Het vuurwerk dagdroomtopic

tristen

VWC lid
Iedereen zit weleens in gedachten te dagdromen, daar hebben we nu in lockdown alle tijd voor, wij natuurlijk allemaal weleens over onze hobby. Ik vroeg mij nou eens af, wat is op vuurwerkgebied echt jullie droom? Wat zouden jullie graag nog eens afsteken, meemaken, opnieuw beleven, welk festival of welke show zouden jullie zien of is jouw droom een dikke show op je huwelijk? Wie weet kunnen we elkaar helpen bij het verwezenlijken, wie weet :p

Of hebben jullie al dromen verwezenlijkt? Deel jullie inspiratie, verhalen, foto’s en video’s hier!

Natuurlijk zou ik graag Malta eens in augustus bezoeken, en dikke shows in Italië, maar daarboven staat nog het bijwonen van shows in Japan.

Wat bij mij gebeurd is eigenlijk altijd hetzelfde. Hoor op de radio/spotify/tv/vul zelf in een mooi muziekje en langzaam dwaal ik af en begin ik in mijn hoofd singleshots te schieten op de muziek, vaak natuurlijk inclusief handgebaren en zelf gecreëerde geluidseffecten.

Herkenbaar Yorick! Ik dwaal ook wel eens af bij bepaalde nummers en begin te analyseren of het nummer geschikt zou zijn ter begeleiding van vuurwerk. Hoeveel tijd zit er tussen bepaalde delen van het nummer, zitten er momenten in die geschikt zijn om heel strak tails op te timen.

Daarnaast willen m'n vriendin en ik over 1 tot 2 jaar een mooie tijd de wereld rond gaan zeilen. Als alles mee zit kopen we dit jaar een boot en vertrekken we volgend jaar ergens. Als het ons beiden goed bevalt wil ik best een jaar of 2 tot 3 weg blijven. Wat daarbij hoog op mijn lijstje staat is om Japan aan te doen en daar wat shows mee te pakken, en in een ander land waar je zelf vuurwerk af kunt steken de jaarwisseling te vieren.

EDIT: Owja, en een eigen vuurwerkwinkel lijkt me fantastisch, maar ik denk dat dat echt bij een droom zal blijven.

Laatst bewerkt:
Wat ik nog weleens zou willen is met een team van Nederlandse vuurwerkliefhebbers en pyrotechnici deelnemen aan de International Pyromusical Competition in de Filipijnen.

En uiteraard alle shows in italië, malta, 4th of july uiteraard!, spanje, china en japan meerdere keren mee te maken.

En mijn ultieme droom is toch om de mogelijkheid, kennis, kunde en het kapitaal te bezitten om zelf een vuurwerkfabriek te runnen en dan lekker zelf prof- en consuvuurwerk te produceren.

Mijn droom om pyrotechnicus te worden heb ik vorig jaar mogen verwezenlijken
Daar ben ik nu extra blij mee met de onzekere tijden rond het consumenten vuurwerk.
Uiteraard weinig shows gehad afgelopen maanden door de maatregelen maar ga er vanuit dat het komend jaar wel weer iets beter word.

Ook het wegdromen bij muziek en daarbij een show in je hoofd bedenken komt mij bekend voor. Zo nu en dan werk ik het ook uit in FWsim.

Voor de toekomst zou ik ook graag eens naar het buitenland gaan om daar de grotere shows te bezoeken. Ook zou ik als pyrotechnicus nog wel eens op een echt groot evenement zoals Defqon of Mysteryland willen meewerken.

Ik ben ook wel benieuwd naar je eigen dromen Tristen... leuk topic

Mijn (dag)droom heeft niet zoveel met professioneel vuurwerk of shows te maken maar gewoon met consumentenvuurwerk. Ik zou altijd al een eigen vuurwerkfabriek willen runnen. Ergens op de Balkan ofzo, en dan veel machinaal om de kosten naar beneden te drukken. Er komt een universeel systeem met tal van standaardmaten cakes, zodat alleen de bombettes en labels variëren. Dit drukt de prijs omlaag. Ook worden de chemicaliën ter plekke bereid en vind alles plaats in een hartstikke veilige fabriek. Over een paar jaar heb ik inmiddels aardig wat kennis over (chemische) productieprocessen en bedrijfsvoering.
Het enige wat mij van deze droom weerhoudt is het geld wat er nog niet is en de haalbaarheid. Maar bijna niets is onmogelijk voor hen die willen.

Leuk topic dit, en ook al erg leuke reacties hier.

Mijn absolute droom op vuurwerk gebied is Japan, en die droom zal ook zeker in de komende jaren in vervulling gaan. Dit is wel echt de top van het vuurwerk, het lijkt me gigantisch gaaf om dat eens mee te maken.

Op plek 2 staat wel China, daar eens Chinees nieuwjaar te vieren en lekker te stoken moet ontzettend gaaf zijn. Hopelijk een fabriek bezoek mee pakken en lekker tussen de kraampjes je vuurwerk uitzoeken. Al worden de regels daar ook steeds wat strenger helaas.

Op plek 3 staat de PGI in Amerika. Ook dit lijkt me geweldig om eens mee te maken, alleen om de strobe rockets te zien is voor mij de reis en het geld al waard.

Op plek 4 komt Malta, de bommen die ze daar schieten maken zoveel indruk om de films. Pure perfectie, moet geweldig zijn om dat daar te zien.

Geen droom verder meer, maar wel het bij houden van overige tripjes. Waar ik eerst enkel iedere jaar naar Valencia ging en de laatste jaren naar Adelfia was het plan(en geboekt) om met Pasen naar Sicilië te gaan om daar het vuurwerk eens te bekijken. Dus wil eigenlijk de Europese tripjes bijhouden en uitbreiden.

Laatst bewerkt:
Ach waarom mag ik nou niet gewoon terug naar old school stoken ,ons oude pakket/jeugdsentiment terug.de crackers kleine potjes ladycrackers etc.nog gewoon een dag eerder legaal op straat voor de deur gezellig met buurtjes en vrienden.pffff leuk topic maar laat ik maar stoppen voor ik in een dip glij

Gewoon een oud en nieuw zoals vroeger. Overdag beginnen en dan tot 02.00. En zonder al dat gezeik. Wat zou dat mooi zijn:handsup:

Ja overdag lekker met babypijltjes en die kleine matjes die in kleurtjes knalden pffffff wat mis ik dat,trouwens ook die pijltjes die net een slag groter waren leuke dingen waren dat.

Idd lekker ongedwongen zonder gezeur je vuurwerk mogen afsteken van 10:00 in de ochtend tot een uurtje of 02:00 s'nachts. Meer wensen heb ik niet.:wink:

Qua vuurwerkreizen staat er nog een hoop op de lijst.

Met stip op 1 staat Japan, gevolgd door Montreal, en dichter bij huis Malta en Annecy

Dagdromen gebeurt bij mij regelmatig en dan voornamelijk zoals Yorick het omschrijft. Je hoort een nummer en in gedachten klinken de single shots al, in alle kleuren door de muziek heen. In het hoofd wordt alles al helemaal gesimuleerd en dan... word je weer bij de realiteit gebracht. Echt héél herkenbaar. Lijkt me ontzettend vet een eigen pyromusical in elkaar te knutselen!

Verder als je kijkt naar de buitenlandse vuurwerktrips staan met name Japan en Malta bovenaan. Japan om de creme de la creme eens mee te mogen maken en Malta voor de bijzondere shells. Japan is incoming binnen nu en twee jaar hoop ik, Malta zal wat lastiger zijn in verband met de zomervakantie. Verder hoop ik de trips naar Valencia en Adelfia te blijven maken en ook naar Sicilië te gaan tijdens pasen, wat afgelopen jaar helaas niet is doorgegaan.

Back
Bovenaan