UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op basis van de huidige tussenstand ziet het er goed uit. Vooraf: het is een tussenstand en ik ben geen formateur (gelukkig).

Scenario's:

1. VVD - CDA - D66 hebben meer dan 75 stemmen en gaan samen reageren
Zolang 1 van deze 3 niet gaat draaien qua standpunt zitten we goed.

1a. 1 van deze 3 gaat wel draaien, dan is er nog een fallback met steun over rechts, maar is zeker een risico voor mij. Dan kan het wel eens snel afgelopen zijn, omdat het voor VVD en CDA ook geen heel belangrijk topic is. Lang leve het polderen.

2. VVD - CDA - D66 hebben niet genoeg stemmen en een 4e partij is nodig
JA21 zou top zijn (maar ook wishful thinking), alle andere partijen (CU, PvdA, GL) zie ik als het grootste risico voor een permanent verbod. Dit is echt zo'n onderwerp waar een kleine partij als GL op kan inzetten om kiezers tevreden te stellen en voor de grotere partijen is het een makkelijk ruilmiddel.

3. Moties
Los van de formatie/coalitie zal een motie wellicht worden verworpen, zelfs als 3 van de volgende 4 partijen draaien en zich voor een verbod uitspraken: CDA, PvdA, SP, D66. Met de VVD, PVV, JA21, CDA of D66, FvD blijft er een meerderheid tegen.

4. Coalitie over links
Vrijwel uitgesloten dat de VVD dat gaat doen (zal een plan D zijn) en zeker niet verdedigbaar en voor de hand liggend gelet op de schitterende verliezen op links. Gelukkig kan links zonder de VVD nooit een meerderheid krijgen.

Zonder alle posts betreft deze politieke discussie te hebben gelezen, is deze verkiezingsuitslag volgens mij niet heel nadelig voor de vuurwerkliefhebber.

Inderdaad D66 is aanzienlijk gestegen en zij zijn doorgaans niet 100% vóór vuurwerk. Echter heb ik recentelijk ergens gelezen dat D66 voornamelijk voor een verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk is. Iets dat natuurlijk al aan banden is gelegd.

Ik heb hoop dat de standpunten van de rechtse partijen (Forum, Pvv, VVD, JA21) ertoe zullen leiden dat het totaalverbod (voorlopig) nog niet ingevoerd zal worden.

Dat is vloeken in de kerk bizzy.
Ja, je kan nog wel een jaar of 10 stoken. Zolang consu vuurwerk in europa legaal blijft en het een overtreding blijft, zal ik zelf gewoon blijven stoken. Maar in princiepe gelden in sommige gemeentes nu al verboden. Legaal stoken zal inderdaad snel zijn afgelopen.

Ben wel benieuwd naar het verloop mbt d66, hun zijn europa, meer europa, nog meer europa en als t effe kan bepaald europa straks alles hier in Nederland. Dan kan je toch niet als klein landje vuurwerk verbieden terwijl de rest van europa dit niet doet?

Denk alleen dat wanneer het uitkomt europa erbij gepakt word en anders niet.

Belastingdeal met vvd, cda en vuurwerk is de pineut.

Geniet maar gewoon zo lang het duurd

Daar kan je ook wel eens gelijk in krijgen als ze zo graag europees willen dat nederland mee moet met europese regels omtrend vuurwerk....
En zeker zolang genieten als het kan.....

D66 is voor europa maar tegen knalvuurwerk en pijlen. Het gaat in het fundament al mis bij d66. Je bent zwanger of niet een beetje zwanger bestaat niet.

Misschien kunnen we d66 er een beetje mee pesten bij de komende vuurwerk discussies.

Beter dit hele topic weg, waste of time. Zoveel fucking pagina's en niemand die echt samen komt. Of wat wil organiseren. Stop met praten ! En neem actie ! F*ck dit alles. BAH

De politiek en media heeft jullie allemaal gemanipuleerd. 497 pagina's vol met gepraat.... hahaahahaha love it

Beter dit hele topic weg, waste of time. Zoveel fucking pagina's en niemand die echt samen komt. Of wat wil organiseren. Stop met praten ! En neem actie ! F*ck dit alles. BAH

De politiek en media heeft jullie allemaal gemanipuleerd. 497 pagina's vol met gepraat.... hahaahahaha love it

Hi!

Er gebeurd zeer zeker wat.. en veel ook. Als je mee wil denken mag je een mail sturen naar [email protected]

Groetjes

Ik zit niet in spanning hoor een heel jaar. Ook vroeger was dat gezeur er, elk jaar sinds introductie jaren 70 wouden ze het verbieden. De discussie is al +- 50 jaar oud en nog steeds niet verboden. Nee ik maak me niet druk erom om dat verbod gebeur toch niet. Discussie is wel hardnekkig maar ook niet van de laatste jaren.

Overigens heb ik me stem wel uitgebracht had geen zin in CDA wat ik altijd al deed heb gewoon Rutte maar gepakt verdiend wel een herkansing na alle bakken ellende.

Als ik dit soort dingen lees kan ik het echt niet geloven. VVD oké maar Rutte? Die zich ook weer verkiesbaar stelt na de toeslagenaffaire. Als het jou persoonlijk toch ook had geraakt.. ik vind dat zo erg voor die 30.000 gezinnen dat Rutte zich nooit meer verkiesbaar had mogen stellen.

Als ik dit soort dingen lees kan ik het echt niet geloven. VVD oké maar Rutte? Die zich ook weer verkiesbaar stelt na de toeslagenaffaire. Als het jou persoonlijk toch ook had geraakt.. ik vind dat zo erg voor die 30.000 gezinnen dat Rutte zich nooit meer verkiesbaar had mogen stellen.

Kan je vinden maar kijk ook naar goeie dingen. En laat ik dat bij het CDA niet kunnen vinden. Wopke Hoekstra stemmen is VVD plaats van CDA. En dan kijk ik niet naar toeslagaffaire of wat dan ook. Ik schreef ook gun hem wel een herkansing na bakken ellende.

Naar vuurwerk heb ik ook niet gekeken maar gewoon puur wie moeten we minister president maken want die is er niet. En ze zijn allemaal schuldig eraan niet alleen Rutte.

En daarbij zijn ze in mijn gemeente wel de grootste de VVD dus mensen stemmen wel op hun blijkbaar.

En daar komt nog bij dat ik geraakte mensen ken en ook geen probleem hebben Rutte te stemmen.

Helaas een erbij voor GL. dat betekend dat die Kauthar moslima in de kamer komt. En dan die Sylvana. Maar moet zeggen politiek wordt wel weer leuk om te volgen. Ik ben niet zo bang meer voor een verbod op landelijk nivo. Lokaal nivo kan nog wel vervelend worden

Helaas een erbij voor GL. dat betekend dat die Kauthar moslima in de kamer komt. En dan die Sylvana. Maar moet zeggen politiek wordt wel weer leuk om te volgen. Ik ben niet zo bang meer voor een verbod op landelijk nivo. Lokaal nivo kan nog wel vervelend worden

Bij1 gaat het niet maken met Wilders in de oppositie, hebben weliswaar in de gemeenteraad gezeten maar landelijk is een hoger niveau.

Politiek is zeker leuker om te volgen maar vergeet niet Volt kwam binnen en Bij1 maar daar tegenover kwam Ja21 en BBB ook binnen voor de juiste balans. Ik verwacht ook binnen nu en 5 jaar geen vuurwerkverbod.

Lokaal vrees ik ook niet hier denken ze er niet eens aan, doe je het wel eraan denken maken de raadsleden korte metten ermee.

Maar volgend jaar gemeenteraadsverkiezingen en weet dat je ze weg kan stemmen.

Bij1 gaat het niet maken met Wilders in de oppositie, hebben weliswaar in de gemeenteraad gezeten maar landelijk is een hoger niveau.

Politiek is zeker leuker om te volgen maar vergeet niet Volt kwam binnen en Bij1 maar daar tegenover kwam Ja21 en BBB ook binnen voor de juiste balans. Ik verwacht ook binnen nu en 5 jaar geen vuurwerkverbod.

Lokaal vrees ik ook niet hier denken ze er niet eens aan, doe je het wel eraan denken maken de raadsleden korte metten ermee.

Nou zeg dat niet te hard. Het aantal gemeentes die vuurwerkverboden afkondigen stijgt steeds meer. Staat ook op steeds meer agendas

Nou zeg dat niet te hard. Het aantal gemeentes die vuurwerkverboden afkondigen stijgt steeds meer. Staat ook op steeds meer agendas

Ja dat klopt maar mijn gemeente niet daarom vrees ik niet, bedoel daarmee was landelijk banger dan lokaal. Maar goed ze kunnen eruit gestemd worden de raadsleden stem verstandig volgend jaar.

Kan je vinden maar kijk ook naar goeie dingen. En laat ik dat bij het CDA niet kunnen vinden. Wopke Hoekstra stemmen is VVD plaats van CDA. En dan kijk ik niet naar toeslagaffaire of wat dan ook. Ik schreef ook gun hem wel een herkansing na bakken ellende.

Naar vuurwerk heb ik ook niet gekeken maar gewoon puur wie moeten we minister president maken want die is er niet. En ze zijn allemaal schuldig eraan niet alleen Rutte.

En daarbij zijn ze in mijn gemeente wel de grootste de VVD dus mensen stemmen wel op hun blijkbaar.

En daar komt nog bij dat ik geraakte mensen ken en ook geen probleem hebben Rutte te stemmen.

Dat laatste geloof ik echt niet. Dat mensen die nu in de puin zitten mbt de toeslagenaffaire Rutte hebben gestemd.

Anderen hebben zich niet verkiesbaar gesteld dus had Rutte ook kunnen doen. Ik vind dit zo groot schandaal dat dit gewoon echt niet kan. Te schandalig voor woorden.

En dan kan die andere dingen wel goed hebben gedaan maar door dit moet je kop er gewoon af.

Binnen nu en 5 jaar? Jij bent wel heel optimistisch. Hoop dat je gelijk krijgt.

Mijn idee daarover: dit jaar gaat de laatste keer worden, ook zodat de bunkers leeg raken. Daarna is het klaar.

Binnen nu en 5 jaar? Jij bent wel heel optimistisch. Hoop dat je gelijk krijgt.

Mijn idee daarover: dit jaar gaat de laatste keer worden, ook zodat de bunkers leeg raken. Daarna is het klaar.

Dat roepen ze al jaren het wordt verboden. De discussie is al jaren oud. Maar verboden nee hoor zie het niet gebeuren. Gewoon het is een discussie wat decennia's oud is.

Jaren 71 tot 79 het moest verboden worden. Het jaren 80 tot 89 het moest verboden worden er werd wel iets verboden de knallers waren te hard TNO verbood harde knallers. Hebben de jaren 90 tot 99 het moest verboden worden. En tot nu toe is niks verboden mogen nog en zie het niet op korte termijn gebeuren.

Snap de angst niet helemaal want zie het niet snel verboden worden gezien de ellenlange discussie. Ja hebben ingeleverd afsteektijd en producten maar een totaalverbod zeg ik nee.

Enig idee wat ze ook aanrichten vergeet dat niet. Veel mensen op straat(werkloos) en faillissementen zo een verbod is nog niet zo makkelijk, helemaal niet zelfs. En daar komt nog bij dat het te diep geworteld is te diep zelfs het vuurwerk.

Lokaal ja volg de berichten ook maar goed volgend jaar kunnen deze mensen eruit gestemd worden als raadslid althans een poging ertoe doen. Verwacht sowieso een hoop rechtzaken over de lokale verboden.

Dat laatste geloof ik echt niet. Dat mensen die nu in de puin zitten mbt de toeslagenaffaire Rutte hebben gestemd.

Anderen hebben zich niet verkiesbaar gesteld dus had Rutte ook kunnen doen. Ik vind dit zo groot schandaal dat dit gewoon echt niet kan. Te schandalig voor woorden.

En dan kan die andere dingen wel goed hebben gedaan maar door dit moet je kop er gewoon af.

Geloof het of niet, maar ik sprak ze gewoon bij het stemhok hoor stemden gewoon VVD omdat ze bij hem nog hoop hebben dat het opgelost wordt.

Feitelijk zeg je nu, verschrikkelijk waarom stem je Rutte. Uhm omdat het nu om een nieuw kabinet gaat en ik dat zelf beslis tussen de bakken ellende door. Toeslagaffaire hoe erg ook maar er zitten wel meerdere hoor die er schuldig aan zijn. Kijk ook naar de goede dingen. Ellende blijft altijd ook dat is politiek.

Natuurlijk is het een grof schandaal absoluut. Maar ze waren afgetreden het kabinet en de kiezer heeft gesproken dat hij mocht blijven prima toch. Nu zijn ze weer de grootste en ze zijn niet afgerekend ook prima kunnen wel boos blijven maar ze zijn nou eenmaal gekozen en dat is ook niet zomaar.

Maar nogmaals in mijn regio zijn ze ook de grootste en dat is ook niet zomaar. En ik ga er niet over discussiëren ik stemde hem en klaar en velen met mij maar gaan het niet zeggen.

En de mensen waar ik over spreek tja dat is me nicht nog een nicht en een neef en 2 vrienden allen VVD gestemd en niet afgerekend dat zegt ook voldoende dacht ik zo. Maar zij zitten achter de 30,000 euro aan en willen meer geld eruit willen halen dat is de andere kant.

Laatst bewerkt:
Dat roepen ze al jaren het wordt verboden. De discussie is al jaren oud. Maar verboden nee hoor zie het niet gebeuren. Gewoon het is een discussie wat decennia's oud is.

Jaren 71 tot 79 het moest verboden worden. Het jaren 80 tot 89 het moest verboden worden er werd wel iets verboden de knallers waren te hard TNO verbood harde knallers. Hebben de jaren 90 tot 99 het moest verboden worden. En tot nu toe is niks verboden mogen nog en zie het niet op korte termijn gebeuren.

Snap de angst niet helemaal want zie het niet snel verboden worden gezien de ellenlange discussie. Ja hebben ingeleverd afsteektijd en producten maar een totaalverbod zeg ik nee.

Enig idee wat ze ook aanrichten vergeet dat niet. Veel mensen op straat(werkloos) en faillissementen zo een verbod is nog niet zo makkelijk, helemaal niet zelfs. En daar komt nog bij dat het te diep geworteld is te diep zelfs het vuurwerk.

Lokaal ja volg de berichten ook maar goed volgend jaar kunnen deze mensen eruit gestemd worden als raadslid althans een poging ertoe doen. Verwacht sowieso een hoop rechtzaken over de lokale verboden.

Daar heb je gelijk in, er wordt al vanaf de jaren 70 geroepen dat vuurwerk verboden moet worden, alleen is er nu een groot verschil en dat is het milieu. Dat staat nu erg hoog op de agenda en dat speelde vroeger veel minder.

En ook hadden mensen veel minder overlast van vuurwerk. Zwaar knalvuurwerk was bijna niet te krijgen. Nu lopen kinderen van 13, 14 met de zwaarste knallers rond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan