Het grote sfeerfoto's topic.

Opgeven? Het is maar hoe je het bekijkt. Waar ik in 2025 alleen mag stoken op oudjaarsdag 31 december van 18:00 tot nieuwjaarsnacht 1 januari 02:00 uur.
Kan het onderstaande in 2026 prima tussen 1 januari 02:00 tot 31 december 18:00. Veel ruimere stooktijden, meer verspreid schieten en vaker gunstige weersomstandigheden! Eigenlijk gewoon ideaal. Het hele zaakje omgedraaid en daarom op oudejaarsavond en tijdens de nieuwjaarsnacht netjes in stilte, herdenken wat eens was en nooit meer is na dit jaar.

Bekijk bijlage 1814649
Bekijk bijlage 1814650

Ja opgeven.
Als je goed leest wat je zelf schrijft is voor jou het verbod een feit vanaf 1 januari 02.00 .
Terwijl dat toch echt pas later in 2026 zal worden beslist door de nu nog te kiezen politiek.

Ja opgeven.
Als je goed leest wat je zelf schrijft is voor jou het verbod een feit vanaf 1 januari 02.00 .
Terwijl dat toch echt pas later in 2026 zal worden beslist door de nu nog te kiezen politiek.
Nee dat is mijn eigen stil protest tegen het verbod. Wat overigens al aangenomen is door het parlement en de senaat (TK & EK; waarbij de laatste na 29 oktober hetzelfde verdeeld blijft als nu), vast ook gepubliceerd in de Staatscourant zoals het kooienverbod op 7 oktober j.l. daarin gepubliceerd is.

Enkele jaren geleden was er bijvoorbeeld een tijdelijk verbod om jezelf in de openbare ruimte te begeven na 21:00. Wat er na veel protest gewoon fluitend doorheen fietste. Dat boeide mij niet zoveel. Niemand die mij wijsmaakt dat je als levend organisme niet op Aarde buitenshuis rond mag lopen.

Ik blijf mijn potten wel aansteken hoor. Tegelijkertijd als de sfeer tijdens O&N 20/21 en 21/22 het toekomstbeeld (of meer letterlijk de afwezigheid daarvan) in mijn stad is, dan stook ik liever op zelfgekozen dagen met eventueel bijzondere reden.

Dit is trouwens 24,8 kg vuurwerk volgens Nederlandse telmethode op brutogewicht. Terwijl ik jaarlijks Nederlanders met winkelwagens vol de Duitse supermarkten uit zie lopen. Ondanks verbod op bezit en transport van meer dan 25 kg brutogewicht aan vuurwerk:IMG-20241228-WA0042.jpg

Back
Bovenaan