Kerstboom er uit na de kerst of laten staan tot oud en nieuw ?

Torrr

VWC lid
Wat vinden jullie van deze vraag, ik zelf vind dat je een kerstboom minimaal na oud en nieuw moet laten staan want oud en nieuw en kerst horen in mijn belevenis helemaal bij elkaar. Ik zie dan ook met afschuw aan hoe sommige mensen meteen de eerste dag na de kerst hun boom al na buiten gooien :sad:

Zoals de traditie dicteert blijft de boom bij ons tot Driekoningen (vrijdag 6 januari) staan waar ie staat. Daarna gaat ie met kluit en al weer de tuin in. :)

Hier gaat de boom na oud en nieuw de deur uit, ligt eraan wanneer ze hem komen ophalen. Meestal ook na drie koningen! :)

Van mij mag hij blijven staan, maar ikzelf heb niet zo heel veel met dit soort commerciële kerstdingen.

Wij halen de Kerstboom hier meestal gelijk weg na Kerst.

Ik zelf doe het omdat ik, een naar gevoel krijg net na de feestdagen als ik nog decoraties heb van die dagen. Dus, kan ze beter weglaten dan xD

Hier gaat tie meestal 2de kerstdag eruit. Dit jaar gaat tie er vandaag uit. Had gister een luie 2de kerstdag.

Driekoningen hè :wink: Officieel hoor je die boom ook pas op kerstavond (24e dus) op te tuigen, gezellig samen met familie, in plaats van direct na (of zelfs al vóór) Sinterklaas...

Blijft hier gewoon staan tot 3 a 4 januari. Is nog best gezellig. Kerstbomen horen bij de feestdagen en de mooiste feestdagen moeten uiteraard nog komen!:handsup::thumbsup::applause:

Blijft staan tot nieuwjaarsdag, daarna eruit en op de brandstapel voor de gemeente. Elk jaar rond 4/5 januari een kerstboomverbranding, voor elke kerstboom een mandarijn en een lot.

Back
Bovenaan