Nitro's

Afgelopen zaterdag heb ik er hier een aantal van afgestoken (2019); deze kwamen erg dichtbij de Funke fonteinen. Grootste verschil vond ik dat de Funke sterren wat langer branden, maar toch erg blij mee.

Gisteravond bij een maat wat cat. 1 getest. Hij had laatst de Nitro's gekocht en was na alle reacties toch wel benieuwd naar de liver ervaring. Het ging hierbij om de nieuwst batch, maar man wat waren deze dingen slecht. Als ik dan het filmpje van Vuurwerk Overijssel zie, dan ziet het er echt goed uit, met mooie dikke zilveren sterren. Uitgaande van de versie in daty filmpje snap ik de vergelijking met de Silber Fontänen/Silbertürme nog enigzins.

De prijs is natuurlijk scherp voor 10 van die dingen, maar ik betaal dan liever een paar euro meer voor Funke. Die overigens ook kort, maar wel krachtig en kwalitatief hoogwaardig zijn.

Hieronder een paar foto's van de Nitro (links) in vergelijking met de Silberturm grün (rechts). Meerdere foto's gemaakt gedurende de brandtijd voor een eerlijk beeld.

Bekijk bijlage 58850

Bekijk bijlage 58852

Bekijk bijlage 58854

Zo dan... die zijn wel heel slecht. Jammer dat de kwaliteit van het vuurwerk bij de Aldi dit jaar zo slecht is vergeleken met voorgaande jaren.

Gister avond heb ik 2 stuks aangestoken, beide 2019; batchnummers eindigend op 02 en 01. Ze deden het allebei goed! 1-1,5m hoog ongeveer. Hoewel 02 duidelijk slechtere afwerking had (korter lontje, kleine kruitlek en het papiertje slecht eromheen gefrommeld) leek 02 toch iets voller te zijn.

Maarja dit blijft natuurlijk maar 1tje per doosje dus kan net geluk/pech hebben. Geen idee dus of er echt verschil zit tussen batches. Volgens mij zit je met een batch die begint met LE2019 sws goed.

IMG_20201222_151347.jpg

Baal ervan dat ik niet naar de batch nummers heb gekeken. Lagen nog zoveel pakjes, denk dat er echt wel nog wat 2019 tussen zat, maar gewoon domweg de bovenste gepakt! Balen!:frusty:

Goede versie is ?E202049-?350-02 , de vraagtekens betekent dat de letter niet goed leesbaar was

deze dingen zijn top nu dat je geen knal meer mag hebben je steekt hem aan en gaat er met je voet op staan dan knallen ze goed :D zag het op een jou tube er een filmpje van zelf nog niet onder vonden en geen tijd er voor .

deze dingen zijn top nu dat je geen knal meer mag hebben je steekt hem aan en gaat er met je voet op staan dan knallen ze goed :D zag het op een jou tube er een filmpje van zelf nog niet onder vonden en geen tijd er voor .

Je bent een rund, als je met vuurwerk stunt. :bye:

Wel zonde van je schoenen/voeten. Het is maar wat je er voor over hebt. Is het eigen risico eigenlijk omhoog gegaan dit jaar?

Ik had bij die van mij het rode papiertje onderaan erafgehaald, en heb ze daarna los écht goed laten drogen op de vensterbank boven de verwarming. Ze gaan daarna veel en veel beter, dus hoger. En ze stotteren niet meer zo.
Waarschijnlijk is het gips onderin flink vochtig..

Hetzelfe is aan te raden voor de fonteinen; goed drogen en de bodem eruitwippen.
Dan zie je trouwens dat de knetterfonteinen amper gevuld zijn. Móet een produktiefout zijn, en anders is het een naaistreek.

Back
Bovenaan