Datum: 16 mei 2007
Besluitenlijst van het college van burgemeester en wethouders
Gemeente Etten Leur
VuurwerkschadeNaar aanleiding van de forse vuurwerkschade (€ 22.000,--) tijdens de jaarwisseling 2006/2007 vraagt het B en W-college aan de Vereniging van Nederlandse Gemeenten onderzoek te doen naar soortgelijke schades in andere gemeenten. Daarbij wordt verzocht om initiatieven te nemen tot zodanige wijziging van het Vuurwerkbesluit dat vuurwerk alleen in de late avonduren mag worden afgestoken en dat er enkel minder zwaar vuurwerk mag worden gebruikt. Ook zou de VNG andere mogelijkheden dienen na te gaan om vuurwerkschade te beperken.
Het B en W-college stuurt afschriften van de brieven naar de Ministeries van Binnenlandse Zaken en van VROM.
Besluitenlijst van het college van burgemeester en wethouders
Gemeente Etten Leur
VuurwerkschadeNaar aanleiding van de forse vuurwerkschade (€ 22.000,--) tijdens de jaarwisseling 2006/2007 vraagt het B en W-college aan de Vereniging van Nederlandse Gemeenten onderzoek te doen naar soortgelijke schades in andere gemeenten. Daarbij wordt verzocht om initiatieven te nemen tot zodanige wijziging van het Vuurwerkbesluit dat vuurwerk alleen in de late avonduren mag worden afgestoken en dat er enkel minder zwaar vuurwerk mag worden gebruikt. Ook zou de VNG andere mogelijkheden dienen na te gaan om vuurwerkschade te beperken.
Het B en W-college stuurt afschriften van de brieven naar de Ministeries van Binnenlandse Zaken en van VROM.
) dat ene verkeerds bord is dan wel al 1 teveel maar goed. mijn gemeente doet zowiezo niet zoveel tegen illegaal vuurwerk, enkel wat kleine kinderen oppakken, de grotere laten ze gewoon knallen(als kleine illegaal bij zich hebben je weet wel) wel jammer dat het vrom nu weer zo een zeik brief moet ontvangen
hier staan ze de 29ste en 30ste ook al de hele dag door te knallen.
maar nouw zeg me niet dat ze bij jullie niet veel illegale knallers hebben want volges mij is der weg genoeg
na 10 minuten sta je daar met 30 man wat veel leuker is dan er voor 10tallen euro's vlinders te verknallen.