Maar je hebt de keuze gemaakt en dus ben je akkoord gegaan met het risico te lopen op een boete.

Het was niet als aanval bedoeld, maar in het dagelijks leven verbreek je al vrij snel een regel. Met vuurwerk ligt het natuurlijk anders. Want dat steek je zelf af. Daarom vind ik dat de regels niet zo nauw genomen moeten worden.

Wat boeit 10km per uur te hard,
na een tijdje
Wat boeit 20km per uur te hard,

Ik wil hier mee duidelijk maken, regels zijn ooit opgesteld om na te moeten leven. Je kunt ze bullshit vinden en ze daarom maar overtreden maar accepteer het dan ook gewoon. Buiten dat is het afsteken van vuurwerk gewoon niet geoorloofd op dit tijdstip.

dat bedoel ik niet voor de jongens maakt het denk niet zoveel uit dat ze dat beetje vuurwerk kwijt zijn de boete is denk nog meer dan het inbeslag genome vuurwer
(je hoort overal berichten dat er mensen opgepakt zijn voor te vroeg vuurwerk afsteken en hier word onderand ook elke dag afgestoken en nog nooit is iemand opgepakt:shocked:)

Vergeet niet dat er altijd veel van dit soort berichten verschijnen aan het eind van het jaar (als afschrikking), en op een bevolking van 17miljoen is het niks; daarmee bedoel ik dat de kans dat het jou overkomt klein is. Nieuwsberichten worden vaak ook gebruikt uit voorzorg; stel je voor de media laat elke dag extra veel berichten in de krant zetten over mensen die dood gaan door blowen, dan zal je veel minder een snel een blowtje roken dan als er niks over gezegt word. Als je dus veel berichten leest over mensen die worden opgepakt ivm vuurwerk en je gaat hierdoor geen vuurwerk vroegtijdig afsteken omdat je bang bent dat het jou overkomt, heeft de politie weer een zorg minder en kan je goed zien hoe de media jouw leven beinvloed.

ja oke maar als bij ons vuurwerk aan het afsteken bent en de politie rijdt langs dat ze zelfs dan niks doen
(ik doe het zel hooguit pas als je ook weer vuurwerk in de winkels kan halen)

Het mag dan mischien onschuldig lijken wat die gasten gedana hebben maar die 6 patronen levert wel een straf blad op want dat valt onder de wapen & munitie wet ;)

Dat durf ik niet zekker te zeggen maar denk het wel aangezien dat waarschijnlijk onder explosiefen vallen zal eens googlen :)

We emigreren met ze,n allen naar Tsjechie !!!!!!
Het gehele jaar stoken zonder dat de politie je pakt!!
En nog goedkoop ook !!!!!!.
NL politiestaat nr.1
Cheers:bye:
Mek

Back
Bovenaan