Vuurwerktelefoon vanaf maandag 28 december bereikbaar

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het kabinet heeft besloten dat tijdens de komende jaarwisseling geen vuurwerk mag worden verkocht en afgestoken. De reden: door het coronavirus is de werkdruk in ziekenhuizen en bij hulpverleners erg hoog. Vuurwerk maakt ieder jaar weer slachtoffers. En juist nu moeten we voorkomen dat nog meer mensen in het ziekenhuis belanden. Vuurwerkoverlast kunt u vanaf volgende week maandag melden via een speciaal telefoonnummer.

Door geen vuurwerk af te steken draagt iedereen bij aan het ontlasten van de medewerkers in de zorg, de hulpverleners, de politie en de BOA’s. Wie het toch doet, loopt kans op een boete. Dat geldt net zo goed voor het afsteken van carbid want ook dat is niet toegestaan. Jongeren worden direct doorgestuurd naar bureau Halt.

Speciaal telefoonnummer
Wordt er toch vuurwerk afgestoken in uw buurt? U kunt dit vanaf maandag 28 tot en met woensdag 30 december tot tien uur ’s avonds melden aan onze handhavers via de vuurwerktelefoon: 06-51054884 (op andere dagen en tijdstippen kunt u de politie bellen via 0900 8844).

Stuur als het kan een sms naar 06-51054884 en vermeld:

wat er is gebeurd
waar dat is gebeurd
wie er bij betrokken is
De meldingen komen binnen bij de handhavers die dienst hebben. Zij sturen die meteen door naar collega’s die in de buurt zijn van de plek waar de overlast plaatsvindt. Op die manier vergroten we de pakkans.

https://www.denhelder.nl/actueel/nieuws/vuurwerktelefoon-vanaf-maandag-28-december-bereikbaar

Dat is ook een bijzondere service die ze aanbieden,.. Doen ze vuurwerkgeluiden na als je ze belt? :D

En die werkdruk, ach ja. Zelfs ziekenhuizen waren verbaasd dat alle zorg werd afgeschaald. Wie houdt wie nu voor de gek :bonk:

waar kan ik heen bellen voor honden overlast
ze lopen los op het fietspad
ze liggen bij de ingang van de supermarkt
en als ik de tuin uitloop sta ik in de stront HET HELE JAAR DOOR..

Speciaal telefoonnummer
Wordt er toch vuurwerk afgestoken in uw buurt? U kunt dit vanaf maandag 28 tot en met woensdag 30 december tot tien uur ’s avonds melden aan onze handhavers via de vuurwerktelefoon: 06-51054884 (op andere dagen en tijdstippen kunt u de politie bellen via 0900 8844).

Geen controle meer op 31 dec?:confused:

Back
Bovenaan