Nitro's

pyrofan#1

VWC lid
Artikelnummer: ...
Artikelnaam: Nitro's
Bruto Gewicht: ... kg
Netto Kruitgewicht: ... gram
Aantal per verpakking: 10 stuks
Effectomschrijving: Een Nitro is een fontein van de categorie F1 en is geschikt voor buitenshuis gebruik. Deze fontein laat zilver sterren zien.
Tube diameter: ... mm
Kartoninhoud: .../...
Tijdsduur: ...
Stijghoogte: ...
Adviesprijs: €3,49

Aldi Nitro's.JPG

Wij danken Lesli Vuurwerk voor de informatie.
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Je hebt slecht, dan heb je nog slechter en dan komt deze categorie...
Net afgestoken pruttelding met 20 cm hoogte.
Gooi ze een dagje op de verwarming en zal ze morgen eens testen.

Ik vond ze zeker niet tegenvallen. Kan het niet vergelijken met vorig jaar, maar voor het geld prima fontein met hetzelfde effect als de Funke-variant. Alleen wat minder hoog.

Het is bijna een belediging voor Funke dat je uberhaupt een vergelijking maakt met Aldi, hahahah :)

Kom op, voor 3,50 prima silver fonteintjes. Doe er 30 aan een snellont en een staaldraadje op ze kop en je hebt een leuke waterval ! Beetje creatief??? Vind ze echt mooi.

Die van vorig jaar waren echt top dingetjes met het zelfde effect als de Funke silverfontanen maar dan wat lager. Die van batch 2020 gewoon laten liggen is echt troep.

Zou het kunnen zijn dat jij pech hebt gehad binnen de batch of heb ik dan zoveel geluk met mijn Aldi doosjes? Net een nitro getest en die kwam toch dik boven een meter uit. Sterren blijven redelijk lang branden, dus ik denk mijn nitro op hoogte te zetten met O&N. Voor het geld prima fonteinen. Moet hem nog wel vergelijken met de Funke variant.

Die van mij zijn ook zo goed. Ik kan mij niet voorstellen dat die van Funke hoger gaan. Morgenavond vergelijken. :cool:

Die nitro's van nu zijn nat geweest zeik en zeik nat.
Bij mij kan je het zien dat het papier doorweekt is geweest.
Ook produceren ze zwart vuur en zwarte rook met een paar felle sterren echt vaag om te zien.
Ook duren ze 2x zo kort als die van vorig jaar.
Zou je dit niet gewoon moeten melden bij Lesli?

Die van mij zijn ook zo goed. Ik kan mij niet voorstellen dat die van Funke hoger gaan. Morgenavond vergelijken. :cool:

Ik heb gisteren ook nog 3 pakjes gekocht en vergeleken met eentje van vorig jaar.
Deze waren precies hetzelfde.
Misschien ik heb geluk met een batch van vorig jaar?

Ik vind ze niet tegenvallen...

Gisteravond bij een maat wat cat. 1 getest. Hij had laatst de Nitro's gekocht en was na alle reacties toch wel benieuwd naar de liver ervaring. Het ging hierbij om de nieuwst batch, maar man wat waren deze dingen slecht. Als ik dan het filmpje van Vuurwerk Overijssel zie, dan ziet het er echt goed uit, met mooie dikke zilveren sterren. Uitgaande van de versie in daty filmpje snap ik de vergelijking met de Silber Fontänen/Silbertürme nog enigzins.

De prijs is natuurlijk scherp voor 10 van die dingen, maar ik betaal dan liever een paar euro meer voor Funke. Die overigens ook kort, maar wel krachtig en kwalitatief hoogwaardig zijn.

Hieronder een paar foto's van de Nitro (links) in vergelijking met de Silberturm grün (rechts). Meerdere foto's gemaakt gedurende de brandtijd voor een eerlijk beeld.

Screenshot_20201220-124518_Video Player.jpg

Screenshot_20201220-124533_Video Player.jpg

Screenshot_20201220-124542_Video Player.jpg

Dat is inderdaad wel een wereld van verschil zeg.

Ik heb gisteren toevallig 2 video's gemaakt: Nitro 2019 vs 2020 & Nitro 2019 vs funke silberfontanen. Zal ze z.s.m uploaden.

Misschien ik heb geluk met een batch van vorig jaar?

Welk batchnummer hebben die van jou dan (staat op de onderkant van het doosje als het goed is)? Ik heb hier bij de aldi namelijk 2 batches uit 2019 kunnen vinden; LE201941-AD-6350-01 en LE201941-AD-6350-02. Beide met transparant plastic tapeje.

Hier lag het schap ook echt nog vol met nitros met deze batchnummers. Als een van die 2 de echt goede is ga ik mss nog wel een extra pakje halen.

Dus er is een grote variatie in de kwaliteit van Nitros 2020. Als je mazzel hebt, heb je Funke kwaliteit Nitros.

Back
Bovenaan