UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie het met het siervuurwerk positief in, alleen die nieuwe singleshots waar ze mee komen baren mij wel wat zorgen....

Ik vind dit eerlijk gezegd ook niet heel handig. Ik begrijp natuurlijk dat het commercieel enorm aantrekkelijk is en dat er veel vraag naar is. Toch weten wij allemaal dat met deze producten de kans op een ongeluk een stuk hoger is dan met een stabiele cake of compound. Als met zo'n singleshot een ongeluk gebeurd gaat dit mee in het grote geheel van aantal vuurwerkslachtoffers. De anti-schreeuwers gaan hier dan ook misbruik van maken en vermelden er echt niet bij dat het aantal slachtoffers specifiek is verhoogd door de singleshots. Die zien alleen het totale aantal vuurwerkslachtoffers en gaan dit gebruiken in de campagne.

Natuurlijk weten wij wel beter maar de grote menigte weet dit niet en laat de mening van de maatschappij nou net een groot onderdeel zijn in de heel veel discussies anno 2021. Aan ons om duidelijk te maken dat de ongelukken nagenoeg niet gebeuren door veilige producten maar zie het gros maar eens te overtuigen...

Ik vind het punt dat is aangehaald in dit topic over siervuurwerk heel erg goed. Ik hoop dan ook dat hier volop wordt ingezet.

Laatst bewerkt:
Ik zie het met het siervuurwerk positief in, alleen die nieuwe singleshots waar ze mee komen baren mij wel wat zorgen....

Dat je je dat afvraagt is al eigenlijk te zot voor woorden. Moet eigenlijk gewoon legaal zijn in NL. Kijk om je heen in DL en België. Doen ze daar de singleshots/knalvuurwerk eruit? NEE. Tuurlijk alleen in Nederland weer. Altijd dat gezeik om alles. Kan wel weer tig voorbeelden noemen die gelijkwaardig zijn(kunnen we met carnaval ook wel bepaalde wagens gaan verbieden waar meer risico op letsel mee is) maar dat heeft ook weer geen zin.

Laten we ook absoluut niet de overweging maken om op wat voor manier dan ook de afsteektijden in te korten. De meeste mensen hier zijn opgegroeid met het kleine vuurwerk dat ze op oudjaarsdag hebben afgestoken, dat heeft er voor mij in ieder geval voor gezorgd dat ik zo'n ontzettende liefhebber ben. Als je dat stuk wegneemt bij de jeugd dan heeft vuurwerk geen toekomst meer. Daarin moeten we kei en keihard zijn, dus geen concessies meer in maken.

Die singleshots begrijp ik ook niet helemaal, ik denk namelijk dat ze, gelet op oogletsel en dergelijke op deze manier haast nog meer kwaad kunnen als in de oude vorm...

Laten we ook absoluut niet de overweging maken om op wat voor manier dan ook de afsteektijden in te korten. De meeste mensen hier zijn opgegroeid met het kleine vuurwerk dat ze op oudjaarsdag hebben afgestoken, dat heeft er voor mij in ieder geval voor gezorgd dat ik zo'n ontzettende liefhebber ben. Als je dat stuk wegneemt bij de jeugd dan heeft vuurwerk geen toekomst meer. Daarin moeten we kei en keihard zijn, dus geen concessies meer in maken.

Mee eens, maar overdag afsteken is helaas al verboden. Verder heb je niet veel stookvuurwerk meer wat niet verboden is... Voor het vuurwerk wat nu gestookt kan worden hoef je je geeneens aan de afsteektijden te houden ;p, #CAT1.

Het "daglicht" vuurwerk helaas al verpest :/

Die galbak van een Jesse Klaver zat gisteravond gewoon openlijk bij Op1 te verkondigen dat nu het Kabinet gevallen is, het de uitgelezen kans is om allerlei (linkse) zaken er even snel doorheen te douwen.

Hij hoopt dan dat er een meerderheid in de Kamer te vinden is voor zaken waarvoor dat voorheen niet zo was omdat de Coalitie voorheen alles wat hen niet aan stond als 1 blok weg stemde. Nu het Kabinet demissionair is hoopt hij dat de Coalitie al wat scheurtjes vertoont en de partijen elkaar op sommige vlakken nu niet meer steunen.

Die signalen zijn er gelukkig niet maar meteen weer misbruik maken van de situatie en daar nog trots op zijn ook! Net als een paar maanden geleden het misbruik van Corona voor het tijdelijk verbod. Bah!!

Die galbak van een Jesse Klaver zat gisteravond gewoon openlijk bij Op1 te verkondigen dat nu het Kabinet gevallen is, het de uitgelezen kans is om allerlei (linkse) zaken er even snel doorheen te douwen.

Hij hoopt dan dat er een meerderheid in de Kamer te vinden is voor zaken waarvoor dat voorheen niet zo was omdat de Coalitie voorheen alles wat hen niet aan stond als 1 blok weg stemde. Nu het Kabinet demissionair is hoopt hij dat de Coalitie al wat scheurtjes vertoont en de partijen elkaar op sommige vlakken nu niet meer steunen.

Die signalen zijn er gelukkig niet maar meteen weer misbruik maken van de situatie en daar nog trots op zijn ook! Net als een paar maanden geleden het misbruik van Corona voor het tijdelijk verbod. Bah!!

Die galbak liet z'n ware aard weer is zien, tis en blijft gewoon een enorme minkukel!!
Ik denk alleen niet dat 't 'm gaat lukken helaas. De coalitie is op een nette manier afgetreden zonder geruzie, die gaan elkaar in de laatste 2 maanden echt niet meer dwarszitten hoor...
Tevens denk ik dat dit soort uitspraken en eventuele pogingen hem ook behoorlijk tegen kunnen gaan werken bij het vormen van een nieuwe coalitie. Met zulk gedrag sta je bij de grotere rechtse partijen gelijk met 2-0 achter denk ik

Sja, hij mag twee maandjes los lopen, na de verkiezingen moet ‘ie weer in z’n hok. Hopelijk richt hij niet te veel schade aan in de komende twee maanden. Absurd om dit soort omstandigheden te gebruiken voor eigen gewin.

V.w.b. anti totaalverbod momenteel: VVD 32, PVV 20, CDA 19, FvD 2 (zodra Hiddema vervangen is)= 73. Met de SP (totaalverbod niet in het verkiezingsprogramma) er bij (14) komen we op 87 Kamerzetels. Da's dus meer dan de helft.

V.w.b. anti totaalverbod momenteel: VVD 32, PVV 20, CDA 19, FvD 2 (zodra Hiddema vervangen is)= 73. Met de SP (totaalverbod niet in het verkiezingsprogramma) er bij (14) komen we op 87 Kamerzetels. Da's dus meer dan de helft.

Hadden SP en D66 niet aangegeven voorlopig tegen een totaalverbod te zijn? SP weet ik zeker, daar was geen draagvlak voor binnen de partij. Ging een mailbericht over de rondte onlangs. Volgens mij heeft D66 ook dergelijke uitspraken gedaan.

Vuurwerkwoordvoerder SP: Ronald van Raak. Berichtje sturen kan so wie so geen kwaad: [email protected]

Edit: @Pyromun: D66 mij niet bekend, profileert zich de laatste jaren wel nadrukkelijk als groene partij.

Vind t ook al zo vreselijk vies vuil misselijk mannetje die Klaver!!! T Word s tijd dat hem s t vuur aan de schenen word gelegd. Wat een hond is het bah... Zo moest t ff kwijt.

Wat is het mailadres van die galbak?

Klaver mailen doe je alleen omdat het jezelf oplucht. Ik spreek uit ervaring. Fundamentalisten zijn niet te overtuigen ... :wink:

Ik denk dat we onze energie aan de PvdD en GL maar beter niet verspillen, daar valt echt niets te halen. Welke argumenten en rapporten we ook aanvoeren, die standpunten staan muurvast.

Het ligt er ook maar net aan welke peiling je pakt. Volgens de peiling van gisteren van Maurice de Hond, hebben VVD (35), PVV (25) en het CDA (17) met zijn drieën al een meerderheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan