UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat wordt feest voor de naaiers en verraders bah.
Precies. Ze hebben wéér de goeien te pakken en de kwaaien vieren feest. Al bedoel jij feest voor de anoniempjes die bellen en de politie die kan uitschrijven.

€100 had ik nog wel gelapt, €250 heb ik laatst nog een verrekijker voor verkocht. Dat is een bedrag dat een te grote deuk slaat, en de pakkans is op mijn lokatie helaas verre van 0,0% en €400 voor f3 dus een rotje of single shot? Belachelijk. Dat is het risico niet waard.

Geweldig hoe ze de goedwillende burger erbij lappen omdat ze het ontuig niet kunnen/willen/mogen aanpakken. Walgelijk landje geworden.

Nou, nog een jaar doorbuffelen dus en duimen voor volgend jaar, waar ik met onze burgemeester een hard hoofd in heb. Wat een kutzooi, waar is dat touw.

Dat is precies wat ze willen :D
Ja snap ik. Maar de mongolen die met illegaal lopen strooien, rellen en vernielen hebben toch al 0,0% gevoel voor verantwoordelijkheid en consequenties, dus die pakken ze er niet mee. Ze pakken de niet-modaal verdienende (die lapt ook die boete wel) liefhebber die stiekem nog een boxje de lucht in wilde jassen waar 70% van de wijk van mee zou genieten. En compleet averechts effect; handhaven lukt net zomin als normaal, hoe grote politiemacht ook, het wordt enkel meer rellen en illegaal stoken en vernielen. Als ik minder geweten had, kreeg ik nu vanuit boosheid grote behoefte me erbij aan te sluiten. Maar ben ik te oud en murwgeslagen voor. Ik duik wel 22u m'n nest in en ga 's ochtends in de natuur stilte genieten als de rest in z'n nest ligt roes uit te slapen. Kut Nederland.

Op de feitcode voor nl consu vuurwerk staat 100 euro.

Dat klopt helaas niet. Dit betreft een* feit. Wat inhoud dat de boete bepaald wordt door de officier van Justitie. Daar zijn normaal richtlijnen voor qua sanctie bedragen maar dat kan dus maar zo voor dit jaar worden aangepast.

https://www.om.nl/binaries/om/docum...k/Erratum+5+-+november+2020+Tekstenbundel.pdf

Boete bezit niet toegestaan f2 vuurwerk of afsteken 400,-
Boete bezit f3 product start bij 600,-
Boete afsteken f3 product 600,- per stuk.

Zie ook: https://wetten.overheid.nl/BWBR0044148/2020-10-01

Laatst bewerkt:
3500 euro, daar kunnen ze 7 freakbestellingen van annuleren of misschien 12 'gewone'. Wat een schande!
Ook zo belachelijk. Nou is er een verschil tussen een freakwinkel die al hele jaar open is, en een vwboer die pas 1 december open zou gaan natuurlijk. Ze zouden daar naar moeten kijken, en moeten verdelen naar al verkregen bestellingen die terugbetaald moeten/mogen worden. Zo patsboem elke winkelier zelfde bedrag lappen is oneerlijk van hier tot de Noordkaap.

Nou, nog een jaar doorbuffelen dus en duimen voor volgend jaar, waar ik met onze burgemeester een hard hoofd in heb. Wat een kutzooi, waar is dat touw.

Helaas begin ik dit steeds vaker te horen. Was dat eerder vaak gekscherend bedoeld, (bv. vervelende kinderen tijdens het thuiswerken) het lijkt nu in veel gevallen steeds serieuzer bedoeld te zijn.

Totaal niet onverwacht overigens, hiervoor is door vele deskundigen reeds gewaarschuwd. Op een gegeven moment zorgen juist de genomen maatregelen voor de meeste slachtoffers.

Failliete bedrijven, ontslag, nsb-buren, geen sociaal contact, geen knuffels...

De goegemeente gaat als met mondkapjes geblindeerde lemmingen zijn eigen ondergang tegemoet. Uitzichtloosheid is de grootste vijand van de geestelijke gezondheid.

Carrièretip: laat iedereen zich omscholen tot psycholoog/psychiater. Gegarandeerd werk het komende decennium.

Dat klopt helaas niet. Dit betreft een* feit. Wat inhoud dat de boete bepaald wordt door de officier van Justitie. Daar zijn normaal richtlijnen voor qua sanctie bedragen maar dat kan dus maar zo voor dit jaar worden aangepast.

https://www.om.nl/binaries/om/docum...k/Erratum+5+-+november+2020+Tekstenbundel.pdf

Boete bezit niet toegestaan f2 vuurwerk of afsteken 400,-
Boete bezit f3 product start bij 600,-
Boete afsteken f3 product 600,- per stuk.

Zie ook: https://wetten.overheid.nl/BWBR0044148/2020-10-01
Ongelooflijk. Weer fraai staaltje "hoe criminaliseer ik iets onschuldigs". Bizar.

Voel me steeds minder met Nederland verbonden, in wat voor land ga ik mijn kinderen groot brengen.

Alles wordt afgenomen, en het grote merendeel van het volk luistert en doet braaf wat er gevraagd wordt.

Wat laten we ons toch bang maken medefreaks..
Elke freak die een bedrag uitgeeft van +\- €1500,- zal zich niet druk maken om een verschil van €250,- en €100,-.
Wat je hiermee gecreëerd is dat de kleinere freaks of dagjesmensen achter hun oren gaan krabben, ze horen het ook in hun omgeving “zou je dat wel doen? Je krijg een boete van €250,- of meer?!”, dit is nu net wat de overheid wil bereiken, ze moesten iets want die €100,- was een lachertje, voor de echte freaks maakt dit geen verschil.

Het vervoersverbod nog zo’n lachertje, veel freaks zouden naar Duitsland gaan aan het einde van het jaar, elk goed ingelezen persoon weet dat het vervoersverbod geldt per 15 december 2020, veel freaks die eerst van plan waren om naar Duitsland te gaan, hebben hun vuurwerk allang ingekocht op de illegale markt en in België,(voor 15 december 2020), dit betekend zwaarder vuurwerk als in Duitsland! Wel done kabinet!

Nogmaals de echte freaks laten zich niet kennen voor een boete van €250,- en een vervoersverbod.
Ze zullen het wel anders afsteken, bijvoorbeeld doorgelont in een showtje en snel van “plaats delict” weg zijn!

Dit is puur bangmakerij medefreaks, omdat ze weten dat het uit de hand gaat lopen en iets moeten!

Heb tevens bij het OM de vraag neergelegd hoe de consument die nog producten thuis heeft liggen van afgelopen jaar, die nu per 01-12 verboden zijn, moet handelen.
Er word wel makkelijk gezegd dat het nu verboden is maar er staat nergens waar je er mee heen moet.
Denk dat ze hier zelf ook niet echt over nagedacht hebben namelijk.

Edraket, ik wilde precies deze vraag hier gaan stellen haha. Het is toch te zot voor woorden dat je iets verbied, maar geen oplossing hebt voor de mensen die nog wat over hebben van afgelopen jaar.

Hoe gaat "Jan modaal" weten of het verboden is per 1 december, ik denk dat de meeste consumenten geen enkel benul hebben wat het precies voor vuurwerk is haha

Heb tevens bij het OM de vraag neergelegd hoe de consument die nog producten thuis heeft liggen van afgelopen jaar, die nu per 01-12 verboden zijn, moet handelen.
Er word wel makkelijk gezegd dat het nu verboden is maar er staat nergens waar je er mee heen moet.
Denk dat ze hier zelf ook niet echt over nagedacht hebben namelijk.
Zijn ze heel duidelijk in, op de website van politie.nl staat gewoon een jaartje bewaren

Wat een kutzooi, waar is dat touw.
Uitzichtloosheid is de grootste vijand van de geestelijke gezondheid.

En wat Q12307 zegt, het is puur ontmoedigingsbeleid. Maar ieder moet wel zijn eigen afweging kunnen maken en is daarom niet meer of minder vuurwerkfreak.
Wat mij echt helpt is dat ik blijf zoeken naar mijn mogelijkheden. Voor de een is dat misschien los gaan met cat 1, voor de ander is dat stealth ergens wat dik vuurwerk in de fik zetten en
weer een ander kijkt uit naar het moment dat dit bizarre vuurwerkseizoen voorbij is en bedenkt dat vuurwerk (technisch gezien) het hele jaar afgestoken kan worden.

Ik probeer dat lichtpuntje op de horizon te houden en als iemand het licht uit m'n ogen slaat, ga ik op de tast verder.

Een vuurwerk inleverpunt.:idea::p

Helaas begin ik dit steeds vaker te horen. Was dat eerder vaak gekscherend bedoeld, (bv. vervelende kinderen tijdens het thuiswerken) het lijkt nu in veel gevallen steeds serieuzer bedoeld te zijn.

Totaal niet onverwacht overigens, hiervoor is door vele deskundigen reeds gewaarschuwd. Op een gegeven moment zorgen juist de genomen maatregelen voor de meeste slachtoffers.

Failliete bedrijven, ontslag, nsb-buren, geen sociaal contact, geen knuffels...

De goegemeente gaat als met mondkapjes geblindeerde lemmingen zijn eigen ondergang tegemoet. Uitzichtloosheid is de grootste vijand van de geestelijke gezondheid.

Carrièretip: laat iedereen zich omscholen tot psycholoog/psychiater. Gegarandeerd werk het komende decennium.

Ik zie dit nu al terug bij mij op de werkvloer. Ben fysiotherapeut en mede eigenaar van een fysiotherapiepraktijk met 10 medewerkers. Ik kan mijn uren vullen met psychosomatische klachten agv wat ik even noem coronastress (thuis werken, geen stip op de horizon, angst, te weinig bewegen).

Ben het dan als zorgverlener ook totaal niet eens met het huidige beleid. Alles is bedoeld om te redden wat er te redden valt terwijl de risicogroepen co morbiditeiten hebben als overgewicht, copd en suikerziektes. Ziektes die vaak door gezonde leefstijl voorkomen hadden kunnen worden.

Jammer dat er te weinig ingezet wordt op mentale en fysieke gezondheid en teveel op maatschappelijke druk en zwalkend beleid.

Enfin

Ik ga mn hok weer in

Ik zie dit nu al terug bij mij op de werkvloer. Ben fysiotherapeut en mede eigenaar van een fysiotherapiepraktijk met 10 medewerkers. Ik kan mijn uren vullen met psychosomatische klachten agv wat ik even noem coronastress (thuis werken, geen stip op de horizon, angst, te weinig bewegen).

Ben het dan als zorgverlener ook totaal niet eens met het huidige beleid. Alles is bedoeld om te redden wat er te redden valt terwijl de risicogroepen co morbiditeiten hebben als overgewicht, copd en suikerziektes. Ziektes die vaak door gezonde leefstijl voorkomen hadden kunnen worden.

Jammer dat er te weinig ingezet wordt op mentale en fysieke gezondheid en teveel op maatschappelijke druk en zwalkend beleid.

Enfin

Ik ga mn hok weer in
Kan ik me helemaal in vinden. Buiten de bejaarden, zijn kwetsbaren vaak het slachtoffer van zichzelf en de maatschappij, en had juist onderwijs, informering, soma-psychomaatschappelijke begeleiding in het leven daar veel van kunnen voorkomen. Zaken waarop extreem bezuinigd is. Er zou op dit moment mooi op ingehaakt kunnen worden, maar daarentegen gaat het weer om geld steken in geld, niet in mensen (dat wel indirect via economie natuurlijk). Zegt een (ook soort van) zorgmedewerker hier.

Tsja, redden wat er te redden valt. Ik heb laatst een overlijden gehad. Een vrouw van 96, na val een gebroken heup. Geen instuur beleid en twee dagen later overleden omdat mw op hoge leeftijd was en niet helemaal meer kerngezond. Komt de schouwarts en mw is overleden aan Corona,.. túúrlijk,.

Dat is wat ik onder andere bedoel met halve waarheden. Er zijn zoveel zaken met normale wetenschap te ontkrachten. Desondanks staart men zich blind op een vaccin en probeert men middels chantage zorgmedewerkers te infecteren met een vaccin waar nu al melding wordt gemaakt dat het verlamming in het gezicht veroorzaakt. Natuurlijk niet veroorzaakt door het recente C vaccin dat men pas heeft ingespoten gekregen,..

Halve waarheden en de weg van het geld; niet van gezondheid.

Zijn ze heel duidelijk in, op de website van politie.nl staat gewoon een jaartje bewaren

Waar staat dat dan? Het is immers vanaf 01-12 wettelijk verboden om in bezit te hebben. Dus dat gaat niet op. En dan bewaar je het een jaar? Is het volgend jaar ineens weer toegestaan? Lijkt me niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan