Documentaire Uitgeknald? over vuurwerkverbod maandag op NPO 3

Voor iedereen die zou denken; Waarom wordt de Federatie niet gevraagd voor zulke shows/docu's/tv programma's. Dat worden we wel. Eigenlijk voor elke productie worden we benaderd. Helaas is bovenstaand voorbeeld niet de eerste keer. Het wordt dus steeds minder leuk om je keihard voor zulke stukken in te zetten, daarnaast wordt je dus last-minute gepasseerd. Natuurlijk blijven we dit doen. Maar het blijft zo ongelooflijk jammer dat je met een goed verhaal te vaak wordt genegeerd.

Fijn om te horen dat jullie je wel inzetten voor betere beeldvorming van vuurwerk. Dat het vervolgens nergens plek krijgt, is iets wat buiten jullie macht ligt. Dat past inmiddels ook wel in mijn beeld over hoe de media met vuurwerk omgaat. Goed dat jullie je ondanks dat toch blijven inzetten.

Als je de boodschap van de documentaire wil zien, hoef je enkel naar de eerste minuut en naar de laatste drie minuten te kijken. Wat daar tussenin gebeurt vergeet toch iedereen.
In het begin mongolen met brandbommen en shells die over straat vliegen.
En op het laatst worden de twee verhalen tegen elkaar afgespeeld. Enerzijds gaat er toch nog mooi vuurwerk de lucht in en gaat de liefhebber helemaal uit zijn dak.
Daartegenover zien we een bezorgde Faber die toch nog melding krijgt van een ernstig vuurwerkslachtoffer.
Het was eigenlijk wel te verwachten wat er in deze documentaire verteld ging worden. Misschien staat m'n tv er daarom nog.

Dank voor de opheldering Koala, fijn om zo een tijdlijn te lezen hoe dat in zijn werk gaat. Helaas blijft een kansrijk resultaat weer eens achterwege....

Enige positieve was de man van kaboom. Overduidelijk helemaal gek van vuurwerk en zijn kinderen ook. En dat is ook de gemiddelde persoon die vuurwerk afsteekt. En niet diegene die het gebruikt om te slopen of mensen mee te bekogelen.

Een agent zei dat later in de docu ook nog.

Het ging voor mij al mis bij de trailer. Zoals Rico ook al aangeeft. Explosies, branden etc. Dat dit soort beelden uberhaupt in verband worden gebracht met legaal consumentenwerk is al een schande. We hebben het over een consumentenvuurwerkverbod. Dus een verbod op legaal consumentenvuurwerk. Dat staat wat mij betreft volledig los van het poolse geweld wat overal voorbij komt. Laat staan de manier waarop het gebruikt wordt. De enige connectie die het heeft is dat het ook een lontje heeft en onder de noemer "Vuurwerk" weggezet wordt. Wat mij betreft staat het er volledig los van. Dat onderscheid wordt ook in deze docu weer veel te weinig gemaakt. Verhaal van de Kaboom meneer was goed, maar had wat mij betreft nog iets meer tegengas mogen geven.

Blijft moeilijk, een objectieve docu neerzetten waarbij je feiten van elkaar onderscheid.

Pieter van Kaboom kwam zeer goed over en moeste hele tijd denken had hij niet liefst ook gewoon willen schieten?? Wel mooi in beeld gebracht enz maar zijn oudjaar heeft hij opgeofferd voor ons :)

Ik had na de eerste paar minuten ook al genoeg gezien. Als ze daarover nog gezegd zouden hebben dat dit de negatieve uitschieters zijn, maar nee natuurlijk niet. Zou mooi zijn als we van voetbal ook alleen nog maar de relschoppers te zien krijgen... Maar nee, daar verdient de media te veel aan natuurlijk... Zucht, ik ben zo klaar met de media in dit land. En als je dan het verhaal van Koala leest springen de tranen me helemaal in de ogen... Daaaaaag vuurwerk :cry:

Ik ben gevraagd om mee te werken aan de docu, maar heb gepast bij het horen van de naam Faber, en de plannen om te komen filmen de 31e. Heb een uur met productie gesproken, de intenties leken goed. Maar ik was niet van plan de kop van jut te zijn...

hier hetzelfde... ik kreeg een prive bericht via dit forum. Gereageerd dat ik eerst persoonlijk even wilde bellen zodat ik weet met wie ik te maken had...daarna niets meer gehoord..

Dit was het bericht wat ik ontving:

Documentaire vuurwerkverbod
Hi Robin,

Ik zie je bericht op telegraaf premium en ik zou graag met je in contact komen daarover. NPO 3 maakt een documentaire over het vuurwerkverbod waarbij beide geluiden gehoord gaan worden, zowel de voorstanders als de tegenstanders. Naast de ongevallen willen we laten zien wat voor mooie traditie het is, die nergens anders ter wereld is en waarom deze zo mooi en uniek is. We volgen voor deze documentaire 4 mensen tijdens de oudejaarsavond. Lijkt het je wat om hieraan mee te werken? Groeten Lieve

Ik vind dit soort reacties toch altijd weer jammer. Val die man niet zo persoonlijk aan man.

Als men dan zo graag de zorg wil ontlasten zit er wel een kern van waarheid in. :D Kost klauwen met geld; al die volgevreten artsen die pretenderen het goede voorbeeld te geven. Tot op heden hebben die experts nog niet gehamerd op levensstijl en gezonde voeding, slechts alleen op een vaccin.

Terwijl toch echt zeer duidelijk blijkt uit de cijfers dat voeding en levensstijl van (levens-)belang waren voor slachtoffers zowel het laatste jaar als in de toekomst :yes:

Back
Bovenaan