Het grote oliebollen topic!

2 weken geleden de eerste oliebol weer gehaald bij een kraam in de buurt, heerlijk zeg. Krijg er altijd direct zin in bij het zien van dit topic

Haal ze eigenlijk altijd gewoon bij een van de betere oliebollenkramen. Maar voor de laatste dit jaar eens zelf bakken (hoewel tijd is lastig tijdens de verkoopdagen) is misschien wel een leuk idee.

Kent iemand een goed tot uitstekend recept? Ik neem aan bloem, ei, gist, water/melk en eventueel gedroogde druifjes?
Bakken in frituurolie of gewoon zonnebloemolie. Ossewit is meer voor friet verwacht ik.

Haal ze eigenlijk altijd gewoon bij een van de betere oliebollenkramen. Maar voor de laatste dit jaar eens zelf bakken (hoewel tijd is lastig tijdens de verkoopdagen) is misschien wel een leuk idee.

Kent iemand een goed tot uitstekend recept? Ik neem aan bloem, ei, gist, water/melk en eventueel gedroogde druifjes?
Bakken in frituurolie of gewoon zonnebloemolie. Ossewit is meer voor friet verwacht ik.
Ik kan je het recept uit het Margriet kookboek aanraden.
Ik heb in het begin van de topic belooft om dat recept te scannen, maar ik heb het boek vorige week verkocht.
Toevallig ben ik bij mijn ouders, dus ik zal wel even een foto maken van mijn moeder haar Margriet kookboek.

Trouwens, mocht iemand nog een oud Margriet kookboek hebben met de plaatjes van spreekstalmeester en je doet er niks mee, ik neem het graag over.

Net ook oliebollen gehaald bij de Intratuin in Amersfoort, om te janken wat een kleine dingen zeg. Volgende keer weer lekker ergens anders halen...

Ik maak ze altijd samen met mijn vader. Rond 10 uur 's ochtend beginnen met oliebollen bakken hoort voor mij echt bij oud en nieuw.

Ik heb de laatste 2 jaar de mix bij de Lidl gehaald en dit ging prima. Bak overigens zoveel dat ik nog een paar maanden door kan. Vries ze gewoon in

Back
Bovenaan