Weco Aquila

Ook een zeer leuke pot net als alligator.
En volgens mij was ie even duur (€4.- dacht ik), maar het effect iets anders.
Aanrader dus!

Ook een zeer leuke pot net als alligator.
En volgens mij was ie even duur (€4.- dacht ik), maar het effect iets anders.
Aanrader dus!

Dit verschilt ook weer per winkel/omlabeling . Zo is ie bij de Aldi (Reno) € 2,99 en bij Trinkgut (Aquila) € 4,99

Ik heb al meerdere reno's en ander vuurwerk afgeschoten, maar ik vondt de Reno volgens mij verbeterd als vorig jaar. Er zat meer kleur in en hij bleef iets langer hangen. De knal was helemaal perfect.

Foto's van de omlabeling de Reno van de Aldi-Süd:

Karton 12 stuks:
P1010297.jpg

Reno van meerdere kanten:
P1010317.jpg

Reno in zijn geheel:
P1010472.jpg

Voorkant:
P1010469.jpg

Achterkant:
P1010470.jpg

Foto's graag niet overnemen zonder toestemming!

Laatst bewerkt:
Ik heb dit potje nog nooit gehad, maar hij lijkt me zeer leuk, maakt volgens mij niet eens uit of het avond of middag is, burst blijft mooi voor de prijs :)
Misschien ga ik dus wel een kartonnetje scoren :) .

ik las net dit op Facebook:

"The company WECO Pyrotechnische Fabrik GmbH advises against the use of the Aquila 16-shot fireworks battery production year 2012. Due to a production error the Aquila 16-shot battery could pose a safety risk.

This item is being recalled. This product must be returned to any Lidl UK store for a full refund.

Customers who have bought and used the Aquila 16-shot battery should call our Customer Services Team on 0870 444 1234 to arrange a refund.

All other fireworks sold by Lidl UK do not pose a safety risk."

Nu weet ik dus niet of dit alleen geld voor de Engelse variant.. of ook voor de Duitse (en andere landen? ) bijvoorbeeld?

omg wolff praktijken met laag klappende bombettes?
wat moet ik mij voorstellen met :" voldoet niet aan de veiligheid?
hoop dat dit probleem alleen bij de engelse versies is!

omg wolff praktijken met laag klappende bombettes?
wat moet ik mij voorstellen met :" voldoet niet aan de veiligheid?
hoop dat dit probleem alleen bij de engelse versies is!

Wees blij dat weco het teminste aangeeft.Van wolff heb ik helemaal niks gehoord terwijl er wel degelijk problemen waren met de 2011 batch van sommige cakes.

ik vind ut ook zeer netjes dat weco zoiets aan geeft hoor!
ben ik blij mee want dan weten mensen dat dit tot gevaarlijke situaties kan lijden.
Wolff is een ander verhaal.. daar ben ik ook klaar mee!

Ik heb een facebook berichtje gedaan naar Weco DE met de vraag of dit ook geldt voor de DE versie van de Aquila. Was namelijk van plan een karton te bestellen. Hoop het niet!

Filmpjes van de "recall" Aquila's van Lidl UK:

Filmpje van de Toschpyro Demo 2012:

Ligt het aan mij of lijkt het dat de 2012 Aquila behoorlijk in kwaliteit is verminderd?
Het onderschrift van de Toschpyro video meld dit ook:
"Meiner Meinung nach hat diese stark nachgelassen und ist nicht mehr empfehlenswert."

(Google translate: Naar mijn mening is dit sterk gedaald en wordt niet langer aanbevolen.)

Ik ben benieuwd hoe hij gaat zijn dit jaar, zou zeer jammer zijn als hij niet meer de kwaliteit als vanouds heeft.

Back
Bovenaan