• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Supero's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een vriend van mij heeft gister(5 dec) de Sporpio en de Supero afgestoken.

Ik moet toch zeggen dat de Supero vele malen harder gaat. Lekkere knal + druk.

Echt een top knal voor Belgische begrippen. Beste knal op de Belgische Markt!

dus je betaald dezelfde prijs voor minder sas. Zoiezo zijn bijna geen 2 gram knallers meer in belgië. En da vind ik jammer.

Chill dan heb ik die van 2010 !! :D

Ze knallen echt keihard!

Enigste minpunt:
De verpakking
wat een rotding is dat, ipv dat ze het doosje niet naar boven laten opengaan net als the mammoth :(

idd erg jammer, per 5 verpakt in een ***** doosje en dan ook nog een overdoos eromheen.
Niet nodig, en zeker niet in dit recycle tijdperk.

idd erg jammer, per 5 verpakt in een ***** doosje en dan ook nog een overdoos eromheen.
Niet nodig, en zeker niet in dit recycle tijdperk.

Dit doosje zit er niet voor niets rond,
Dit doosje is er ivm bepaalde regelgeving van transport. Dit word in Spanje ook strikt nageleefd.

Aangezien pim zegt 'Dit word in spanje ook strikt nageleefd.' neem ik aan dat deze knallers via Spanje worden geimporteerd. Misschien over nagedacht dat de widowmakers niet via dat land word geimporteerd ?

Zal vast een goede reden zijn, maar om gelijk zo'n bericht neer te zetten..:p

Het is bekend dat die supero's in de fabriek van de trueno ricasa gemaakt worden. De widow maker etc komt daar niet weg. Simpel :)

Now im really confused ..

Waarom is nou dat doosje zo rot in elkaar gezet?
Eerst word ergezegt dat ze uit spanje komen en nu uit china??

Oke china dus sorry. Maar goed, omdat het dan volgens spaanse principes gemaakt word, worden de regels dus ook na geleefd wat betreft de doosjes.

Morgen ontvangt een maat van mij 1 doosje.

Natuurlijk gaan we ze meteen filmen, het lijken mij heerlijke dingen.
Kwa knal zijn ze ongeveer vergelijkbaar met een LaBomba denk ik :)

Mijn ervaring is dat de supero vorig jaar al niet veel onder deed aan de Fenix nitraat. Kwa druk was er wel wat verschil. Aangezien de supero dit jaar harder gaat, en zelfs de fenix wat minder hard, zal ie misschien wel even hard gaan of zelfs iets harder!

Maarja dit is allemaal theorie. Koop het en vergelijk het. Het enige wat wel een feit is dat dit echt super kwaliteits vlinders zijn die hard knallen:)

Ik merk trouwens wel dat ik nu al 2 kruitlekken ben tegengekomen uit 15 supero's. Zijn nog redelijk grote lekken ook, eentje vlak bij het lont de ander bij de staart. Vooral die bij het lont is best gevaarlijk. Geen goede zaak dit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan