Muziek

Ground Zero :thumbup:

Zit nogsteeds een beetje te twijfelen. Ground Zero is gewoon een vet feest zo 's nachts buiten, maar vind de line-up toch wat tegenvallen. Voor mij zijn eigenlijk alleen Noisekick en Drokz interessant, waarvan ik Noisekick vorige week ook al heb gezien op FB. Bartoch vs The Punisher is misschien ook nog wel leuk maar geen must. En dat alles voor de prijs waar ik 2 of 3 kleinere feestjes van kan pakken met een line-up die mij persoonlijk veel meer aanspreekt. :)

Maar wie weet ben ik morgen in een gekke bui en rij ik alsnog die kant op, maar dat is dan voor het feest en de sfeer en niet voor de line-up. :p

Had eigenlijk hetzelfde gevoel over dit feest, was ook niet zo super als ik van iedereen had gehoord dat het zou zijn.
Kom meestal ook voornamelijk voor de terror maar moet zeggen dat ik ook een beetje een early freak ben waar gelukkig heel lekker werd gedraaid!
Me wel kapot zitten ergeren aan de indeling van het terrein, grootste zalen voor hardstyle:bonk:
4 zalen maarliefst met die deuntjes, breekt voor mij de sfeer af.
Drokz draaide verder heel fijn en Noisekick was ook weer een prima afsluiter, daarom even een plaatje van hem.

Zo onder het genot van de post van TB maar eens men verhaal typen :cool:

Een dagje show crew Q-Base 07-09-2013

dag als Geluidsman/Audiotech wat houd dat nou eigenlijk in.
Over het algemeen sta je met twee man op een area de ene verzorgd het podium en de andere de zaal.
Als show crew bouwen wij eigenlijk geen versterkers of boxen op maar komen aan, zetten de spullen aan en doen een laatste test,zorgen dat alle dj-gear er is en werkend is en draaien dan voor de show open gaat een laaste test van af de dj-gear.
dan komt de crew verdeling meer in het spel.
de zaal tech ook wel FOHtech zorg er voor dat er opnames kunnen worden gemaakt en dat wat de dj doet hoorbaar is uit de boxen en hij is de gene die het volume bepaald maar daar in vaak aan regeltjes gebonden is afhankelijk van gemeente en organisatie.(en ja hij is best druk om te zorgen dat hij en zuiver geluid houd maar das een verhaal apart)
de podium tech simpel gezegd stagetech is verantwoordelijk dat de dj-gear werkende is en dat de mc hun microfoon voor zien blijft van gevulde batterijen en dat als er spul stuk gaat het vervangen word en hij zorg er voor dat de dj en mc technisch bij hem terecht kunnen.
op een kleine area sta je vaak alleen zoals ik had en dan ben je verantwoordelijk over al deze onderdelen, maar heb je ook met minder spullen te maken en vaak met een vaste dj-gear set up.

Over je vraag naar geluid en gehoorschade is een van de grootst spelende problemen in het wereldje!
het gemiddelde feest in Nederland word rond de 110 db gedraaid dat is al echt hard maar dat het hard gaat wil nog niet zegen dat het goed klinkt dit verschild pet dj per nummer hel erg en kunnen wij niet veel aan doen.
wij als audio technici word gek van de mp3 dj op de grote sets die wij gebruiken is dat gewoon hoorbaar.
ik zal binnen kort een verslagje maken van de verschillende klussen die ik doe met wat foto's.
ik doe veel verschillende dingen draai niet alleen showtjes maar bouw ze ook en ga ook veel op pad met bandjes.
ik doe zo wel licht als geluid dus ga even wat materiaal verzamelen om een keer een goede indruk te geven van mijn werk als freelance licht en geluids tech

Liever zuiver geluid, dan lomp hard, stijlloos en als gevolg een gehoorschade.

Heb afgelopen jaar op een festival gestaan. Mainstage te dicht bij de boxen. Geluid was onzuiver, krakerig en de bass overheerste te veel. Andere area waar veel harder gedraaid werd verder van de boxen gaan staan en heerlijk zuiver geluid.

Dat is vaak het grootste probleem onzuivere aanlevering van geluid van de dj.
Veel Dj's draaien hun dekje vol in het rood en dat veroorzaakt geluid vervorming, dus onzuiver geluid. en daar kunne wij als tech vaak niet veel aan doen dan zeuren bij een dj dat hij zachter moet maar dat woord kennen ze niet!

Over smaak valt te twisten, dat geldt voor vuurwerk en voor muziek. Maar dit filmpje op YouTube is echt verbazingwekkend goed! Een cover van het Tool-nummer ’46 and 2’ door studenten van een Amerikaanse muziekschool. Met een hoofdrol voor de 15-jarige drummer en de 12-jarige zangeres.

In 2 weken gingen je al bijna 2 miljoen geluksvogels voor, dus gun jezelf deze fantastische 6 minuten, en klik snel door naar de video!

[video]mYKLvYGqaC0[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=mYKLvYGqaC0

Back
Bovenaan