Traditionele effecten worden schaars

Peony puf ben blij dat dat effect een beetje ,,uit'' is op de consumenten cake markt.
vroeger genoeg cakes gezien waar een peony effect uit kwam, waar figuren uit kwam die niet op een peony effect lijken.
Is was er jaren klaar mee, toch heb ik lights of heaven en het blauwtje (Samen met de Barracuda) afgestoken.
Ik ben blij dat er nu gelukkig cakes zijn met mooie peony effecten.

Komt misschien ook wel, omdat ik na een oud en nieuw klaar was met een niet nader te noemen importuer.
Waarvan de peonies van hun cakes alle kanten werden opgeblazen.

Maar importeurs kom maar op met de 2 inch single shots, met een smiley, Benz, Ring, Bow tie effect.

7/8 jaar geleden kenden veel potten een boeket met crackling en voornamelijk de kleuren rood en groen.

Sommige importeurs brachten kwalitatief beter vuurwerk op de mat met andere kleurencombinaties en andere effecten. Deze waren 'vernieuwend' bij de consument waardoor die producten populair werden. Hierdoor verkoopt het beter en wat beter verkoopt wordt meer gemaakt. Hierdoor is volgens mij het gros van de 'gewone effecten' eruit geselecteerd.

Wat je zegt over die peonies is in mijn opzicht waar. Ik zie ook heel graag gewoon een pot met alleen maar goede blauwe peonies(heb er nog een nodig voor mijn showtje...) maar veel mensen vinden dit toch te eentonig denk ik.

Voor zover ik weet is het peony effect wat naar de achtergrond verdwenen, maar is het zeker niet weg. Het zit nu vooral in de midden segment pakketten en low budget cakes. Andere effecten hebben de cakes in de hogere prijsklassen over genomen, maar als je perse peony zoekt is het zeker nog wel te vinden.

Back
Bovenaan