Gemeente Groningen tevreden over oud en nieuw: 'Doel bereikt'

Richardus

VWC lid
De gemeente Groningen kijkt ‘over het algemeen positief’ terug op de jaarwisseling. ‘Maar elk incident is er één te veel, ook tijdens oud en nieuw’, zegt woordvoerder Hans Coenraads over het aantal keren dat de brandweer afgelopen nacht moest uitrukken.

Het is voor de hulpdiensten dan ook een drukke nacht geweest, zegt Coenraads. ‘Ze hebben over het algemeen veilig hun werk kunnen doen, al moest de ME in stadswijk Vinkhuizen wel in actie komen omdat mensen agressief werden richting politie en brandweer.’

Minder druk op ziekenhuizen
De gemeente zegt blij te zijn dat het vuurwerkverbod ervoor heeft gezorgd dat er, in vergelijking met andere jaren, minder druk op de ziekenhuizen is ontstaan.

‘Er is weliswaar vuurwerk afgestoken in de nieuwjaarsnacht, maar het doel om de druk op de ziekenhuizen niet fors te vergroten is bereikt. Dat is erg fijn gezien de huidige situatie in de zorg.’

Totaalverbod
De komende tijd wordt de jaarwisseling geëvalueerd, laat de woordvoerder weten. ‘De ervaringen van de afgelopen nacht sterken Schuiling in de wens voor een totaalverbod op vuurwerk’, besluit hij.

Schuiling uitte die wens voor het uitbreken van de coronacrisis al: 'Ik moet concluderen dat het niet meer zo kan', zei hij begin februari 2020.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/776282/Gemeente-Groningen-tevreden-over-oud-en-nieuw-Doel-bereikt

:mad::thumbsdown:

De gemeente zegt blij te zijn dat het vuurwerkverbod ervoor heeft gezorgd dat er, in vergelijking met andere jaren, minder druk op de ziekenhuizen is ontstaan.

Sorry hoor, maar ik weet zeker dat het niet het vuurwerkverbod is dat hiervoor heeft gezorgd. Ik denk dat het verbod op evenementen, samenscholingen en de gesloten horeca hier een veel grotere bijdrage aan hebben geleverd.

Eddy.

Heb niks gemerkt van een vuurwerkverbod zei mijn burgermeester, de traditie is diep geworteld blij dat hij niet zo loopt te papagaaien.

Ik verbaas me steeds dat zulke burgermeestertjes ook Bruls het verbod door willen voeren. 1 we zitten in lockdown er was geen horeca open en evenementen waren er ook niet. Toch spreekt de burgermeester zijn mening tegen. Het vuurwerkverbod kwam door corona helaas. Waarom nog deze wens zijn ze echt zo blind er ging gigantisch veel de lucht in trekken ze hier nou geen lering uit ??? Nee we roepen verbieden want dat is de makkelijkste weg, terwijl iedereen weet inmidds handhaven doen ze toch niet, grote spierballentaal bijna niemand een boete. Iets met waarom makkelijk doen terwijl het moeilijk kan.

Zelfs Rotterdam had nog veel vuurwerk ook al was er geen corona toont aan het werkt niet. Was er geen corona dan nog ging er veel de lucht in. Hun beelden en foto's op social media spreken ook boekdelen. Altijd maar kiezen voor de makkelijkste weg, terwijl je het als gemeente niks oplost staan ver van de realiteit af.

Ik verbaas me steeds dat zulke burgermeestertjes ook Bruls het verbod door willen voeren. 1 we zitten in lockdown er was geen horeca open en evenementen waren er ook niet. Toch spreekt de burgermeester zijn mening tegen. Het vuurwerkverbod kwam door corona helaas. Waarom nog deze wens zijn ze echt zo blind er ging gigantisch veel de lucht in trekken ze hier nou geen lering uit ??? Nee we roepen verbieden want dat is de makkelijkste weg, terwijl iedereen weet inmidds handhaven doen ze toch niet, grote spierballentaal bijna niemand een boete. Iets met waarom makkelijk doen terwijl het moeilijk kan.

De enigen die je nu hard hoort roepen om een permanent verbod zijn degenen die al vóór deze jaarwisseling voor een totaalverbod waren. Die mensen zijn alleen maar op zoek naar dingen die hun mening versterken en de rest negeren ze. Niet te veel aandacht aan besteden, en energie richten op degenen die juist tégen een verbod zijn, zodat zij de rug recht houden.

Back
Bovenaan