Politie zet zich schrap voor oud en nieuw: twee keer zoveel agenten op straat

funkyi

VWC lid
Vanwege het vuurwerkverbod en de coronamaatregelen gaat de Amsterdamse politie twee keer zoveel agenten inzetten als vorig jaar. Hoofdcommissaris Frank Paauw maakt zich zorgen over de jaarwisseling nu er amper tot geen alternatief kan worden geboden. 'Het zal een moeilijke nacht worden.'

De combinatie van het vuurwerkverbod en de al geldende corona-maatregelen zorgt ervoor dat dit jaar veel meer agenten in Amsterdam op straat zullen zijn dan voorgaande jaren. Hoeveel dat er precies zijn, wil Paauw niet zeggen. 'Niet alleen in ME-verband, maar ook gewoon veel mensen op straat, veel blauw om vroegtijdig op te kunnen treden.'

HOOFDCOMMISSARIS FRANK PAAUW

De politiechef maakt zich vooral zorgen, omdat er weinig tot geen alternatieven zijn met oud en nieuw. 'Het is vooral een dringend beroep doen op het gezonde verstand van mensen. Dat de combinatie van Covid en het vuurwerkverbod iets is waar we ons dit jaar doorheen zullen moeten bijten, vechten.'

Toch worden er wel initiatieven genomen om mensen een alternatief te bieden. 'Maar dat is online. Als driehoek hebben wij afgesproken dat wij alles zullen proberen', verzucht hij. 'Ik mag alleen maar hopen en een pleidooi doen voor gezond verstand: laten we met alle beperkingen ervoor zorgen dat wij als politie niet tegenover onze bevolking komen te staan.'

https://www.at5.nl/artikelen/206129...-keer-zoveel-agenten-op-straat-als-vorig-jaar

Ja, ja, als we allemaal massaal op de knieen gedwongen zijn met de handen in de nek staat men ineens klaar met een emorme politiemacht schijnbaar...Ik snap hier niets van.. en dan ook nog kindervuurwerk willen verbieden...

'Ik mag alleen maar hopen en een pleidooi doen voor gezond verstand: laten we met alle beperkingen ervoor zorgen dat wij als politie niet tegenover onze bevolking komen te staan.'

Ik doe een pleidooi voor gezond verstand bij de politie. Onrechtvaardige handhavingsacties zijn heel gemakkelijk een aanleiding voor rellen.

De combinatie van het vuurwerkverbod en de al geldende corona-maatregelen zorgt ervoor dat dit jaar veel meer agenten in Amsterdam op straat zullen zijn dan voorgaande jaren... Dat de combinatie van Covid en het vuurwerkverbod iets is waar we ons dit jaar doorheen zullen moeten bijten, vechten.'

De politie vraagt jarenlang om een vuurwerkverbod zodat de handhaving makkelijker wordt, en nu het verbod er is hebben ze er een probleem bij.
Ik snap dat de corona maatregelen en een vuurwerkverbod een ongelukkige combinatie is. In dit geval zou je ook één probleem kunnen weghalen en de helft minder politie inzetten.
En aangezien corona nog niet weg is...
Maar ik zal wel te simpel zijn voor deze wereld. Ze maken zich maar lekker druk over wat allemaal niet kan.
Mij niet gezien.:bye:

Laatst bewerkt:
Hahahah eerst lobbyen, zeuren en huilen of er alsjeblieft een vuurwerkverbod kan komen om de handhaving makkelijker te maken, en als dat verbod er is de bezetting moeten verdubbelen en klagen dat de handhaving nog moeilijker zal zijn :applause: Ik hoop dat dit soort dingen allemaal goed gedocumenteerd worden zodat men er in de toekomst net zo om kan lachen als dat wij nu doen :p

Des te meer politie op straat- dus des te groter de rode lap voor de stier van de stierenvechter - des te groter de rellen op straat. Deze aankondiging van meer politie op straat werkt gewoon door als zoiets van: " bring it on".
Dus voor de echte rellers is dit gewoonweg een uitnodiging tot...
Zucht.

Hahahah eerst lobbyen, zeuren en huilen of er alsjeblieft een vuurwerkverbod kan komen om de handhaving makkelijker te maken, en als dat verbod er is de bezetting moeten verdubbelen en klagen dat de handhaving nog moeilijker zal zijn :applause: Ik hoop dat dit soort dingen allemaal goed gedocumenteerd worden zodat men er in de toekomst net zo om kan lachen als dat wij nu doen :p

wie zijn billen brand moet op de blaren zitten :D Alleen jammer dat de zorg en de brave burger er zoals gewoonlijk voor mag boeten. Tijd voor een applausje! :applause:

Back
Bovenaan