Handmatig instellen Sony CX 115 E

Torrr

VWC lid
Deze Sony heeft een vuurwerkstand en deze is zeer bruikbaar, toch zou ik graag vernemen van iemand die de vuurwerkinstelling niet gebruikt maar de camera handmatig heeft ingesteld en wat en hoe hij dit dan heeft gedaan.

heb het zo druk, dus ff torrie helpen :

Hoop dat je er wat aan hebt.

Uw camcorder aanpassen
De menu’s gebruiken
Via de menu’s kunt u handige functies gebruiken en diverse instellingen wijzigen. Een
oordeelkundig gebruik van menu’s laat u nog meer genieten van uw camcorder.
De menu-items van de camcorder zijn onderverdeeld in acht menucategorieën.
HANDMATIGE INST. (aan te passen items voor scèneomstandigheden)  p. 56

Menulijsten
(HANDMATIGE INST.)-categorie
SCÈNEKEUZE............................. Selecteert een geschikte opname-instelling volgens scène, zoals bv. een
nachtzicht of strand.
FADER.....................................Laat scènes in- of uitvloeien.
WITBALANS................................ Stemt de witbalans af op de helderheid van de opnameomgeving.
SPOTMTR/FOCUS.....................Past helderheid en scherpstelling van het geselecteerde onderwerp
tegelijkertijd.
SPOTMETER............................... Stemt de beeldhelderheid af op een onderwerp dat u op het scherm
aanraakt.
SPOTFOCUS............................... Stelt scherp op een onderwerp dat u aanraakt op het scherm.
BELICHTING...............................Regelt de helderheid van films en foto’s.
FOCUS.......................................... Stelt handmatig scherp.
TELEMACRO...............................Filmt een onderwerp scherp op een onscherpe achtergrond.
VL.LNGZ.OPN............................Neemt snel bewegende onderwerpen op in slow-motion.

Laterzzz

Wat is er mis met de vuurwerkstand dan? Bevalt mij eigenlijk prima.

Het is trouwens de Sony HDR-CX-115e.

HDR staat voor meerdere types van Sony, dus niet essentieel om erbij te vermelden.

Waarom handmatig : omdat ik gewoon wil uitproberen of ik toch nog een betere kwaliteit kan krijgen he, nooit geschoten is altijd mis namelijk.

HDR staat voor meerdere types van Sony, dus niet essentieel om erbij te vermelden.

Waarom handmatig : omdat ik gewoon wil uitproberen of ik toch nog een betere kwaliteit kan krijgen he, nooit geschoten is altijd mis namelijk.

Daar heb je een punt. Ben je er al achter?

Ik heb nu die Sony HDR-CX-690, maar vind em qua kleuren slechter dan de panasonic SD900, die nog 200 minder kost ook!

en wat betreft handmatig instellen: staat wel in het boekie toch?

Ik deze camera vandaag gekregen en zal vanavond met verschillende standen gaan filmen. Welke SD kaart heb jij Stefan? Ik heb een 20 mb/s 16GB alleen ik zie dat ik maar 1 uur kan filmen. Dinsdag ff een 16 GB halen.

Ik heb deze camera dus ook en heb wat dingen geprobeert. Nog steeds wel in vuurwerkstand maar wel wat dingen verandert
Aller eerst inderdaad op manual focus oneindig en ik verander de belichting instellingen per locatie omdat het niet altijd even donker is etc. Ben er vandaag ook achtergekomen dat je de belichting tijdens het filmen kan aanpassen zodat je goud en kleuren er allebei mooi op krijgt:) Vooral een kwestie van testen maar de films worden er aanzienlijk beter van.

Ik heb deze camera dus ook en heb wat dingen geprobeert. Nog steeds wel in vuurwerkstand maar wel wat dingen verandert
Aller eerst inderdaad op manual focus oneindig en ik verander de belichting instellingen per locatie omdat het niet altijd even donker is etc. Ben er vandaag ook achtergekomen dat je de belichting tijdens het filmen kan aanpassen zodat je goud en kleuren er allebei mooi op krijgt:) Vooral een kwestie van testen maar de films worden er aanzienlijk beter van.

En hoe doe je dat ? :rolleyes:

Eerst de goede scene kiezen vuurwerk dus en dan kopje belichting zoeken:p dan krijg je een balkje waar je de belichting kan veranderen met - en +, helemaal rechts is licht en helemaal links donker.
Let wel op want als je het filmpje lichter maakt dan word het goud veel beter maar de kleuren vaak te licht dus ik zou alleen de belichting veranderen als je een goud thema hebt in de show anders moet je er gewoon lekker vanaf blijven:)

Laatst bewerkt:
Ik ben ook erg benieuwd naar meer resultaten met deze camera
Zelf ben ik er niet zo goed mee, ik heb deze camera vorrig jaar aangeshaft, en hier het een en ander mee gefilmd,
al het siervuurwerk staat er niet mooi op, het beeld word zwak als ik de camera omhoog beweeg met mijn statief, zoals een vuurpijl volgen gaat niet! ligt dit dan aan de focus?
wat kan ik hier het beste mee doen,, moet ik nog dingen veranderd naast dat ik hem op de "vuurwerk"stand zet..

groetjes

Ik gebruik puur de vuuwerkstand en ben daar zeer tevreden mee,kijk naar mijn filmpjes op youtube ( torcida021)

Oke oke.. als je de vuurwerk instelling kiest, moet je dan verder nog iets veranderen aan de focus?
en als je de camera uit gezet hebt, en daarna weer opnieuw aandoet moet je hem dan elke keer opnieuw op die stand zetten? dan is het daar misschien mis gegaan bij mij afgelope oud en nieuw
zodra ik de camera snel omhoog beweeg, moest hij zoeken naar een punt om weer scherp te worden,, dit heeft hij bij bijna al mijn films helaas.

Ik heb deze camera 1 keer op handmatig focussen gezet en daardoor flopte de opnames van een importeursdemo.
Eenmaal ingesteld op de VW modus kun je de camera rustig uitzetten en een tijdje later weer aanzetten en zal hij nog steeds op de VW stand staan. Tenminste dat is bij mij wel het geval :)

Oke dat is duidelijk,, dus alleen op de vuurwerk stand zetten en verder niets doen aan instellingen
En de focus moet dus op auto focus staan en niet handmatig..?

grtzz. ik wil alles zo goed mogelijk vast leggen dit jaar!!

Dan word ik er dus nog niet wijzer van,, handmatig focussen?
Zodra ik mijn camera op een vuurpijl richt, en dan mee de lucht in ga met filmen, is hij aan het zoeken naar het scherpte punt en zie je dat het beeld vaag word,, dit dus ook bij cakes.
Dit wil ik dit jaar voorkomen vandaar deze vragen,,

Dus vuurwerk stand en op handmatig focussen? of auto focus,,
verder nog iets doen met instellingen op deze camera?

Back
Bovenaan