Buurt liep een enorm gevaar! 109 nitraten gevonden in een schuurtje.

ARNHEM -

De politie heeft in een schuurtje, naast een woning aan de Merwedestraat in Arnhem, 109 nitraten gevonden. In de woning waren kinderen aanwezig. De bewoonster en een 32-jarige man uit Bemmel zijn aangehouden.
De woning werd dinsdagmiddag gecontroleerd na een anonieme tip. Agenten vonden de 109 nitraten in een schuurtje, naast de woning waar dus ook kinderen verbleven. De verdachten zijn aangehouden op verdenking van het bezit van illegaal vuurwerk.

De politie heeft ook een zorgmelding gemaakt en de gemeente op de hoogte gebracht van de zaak. Dit is gebruikelijk wanneer kinderen in gevaarlijke situaties worden aangetroffen.

'Enorm gevaar voor bewoners en buurt'
"We moeten er niet aan denken wat er was gebeurd als dat vuurwerk in dat schuurtje was geëxplodeerd", schrijft de politie.

"Een vonkje van statische elektriciteit kan soms al voldoende zijn voor ontbranding en de gevolgen zijn dan niet te overzien. Niet alleen de bewoners, maar ook de buurt liep hierdoor enorm gevaar."

https://www.omroepgelderland.nl/nie...rWUdRmQ3eMQXfEkdNNysF9Z4zQTq9C0okBldv0u0ssaCg

Walgelijk. Ga gvd boven vangen ipv dit soort flauwekul verspreiden. 100 nitraten en de buurt loopt enorm gevaar. Mijn god wat een gezwets. Wordt een soort Noord Korea hier. Eng land zijn we aan het worden.

Ja.. vooral de zin...”in de woning waren kinderen aanwezig”......dit is echt een zwaar rot stuk zeg, volledige demonisattie....vuurwerk lijt wel semtex...bah...

Wtf heb ik net gelezen! Dit is juridisch toch niet hard te maken. Die nitraten zijn over de grens dood normaal en hier is het wapen.

lol 5 pakkies nitraten en dan sturen ze de kinderbescherming op je af :bonk: Het gasfornuis in de keuken is gevaarlijker dan die nitraatjes :frusty:

Als ik een legale nederlandse cake met 100 shots heb dan zit er net zoveel flitspoeder in als in die 100 nitraatjes

Voor je het weet schiet er een vonkje op de kerstverlichting, ontstaat er kortsluiting en zit de hele wijk zonder verlichting.

Verbieden dus, al die veel te vrolijke kerstlampjes in deze donkere tijden! :yes:

Wow hier schrik ik wel ff van..
In mijn werk heb ik ook van doen met zorgmeldingen, en die worden echt niet zomaar gedaan. Hele heftige beslissing die totaalcniet te rechtvaardigen is door de aanwezigheid van dit soort vuurwerk..
Het begint langzamerhand echt een heksenjacht te worden.

Snap ook niet dat die agenten achter die zorgmelding staan. Inbeslagname ok, maar zorgmelding gaat wel heel ver. Nog ff en de doodstraf wordt inevoerd voor vuurwerk, moet niet gekker worden, blij dat ik in spanje zit... koekoek NL

Hier zat ik laatst ook aan te denken. Andere jaren heb ik weinig gelezen over zorgmeldingen. Nu al meerdere berichten. Dan heb je dus wel een vet probleem. Voor mij absoluut geen illegaal vuurwerk meer sinds ik kinderen heb. Een boete of taakstraf zou ik nog voor lief nemen, bij de kinderbescherming haak ik af. En tegenwoordig is het Nederlandse F2 vuurwerk ook dikke prima.

Back
Bovenaan