Woning vol explosieven rechtover kleuterschool

Torrr

VWC lid
GENTBRUGGE - Tijdens een inval in een rijwoning in Gentbrugge stootte de politie gisterochtend op voldoende zelfgemaakte springstoffen om een arsenaal levensgevaarlijke bommen te maken. De bewoner van het pand is een zonderlinge twintiger met een vreemde voorliefde voor zelfgeknutselde explosieven. Hij woonde rechtover een kleuterschooltje.

Begin vorig jaar al startte de federale politie een onderzoek naar een bizar internetfilmpje op You Tube. 'Daarin legde iemand uit hoe je zelf springstoffen kunt maken', aldus Annemie Serlippens van het Gentse parket. 'De stem voegde eraan toe dat het gevaarlijk kon zijn en illustreerde dat door zijn eigen zwaar toegetakelde hand in beeld te brengen.'

Doorgedreven onderzoek bracht aan het licht dat het filmpje was gepost via een onbeveiligd draadloos netwerk in Gentbrugge. Uiteindelijk kwam Christian D. in beeld. Hij was een tijd geleden bewusteloos en zwaargewond aan de hand aangetroffen in een gracht nadat hij met vuurwerk had zitten spelen.

Gisterochtend viel de politie binnen in het huis van Christian D. en trof daar enkele honderden kilo's chemicaliën aan en een zestal zelfgemaakte pakketjes explosieven. Sommige goedjes waren al vermengd tot heuse explosieven.

De woning vol explosieven bevindt zich pal in een woonwijk en rechtover een kleuterschool. De gemeentelijke school Groen Drieske wordt momenteel zelfs uitgebreid met een kinderdagverblijf. Men mag er niet aan denken welke verwoestende gevolgen een doelbewuste of accidentele ontploffing in de wijk had kunnen veroorzaken.

Alweer vrijgelaten

Toch werd de bezitter van de explosieven na verhoor weer vrijgelaten. 'De man verklaarde dat hij enkel als hobby graag met explosieven en vuurwerk in de weer is, maar absoluut niet de bedoeling had om een aanslag te plegen of een zware bom tot ontploffing te brengen', aldus parketwoordvoerster Annemie Serlippens. 'Hij is vrijgelaten, maar de zaak wordt verder onderzocht. In ieder geval zijn de grote hoeveelheden chemicaliën die hij in huis had verboden.'

De man zou de stoffen onder andere via webshops aangekocht hebben. In zijn tuin zijn ook merkwaardige putten gegraven waarin plastic bakken staan, en de laatste weken had Christian D. ook de vloer opengegooid van zijn living, die nu veel weg heeft van een loopgraaf.

'Hij is een beetje een rare eenzaat', klinkt het in de buurt. 'Christian is werkloos. Misschien omdat hij sinds zijn geboorte al gehoorgestoord is. Neen, we hebben het nooit horen knallen in zijn huis, al was hij op zijn achterkoertje soms bezig met voetzoekers. En enkele jaren geleden had hij wel al eens ontploffingen veroorzaakt in de nabijgelegen meersen.'

Ontploft in weide

Omdat transport van dergelijke mengsels zelfs voor experts te gevaarlijk was, besliste de ontmijningdsienst DOVO om die springstoffen gecontroleerd tot ontploffing te brengen in een weide in de omgeving. Zo kwam het dat de bewoners van Gentbrugge en aanpalende gemeenten in de vooravond werden opgeschrikt door zes luide knallen.

bron

wat een gek zeg....dit heeft in mijn optiek eigenlijk ook niets met vuurwerk te maken, maar met pure zelfbouw :bonk:

Gelukkig weet de Belgische media het wel goed te brengen.
zelfgemaakte springstoffen
De bewoner van het pand is een zonderlinge twintiger met een vreemde voorliefde voor zelfgeknutselde explosieven.
HULDE DAARVOOR,kunnen ze hier in NL een voorbeeld aan nemen!

Jong geleerd, oud gedaan.

Handige Harry is een slecht rolmodel voor de jeugd. Altijd maar in de weer om een BOEM te maken voor de Baron. Alle afleveringen met hem erin verbieden.

Toch is dit wel stemmingmakerij, weliswaar heel subtiel. Ze vermelden nu niet voor niets dat het bij een school in de buurt is. Zelfde zouden ze doen als het in de buurt was van een politiebureau of ziekenhuis. Het zou toch niet uit moeten maken waar zo iemand zit te knutselen in de stad? Dat is immers overal gevaarlijk binnen de bebouwde kom.

Tsja waar gaat het heen tegenwoordig. Als je zelfmaak mooi vind ga maar op een boerderijtje wonen en ga daar knutselen maar niet in de stad. Denk aan de omwonenende# en je verzekering, je krijgt geen cent als er explosieven zijn afgegaan bij de brand en chemicaliën.

Licht sensatie nieuws met een vleugje werkelijkheid

Potverdikkeme wat een idioot zeg. En of er kleuterschool staat maakt niks uit. T maakt niet uit wat er staat. Alles is in gevaar wat er om die woning staat. Man o man wat een idioot zeg.

Ik vraag me af of dit uberhaupt wel iets met vuurwerk te maken heeft?
In het hele artikel word 1x het woord vuurwerk genoemd.
En ik denk dat dat woord een beetje misplaats is aangezien het gehele artikel over chemicalien om bommen te maken gaat.

Wat mij betreft gaat hier een slotje op. Dit soort artikelen lees ik het liefst zo weinig mogelijk.

Ik vraag me af of dit uberhaupt wel iets met vuurwerk te maken heeft?
In het hele artikel word 1x het woord vuurwerk genoemd.
En ik denk dat dat woord een beetje misplaats is aangezien het gehele artikel over chemicalien om bommen te maken gaat.

Wat mij betreft gaat hier een slotje op. Dit soort artikelen lees ik het liefst zo weinig mogelijk.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Zo, jongeman. Explosieven in huis? Ooooh, is het niet voor een aanslag? Dan is het goed, ga maar naar huis hoor. Je krijgt nog wel een bekeuring voor de chemicaliën die in je huis lagen. Niet meer doen he?

Bah, Nederland... Gewoon BAH.

Zo, jongeman. Explosieven in huis? Ooooh, is het niet voor een aanslag? Dan is het goed, ga maar naar huis hoor. Je krijgt nog wel een bekeuring voor de chemicaliën die in je huis lagen. Niet meer doen he?

Bah, Nederland... Gewoon BAH.

Nederland?

Lijkt me duidelijk dat dit in belgie is

Gelukkig weet de Belgische media het wel goed te brengen.
zelfgemaakte springstoffen
De bewoner van het pand is een zonderlinge twintiger met een vreemde voorliefde voor zelfgeknutselde explosieven.
HULDE DAARVOOR,kunnen ze hier in NL een voorbeeld aan nemen!

Hier ben ik het totaal mee eens. Het lijkt erop dat de belgische media iets meer verstand ervan heeft en dit geen vuurwerk noemt.

Neemt niet weg dat dit desbetreffende persoon niet helemaal tof is denk ik. Je hebt al een zwaar verminkte hand maar gaat toch lekker verder met knutselelen..tja..:bonk::bonk:

Hier ben ik het totaal mee eens. Het lijkt erop dat de belgische media iets meer verstand ervan heeft en dit geen vuurwerk noemt.

Neemt niet weg dat dit desbetreffende persoon niet helemaal tof is denk ik. Je hebt al een zwaar verminkte hand maar gaat toch lekker verder met knutselelen..tja..:bonk::bonk:

Daarom is het ook geen bericht voor dit forum.
Hoe vaker vuurwerk in slecht daglicht word gebracht hoe meer vragen.Google en u zult vinden.
Stel je voor dat de voorverkoopdagen minder worden door dit soort berichten.
En maar klagen dat het duurder word.

Back
Bovenaan