[Freakactie 2021] De Driesprong Vuurwerk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen een probleem met het tijd kiezen.. 4785A2EA-1E71-4D1E-B3EB-A4BF81D610C7.jpg
Wordt toch bijgevoegd bij eerdere bestellingen als het goed is
Maar heb weer wat leuke dingen, thanks!

Betreft de driesprong, lange wacht tijd, onprofessioneel, niet eerlijk, en ga zo maar door. Simpele dingen, maar teveel meegemaakt met deze gasten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Torr, ik snap je reactie. Ben nog beetje zoekende hoe ik hier goed mee kan doen met reacties.

Betreft de driesprong, lange wacht tijd, onprofessioneel, niet eerlijk, en ga zo maar door. Simpele dingen, maar teveel meegemaakt met deze gasten.

Fassie, ik heb hele andere ervaringen met de Driesprong. Altijd als ik contact met ze opneem dan krijg ik vrij snel een reactie terug, soms kan het even duren voordat er een product filmpje is van een eigen label. Maar mocht deze er niet op tijd zijn dan is het altijd nog mijn eigen keuze om het product wel of niet te kopen.
Toen er een vuurwerkverbod werd afgekondigd waren ze snel om aan te geven dat je geld terug kon krijgen of je bestelling kon door zetten. Elke bestelling die ik heb gedaan was tot op heden altijd compleet. Wachtrijen iets wat je bij elke bekend goedkoop vuurwerkverkoop locatie terug te vinden. Als je van te voren besteld en je de tweede dag dan is het in algemeen een stuk rustiger.
Als er product bij hen het niet doet en je gaat daar mij terug dan ontvang je een te goed bon voor het jaar daar op. Mijn stookmaatje had 3 jaar geleden een 500 grammer die er halve wege mee op hield en daarvoor heeft hij een te goed bon gekregen toe hij ermee terug ging in het nieuwe jaar.
Met de ervaringen die ik in de laatste 30 jaar heb gehad met andere winkels, zal ik juist de Driesprong als een positief verkooppunt zien. Ik moet er wel bij zeggen dat ik pas 2 keer een bestelling daar heb gedaan.

Kan jij aangeven welke negatieve ervaringen hebt gehad om ze bestempelen als "onprofessioneel, niet eerlijk". Om dit soort termen te gebruiken om een forum zonder enige uitleg is nog al wat.

Tegelijkertijd zijn het vaak momentopnames die een ervaring met een bedrijf of organisatie enorm kunnen beïnvloeden. Iedere ondernemer doet ongetwijfeld enorm zijn best, maar je ontkomt er niet aan dat je niet iedereen 100% tevredenheid kunt garanderen. Dat zou wel een doel kunnen zijn maar soms is 99,5% ook al heel erg goed. Waar gewerkt wordt, vallen spaanders. Het gaat er dan vooral om hoé je dan met die situatie als ondernemer omgaat zoals bhond al omschrijft in zijn ervaring.

Ik probeer vooral te zeggen dat het wat mij betreft niet zoveel zin heeft om een winkel af te fakkelen of te verdedigen met alleen maar wat oneliners. Je ervaring, positief of negatief, delen is denk ik vooral belangrijk en dan is een stukje meer uitleg vaak wel handig. Ook voor de ondernemer zelf, want die leest vaak mee en kan er dan eventueel nog wat van leren en/of aan doen.

Ik zie dat ik met mijn bericht veel losmaakt. Ik zal het kort onderbouwen:
2 jaar geleden een flinke bestelling gedaan, samen met kennissen. Tijdens de eerste afhaaldag bleek er zogenaamd verschillende artikelen niet meer aanwezig te zijn, wat heel vreemd was daar het al in februari was besteld. Maar goed, kan gebeuren. Dus werden er andere boxen gepakt. Tegelijkertijd met mij werd er iemand anders naast mij geholpen. Hij kreeg wel zijn bestelling met ook de boxen die ik had besteld. Toen ik hier wat van zij kreeg ik van iemand die net uit de pampers kwam een grote mond.

Na ongeveer een kwartier, kreeg diezelfde persoon naast mij een box aangeboden omdat hij zolang moest wachten. En ik stond daar uiteindelijk een uur, maar niks aangeboden gekregen.

Puntje bij paaltje, daar alles best lang duurde, werd vroeg ik me steeds meer af waarom mijn bestelling er niet zou zijn. Nadat ik hierover mijn mond had opengetrokken werd er van alles opgetrommeld en bleek verdorie wel gewoon alles aanwezig te zijn wat ze ik besteld had. Wat blijkt ze hadden een fout in hun telling gemaakt en ik was de lul, en zou het moeten doen met wat ze nog hadden.

Kortom nee, voor mij geen ballententen meer. En ga al helemaal niet liegen tegen mij

Op de vorige bladzijde gaf ik aan dat je post met alleen de context ‘ballentent!’ beter verwijderd kon worden. Daarna vroeg je je af waarom, maar dat antwoord kun je wellicht zelf al bedenken: het leidt namelijk tot een destructieve discussie uitsluitend gevoed door enkel ervaringen en meningen.

Gizmo vat het deels mooi samen. Als ondernemer kun je het niet voor iedereen goed doen. Ondernemers hebben doorgaans goede intenties en stellen de klant centraal. Gelet op alle ervaringen met De Driesprong (lees de freakdraadjes van afgelopen jaren maar eens door) is het overgrote merendeel van de klanten erg tevreden over het assortiment, de prijzen EN de service. Zoals meerderen ook al aangeven is dat laatste bij de Driesprong doorgaans ook goed geregeld, tot nazorg aan toe als een artikel tijdens het moment van jaar niet voldoet.

Het is erg vervelend dat jij tot de kleine groep behoort die niet met een grote glimlach zijn bestelling heeft meegenomen, maar daarmee is in het algemeen geen ballentent. Net als voor de ondernemer is het net zo relevant hoe je hier als klant mee omgaat. Ik begrijp je frustratie, maar als je een beetje weet hoe het achter de schermen gaat kun je wel wat verzachten. Het is gruwelijk druk, voorraad /bestellingen worden vaker per dag geleverd en moeten snel gelost, gesorteerd en geleverd worden, medewerkers doen dit geen 365 dagen per jaar, zijn dus relatief onervaren en moeten wel omgaan met alle hectiek en snelheid die wordt vereist. Dan gaat het een keer mis, bij vrijwel alle vuurwerkwinkels. Sneu voor de klanten die dat betreft.

Als je mijn sfeerverslag 2019/2020 leest, ontdek je dat ik ook een uur moest wachten op een doos die er eerst niet bleek te zijn maar opeens toch wel (en uiteindelijk geen ook geen extra box meekreeg, wat nooit de standaard kan zijn). Sterker nog, mijn zoontje kon daardoor niet eens naar de zingende pinguïns gaan kijken omdat papa alweer door moest naar de volgende winkel. Dat is pas drama (voor een kind van 4 destijds). Vond ik het vervelend? Njoah, leuk is anders, maar ik kijk net name naar de intenties van de hardwerkende mensen achter de toonbank, of ze nu wel of geen pamper om hebben.

Ik raad je aan om Jermaine eens te mailen of live aan te spreken als je voortuin nog nieuwe plantjes nodig heeft of je goudvis is overleden. Dan vind je een luisterend oor, wie weet ook een oplossing en kan De Driesprong je feedback meenemen en er eventueel iets mee doen.

Ps: ik snap het causale verband in je laatste post (hierboven) niet: dus als je oneerlijk bent en niet hard zou werken voor je geld, wil je niet per definitie wat je bestelt en accepteer je onzin verhalen wel? :rolleyes:

@mods: idee om wat op te schonen en het met een lekker zonnetje begin juni weer wat gezellig en centraal te houden in plaats van inmiddels meer dan een pagina discussie over 1 mening?

Laatst bewerkt:
Heb je je klacht ook weleens bij driesprong neergelegd? Of heb je dat destijds niet durven doen? Eant zo voelt het wel een beetje. Snap dat het een vervelende situatie is, maar als je het bespreekbaar maakt bij hun en je krijgt dan geen response, dan kan ik nog enigzins je reacties begrijpen. Maar als ke ervaring nooit heb aangekaart, dan is dit onterecht wat je doet. Mijn grootste bestelling dit jaar is bij driesprong en ben er nog nooit geweest, maar de contacten die ik tot nu toe heb gehad waren erg prettig. Ik heb er al het vertrouwen in

Heb je je klacht ook weleens bij driesprong neergelegd? Of heb je dat destijds niet durven doen? Eant zo voelt het wel een beetje. Snap dat het een vervelende situatie is, maar als je het bespreekbaar maakt bij hun en je krijgt dan geen response, dan kan ik nog enigzins je reacties begrijpen. Maar als ke ervaring nooit heb aangekaart, dan is dit onterecht wat je doet. Mijn grootste bestelling dit jaar is bij driesprong en ben er nog nooit geweest, maar de contacten die ik tot nu toe heb gehad waren erg prettig. Ik heb er al het vertrouwen in

Ik begrijp zijn reactie eigenlijk wel,je zou maar een grote bestelling met kennissen hebben gedaan en jij haalt het spul op,en je komt terug met heel andere spullen als die er besteld zijn..wat moet je zeggen tegen die kennissen?
Kijk als je een week voor afhalen besteld vind ik het wat anders,maar als je in februari besteld dan mag je toch verwachten dat je ook de bestelde spullen geleverd krijgt?
Het is natuurlijk een beetje kort door de bocht om de winkel gelijk een 'ballentent' te gaan noemen maar begrijp wel de frustratie..
Denk dat de meeste hier die voor de eerste keer bij een 'nieuwe' winkel komen en waar dan de bestelling niet klopt(die zeg maar 6 maand geleden is gedaan)niet heel blij worden en afhankelijk van de oplossing wel twee keer nadenken bij een volgende bestelling.

Aantal berichten verwijderd hier. Kritiek op een winkel moet uiteraard kunnen, maar dan wel op een nette en onderbouwde manier.

Ook veel reacties daarna heb ik verwijderd, er is gewoon de mogelijkheid om een bericht te rapporteren. Zo houden we het hier gezellig zonder dat iedereen over elkaar heen valt.

Beste Freaks,

Laten we voorop stellen dat we altijd naar eer en geweten handelen. Iedereen mag zijn/haar mening hebben. Niet iedereen kan dezelfde mening worden toegedaan. In de laatste jaarwisseling van 2019/2020 is voornamelijk de eerste dag s'ochtends ontzettend druk geweest met 150+ bestellingen per uur.
Hierin kan het voorgevallen zijn dat enkele klanten mogelijk een uur hebben staan wachten. Het overgrote leeuwendeel was echter na een kwartier geholpen en voldaan weg. Alle artikelen zijn hierin gewoon voorradig geweest. Het kan zijn dat op dat moment een artikel niet aanwezig was in de bunker omdat er van sommige producten ineens 10 stuks uitgeleverd moeten worden in 10 minuten tijd. In dat geval dienen er weer aanleveringen te komen vanuit onze andere bunker wat de wachttijd iets doet vergroten. De bunker is helaas niet van elastiek. De kans dat er meerdere artikelen (helemaal) niet geweest zouden zijn lijkt me uitgesloten. We werken de afhaaldagen met 50 personeelsleden welke veelal de rest van het jaar niet bij ons in dienst zijn. Voornamelijk in de ochtend blokken op de eerste dag zit hier nog wat gewenning in. Op de manier hoe en wat zij communiceren met klanten hebben wij helaas niet altijd ( of te laat) invloed op. Mochten er bij de uitgifte problemen voordoen kan er natuurlijk altijd gevraagd worden om er een leidinggevende bij te halen welke gerichter kan helpen. Hierin zal beslist een geschikte oplossing voor gevonden worden.

Om terug te komen op de berichten die Fassie op het forum plaatst willen we inhoudelijk niet veel kwijt. Enkel dat er een hoop meer gespeeld heeft waar we inhoudelijk hier mede in het belang van Fassie niet op zullen reageren.

Greetz,
De Driesprong.

Eerste bestelling ooit bij jullie is sinds 2 weken terug ook weer een feit! Topprijzen en ruime afhaalmogelijkheden. Hopelijk houdt de overheid inderdaad woord en kan ik jullie een bezoek brengen de tweede verkoopdag! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan